Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Startér se statorem z permanentních magnetů.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po březen 16 2015, 23:14    Předmět: Startér se statorem z permanentních magnetů. Citovat

Dobrý den přeji, koupil jsem starý traktůrek na sekání trávy a startér má stator z permanentních magnetů. Jsou 2 naproti sobě a mezi jednotlivými díly je mezera cca 1 cm. Jeden z nich je prasklý a takový malý odštěpek chybí. Rád bych se optal, jestli to má vliv na výkon. Pokud ano, tak jestli znatelný.Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12101
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 0:09    Předmět: Citovat

dej sem kloudnou fotku toho startéru, aby byla vidět ta prasklina . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 0:17    Předmět: Citovat

Podle mne to vliv mít nemusí, ale jak píše ok1hga, dej foto. Ani nepíšeš co ti to dělá. Jak stará je AKU baterie?
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 11:24    Předmět: Citovat

Bohužel fotku sem nedám, protože jsem startér zase složil, přičemž to byla kvůli čtyřem uhlíkům tak strašná práce, že jsem to dělal aspoň 2 hodiny. Tohle už podstoupit nechci.
Aku baterie bude možná problém, protože byla součástí. Ale když jsem ji nabil, tak pořád, cca měsíc držela 12,7V a když jsem zapojil do serie s ní a startérem ampérmetr do 40A, tak rafika praštila za roh, ale napětí kleslo na cca 6V. Stojím před dilematem, jestli koupit nový startér, nebo akumulátor. Obojí je zhruba za 13 stovek. Proto se snažím zjistit, jestli ta prasklina může mít podstatný vliv na výkon startéru. Výkon startéru tohoto typu je 650W.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12101
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 12:06    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Ale když jsem ji nabil, tak pořád, cca měsíc držela 12,7V a když jsem zapojil do serie s ní a startérem ampérmetr do 40A, tak rafika praštila za roh, ale napětí kleslo na cca 6V

no, to jsi dobrý sebevrah . . .
při napětí baterie 12V aby byl dodaný příkon do startéru 650W musí vinutím téci cca 54 A !!!! a to je při točením motorem . . .
Takže při rozběhu tam může být ten proud ještě asi 5x až 6x větší !
. . . řádově i několik set Ampér !
ani bych se nedivil, kdyby ten ampérmetr na 40A shořel . . .
a pokud je baterka slabší, určitě ti bude padat napětí dolů . . .
u dobré baterky by nemělo při krátkodobém připojení startéru spadnout pod cca 10,5 V.
otázkou je kolik článků je v háji, ale jak popisuješ, že to padá na 6V, tak budou v háji určitě tři články.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34075
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 12:12    Předmět: Citovat

Nedozvedeli sme sa, aky problem sa vlastne riesi. Slabo toci ten starter?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 12:33    Předmět: Citovat

Můj názor je vadná baterie. Má baterie nějaký štítek, kolik má Ah nebo alespoň rozměry v cm? Napětí u dobré baterie by nemělo při startu klesnout pod 10V. Nejlépe by bylo, pokud máte možnost, propojit pomocí startovacích kabelů s jinou baterií - nastartovaným autem. Stav ložisek, rotoru starteru? Co je to za motor?


Měření AKU baterie.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Měření AKU baterie.JPG
 Velikost:  79.33 kB
 Staženo:  127 krát


_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 13:54    Předmět: Citovat

rnbw: řeším to, jestli koupit akumulátor, nebo startér. Ale jak to vypadá, zřejmě bude akumulátor špatný. Ještě zkusím vyndat akumulátor z auta a připojit na ten.
Původní akumulátor v traktůrku má 12V/18Ah.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34075
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 14:10    Předmět: Citovat

Ale aka je zavada Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 18:10    Předmět: Citovat

No, startér s původní baterkou motorem otočí mezi jednotlivými úvratěmi pístu a pak se zastaví, zase se pootočí a tak pořád.
Vyndal jsem z osobáku akumulátor a připojil ho na traktorek, ale to zadrhávání před kompresí se objevilo zase, ale přece jenom s tím točil ochotněji. Musím ale podotknout, že baterka z auta je sice asi 5 let stará, ale s motorem v autě točí bez problémů. Tohle je podělanej jednoválec a takový problémy. Dost možná, že to bude tím startérem. Ale: Znovu jsem zkoušel měřit napětí na té původní baterce, co byla k traktorku při startování a zastavení se motoru pokleslo na 8V. Po chvilce trápení se začlo ze startéru kouřit, začla se asi připalovat bakelitová deska s kartáči. Byla teplá. Tak jsem toho nechal. Pak už jen startování s akumulátorem z auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 19:28    Předmět: Citovat

To vypadá, že budeš muset investovat do obojího (možná postupně). Prasklý permanentní magnet má vliv určitě, ale záleží na místě praskliny, její velikosti a taky důvodu, proč vznikla.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 21:45    Předmět: Citovat

5 let baterka je také před smrtí. Zkusil bych to přes startovací kabely s nastartovaným autem. Jaký ten jednoválec má obsah, nemá páčku na dekompresy?
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 22:21    Předmět: Citovat

Ty permanentní magnety jsou ve tvaru poloválců a jeden je přibližně uprostřed podélně prasklý. Dělá to na mě dojem, že ten startér nějakej vůl sevřel do svěráku trochu bez citu.
Vím, že 5 let stará baterka už není co bývala, ale jelikož točí motorem Opel Corsa 1,2 naprosto bez problémů, tak se divím, že roztáčení jednoválce rozhodně nebylo plynulé. Jakej to má obsah, netuším, ale má to 8 HP. Páčku na dekompresi to nemá, docela by se hodila. Jsem smířen s tím, že ten startér koupím a pak i baterku. Až budou flince.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 0:01    Předmět: Citovat

Ještě bych než koupiš starter raději vyzkoušel s pořádnou baterii, tedy alespoň přes startovací kabely s autem a natočeným motorem toho auta, přece jen altík také něco dodá. 4-válec to může protočit, komprese je postupně ve 4 válcích ale u toho traktoru to může být náraz. Navíc předpokládám, je-li to jednoválec, tak je to nafťák a pokud je v pořádku tak má tlak ve válci 30 atm, zatímco benzínová Corsa 13 atm. Samozřejmě mít čisté všechny svorky, spoje. V jakém stavu byl komutátor rotoru, když jsi to měl rozdělané? Nebyla vypálená místa?
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 8:04    Předmět: Citovat

Ty magnety by se mohly dát koupit a vyměnit jen je, jako náhradní díl.
A ta prasklina podle mne bude mít docela významný vliv.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund