Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Reklamace reklamace

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4497
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 10:32    Předmět: Reklamace reklamace Citovat

Neví někdo, jak je to s nepřevzetím reklamovaného výrobku kvůli jeho poškození při reklamaci? Syn po roce reklamoval TV, reklamace byla uznaná, TV opravená, ale podstavec zeškrábaný jako by byl schovaný pod uhlím. Sepsali protokol, reklamaci nepřevzal a teď je otázka, jak dál. Jestli běží nová lhůta nebo pokračuje ta původní.
Myslel jsem si, že tohle téma mám nastudované, ale jak je vidět, pořekadlo o šedivé teorii a zeleném stromu života stále platí.
Neví někdo jak to doopravdy je?
Jen pro zajímavost, cena nové TV byla 7800.-Kč a deklarovaná cena opravy 7300.-Kč.

_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7838
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 10:36    Předmět: Citovat

Podle původního zákona na ochranu spotřebitele běží reklamace - v případě kdy není reklamace převzána ze strany zákazníka a byl sepsán protokol o nepřevzetí- dále a prodejce (servis) má pořád těch 30 dní na vyřešení reklamace. Ale je pravda, že se tenhle zákon novelizoval, tak nechci tvrdit, že mám na 100% pravdu.
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bandolik



Založen: Sep 26, 2014
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 11:43    Předmět: Citovat

Ano podle starého zákona to tak bylo. Taky by se ale dalo říci že reklamace TV byla vyřízena ale poškrábaný podstavec je nová reklamace neb to v původním protokolu nebylo ( jak předpokládám ) takže jste sepsali nový kdy jste uvedli jako závadu poškrábaný stojan jako důvod nepřevzetí původní reklamace. Z tohoto by se dalo odvodit že původní reklamace byla přijata a vyřízena ale zboží jste si nepřevzali neb byla nalezená nová závada takže bych to viděl tak že jim běží dalších 30 dnů na vyřízení. Ostatně na protokolu co jsi dostal bys měl mít napsáno datum kdy byla reklamace přijata a z toho vycházej. poškrábání stojanu se stalo až po předání původní reklamace a ty jsi na to přišel až když ti jí chtěli předat. Pro tebe to znamená bohužel další čekání a pro ně že ti k opravené televizi dodají nový stojan nebo ti mohou nabídnout slevu z kupní ceny tady bych byl ale opatrný a pokud bych na takovou věc přistoupil sleva by musela být opravdu hodně zajímavá jako třeba polovina kupní ceny a více podle míry poškození.
Rozhodně trvej na obnovení původního stavu dodáním nového kusu a až pak na finančním vyrovnání za poškozený díl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15542
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 12:22    Předmět: Citovat

hafca napsal(a):
TV opravená, ale podstavec zeškrábaný jako by byl schovaný pod uhlím. Sepsali protokol, reklamaci nepřevzal a teď je otázka, jak dál. Jestli běží nová lhůta nebo pokračuje ta původní.

Pokud je to tak, jak jsi psal, že TV je sice opravená, ale nepřevzata z reklamace z důvodu mechanického poškození, tak nejspíše nesplnili oni tu podmínku do 30 dnů (běží stará reklamace). TV je starší, takže spadá do reklamace podle starého OZ. Nová lhůta běžet nemůže, protože jste tu TV z důvodu jejího poškození v servisu nepřevzali. Žádal bych písemný zápis proč nebyla převzata v reklamační době (z viny servisu byla při záruční opravě jinak poškozena) a trval bych na vrácení peněz ! Na mechanické poškození se záruka nevztahuje (nikdo ti to do servisu proto nevezme a naopak) a na termín opravy je prostě zákonná lhůta ! Chyba nebyla na vaší straně, ale servisu, a protože to nestihli (nebylo to opravitelné v termínu), tak ať vrátí peníze. Takže protokol, dobropis a peníze v hotovosti (nebo na účet, ale v protokolu musí být psána forma vratky peněz a důvod).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kasa



Založen: Mar 24, 2010
Příspěvky: 205

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 0:41    Předmět: Citovat

Jedná se o reklamaci jiné vady než byla původní záruční reklamace. K poškození stojanu došlo prokazatelně při opravě, tedy jistě již v době platnosti nového ObčZ, dle kterého není lhůta na odstranění vady či poškození věci vzniklé při opravě nijak stanovena. Nevyzvednutí TV z opravy bylo zcela zbytečné gesto, kterým se pouze prodlužuje čas, po který nebudete mít TV doma. Stačilo to vyfotit, sepsat protokol o poškození stojanu, TV si vzít domů a při čekání, než Vám prodejce dodá nový stojan, se klidně dívat. Je to kosmetická vada, která nebrání používání výrobku, takže žádost o zrušení kupní smlouvy a vrácení kupní ceny (nejlépe v hotovosti a s omluvou rozplakaným ředitelem příslušného prodejce/výrobce Smile) celou záležitost pouze přesouvá z roviny rozumné do polohy vyčůrané a na tu jsou pracovníci reklamačních oddělení obzvláště "natěšeni". Věřím, že lidskost, selský rozum, slušnost, důvěra a pochopení Vám pomůže vyřešit takové spory rychleji a lépe než harašení paragrafy, ve kterých se už stejně nevyznají ani právníci. Držím palce.

hafca napsal(a):
Jen pro zajímavost, cena nové TV byla 7800.-Kč a deklarovaná cena opravy 7300.-Kč.

U záručních oprav je to podobné, jako když lékaři účtují zdravotním pojišťovnám. Když to neplatíte, neřešte to, pokud to chce někdo (dovozce) ohlídat, určitě si to ohlídá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15542
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 9:51    Předmět: Citovat

kasa napsal(a):
Jedná se o reklamaci jiné vady než byla původní záruční reklamace. K poškození stojanu došlo prokazatelně při opravě, tedy jistě již v době platnosti nového ObčZ, dle kterého není lhůta na odstranění vady či poškození věci vzniklé při opravě nijak stanovena.

a) Nejedná se o reklamaci jiné závady, ale o stav při předávání z reklamace a ten byl naprosto nevyhovující.
b) Právě převzetí v takovém stavu by mu uškodilo, protože by tím potvrdil souhlas s výslednou opravou a to by musel být padlej na hlavičku.
c) Jak jsi přišel na to, že když dojde k poškození zboží v reklamaci prokazatelně v opravě v platnosti již nového OZ, že se na to vztahuje platnost nového OZ ? To jako, když závadu opraví, ale zbytek celý rozbijí tak je to v pořádku ?

Předpokládám, že zboží bylo nakoupeno za platnosti starého OZ, tudíž se na něj vztahuje celý starý OZ po celou dobu záruky a nikdo nemá právo si tento OZ a důsledky smlouvy za jeho platnosti uzavřené dodatečně měnit a to ani zákazník a ani servis. Pokud zboží bylo nakoupeno již v době platnosti nového OZ, tak má smůlu a je zbytečné zde řešit cokoliv kromě přiměřené slevy z ceny dle nového OZ. Přiměřené ale znamená to, že zákazník souhlasí s daným stavem.
A ano, máš pravdu. Ředitel příslušného výrobce/prodejce (to je ale nesmysl) a konkrétně sám velký prodejce by mohl jen splakat nad výdělkem, až by se to dostalo dál k soudu, pokud by se nechtěli domluvit a to i podle nového OZ. Veřejnou reklamu toho, že při opravě zboží ho ještě poškodí, tak asi nepotřebuje nikdo, že ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelN



Založen: Mar 13, 2008
Příspěvky: 274
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá leden 23 2015, 15:10    Předmět: Citovat

Ahoj víte nechci na někoho házet špínu ale začal bych už u zákazníka, přesto že nemá povinost skladovat originální balení , jakým způsobem to přepravil do prodejny? (servisu), bylo to aspoň od něho zabalené do deky nebo "šutzfolie"?, byl důkladně prohlídnut tv před zapsáním protokolu?...
Taky jsme se s tím setkali a lidi , když vidím jak lidi jsou dneska schopni zabalit výrobky na reklamaci tak žasnu, dneska má každej oblibu výrabět "klavír" design na kterej se blbě koukneš a už je to poškrábaný (idioti).
Toto je docela citlivé téma, protože když to zákazník přiveze hned do servisu tak si udělají "kvalitativní" příjem ale pokud jde ještě o další převoz z prodejny tak pak už je to horší a když někdo při rozbalování v servisu zjstí škrábance a volá na prodejnu že tam toto bylo zjištěno většina majitelů řekne že to předávali v pořádku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4497
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: pá leden 23 2015, 15:22    Předmět: Citovat

Na prodejnu osobně a bez škrábanců. Prohlíželi to důkladně a nic v reklamačním protokolu nebylo. Jak to pak oni převáželi do servisu a zpět, to už jde mimo mě a je to jejich problém. Dnes přišla SMS, že je to vyřízené, ale je to na druhém konci republiky a tak se bude vyzvedávat až příští pátek. Dám vědět, jak to dopadlo.
_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15542
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 23 2015, 18:43    Předmět: Citovat

PavelN napsal(a):
Ahoj víte nechci na někoho házet špínu ale začal bych už u zákazníka, přesto že nemá povinost skladovat originální balení , jakým způsobem to přepravil do prodejny? (servisu), bylo to aspoň od něho zabalené do deky nebo "šutzfolie"?, byl důkladně prohlídnut tv před zapsáním protokolu?...

To jsi trošku popletl, ne ? To je právě to, že začíná se od prodejce. Pro zákazníka servis není partner, s tím si to musí vyřídit právě prodejce. Když beru něco do reklamace, tak si to prohlédnu a pokud je tam mechanické poškození, tak na reklamačním protokolu poznamenám stav a pak to zákazník podepisuje jako souhlas s mechanickým stavem před reklamací a v dnešní době není problém udělat fotku. Takže toto raději vynechej, jen to ukazuje na to, že si s vyčuranými zákazníky neumíte poradit. A to taky neznamená, že jsou takoví všichni zákazníci. Některý zákazník si prostě nenechá srát na hlavu a chce to mít spravené tak, jak to předával.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelN



Založen: Mar 13, 2008
Příspěvky: 274
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá leden 23 2015, 19:05    Předmět: Citovat

No já tím chtěl spíš naznačit to že na reklama nich odděleních obchodů se střídají lidi jak ponožky.. Přijmout zapsat a nashle. Ve většině případů mají toto u za déle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15542
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so leden 24 2015, 0:15    Předmět: Citovat

Však to nebylo nic proti tobě. Já jsem reklamoval pro sebe asi celkem 2x, ale pro druhé už vícekrát a vždy šlo jen o přístup lidí mezi sebou. Dávám stále záruku 2 roky, ale píšu jim tam, že i 3 roky to funguje, protože mám takovou záruku od svého dodavatele, takže to pro mě není problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund