Koupil jsem vyhřívanou dečku do Peugeot 106.
Zapojuje se do zdířky zapalovače. Při své mizerné paměti se potřebuji
pojistit , že neodejdu od auta se zapnutým vyhříváním. Stačí by mě
udělat, aby při zapnutém vyhřívání a vypnutí motoru začalo "něco"
výrazně blikat nebo pípat. To "něco" zvládnu, doufám. Nebo jestli se
nechá něco koupit, co by splnilo tento účel.
Potřebuji poradit
kde se u tohoto auta připojit na zapalování.Nebo kde(je napětí/neni napětí) po vypnutí zapalování klíčkem. A nemusel například sundavat příst. desku.
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1433 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: st prosinec 10 2014, 13:51 Předmět:
Jestli by nebylo jednodušší zapojit zásuvku, do které se připojuje dečka, "přes klíček". Řada aut má přece zapalovač zapojený tak, aby nebyl pod proudem při vypnutí motoru.
Já bych zkusil takto, pokud motor běží, je tam více než 13V a FET připne dečku, jinak je dečka odpojena a odběr je zanedbatelný, takže když se to nevyndá ze zapalovače po opuštění auta, nevadí.
Nebyl bych tak hrr. Schválně, co to udělá, když dečka bere třeba 5A, auto dobíjí na 14V a přívod od baterky k zásuvce má 0,3Ohm (včetně přechoďáku v zásuvce)?
Založen: May 04, 2013 Příspěvky: 19 Bydliště: Podblanicko
Zaslal: st prosinec 10 2014, 21:17 Předmět:
Většina aut zdířku zapalovače asi má, ale né můj PEUGEOT 106 z roku1994.
Zítra ji tam s automechanikem dáme (nutí mne zdravotní stav).Plus povedeme přímo ze svorky na baterii hned přes pojistku v kupováné gumové krabičce, kterou tam dám (zatím 10A, jestli bude stačit).
Vylepšení (blbuvzdornost) bude až další krok.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6732 Bydliště: Praha
Zaslal: st prosinec 10 2014, 21:37 Předmět:
Rovnou tam dejte 50A autorelé ovládané napětím po zapnutí zapalování a je po problému, to je nejsnazší a značně spolehlivější řešení, než jakékoli bastlení.
Když jsem připojoval dečku do manželčiny Š120, tak jsem ji sice zapojil do autozásuvky (v které nebylo napětí, když nebyl klíček), ale přes samopřídržné relé. Tzn. manželka sedla do auta, nastartovala, stiskla malý spínač, relé seplo a drželo, dečka hřála. Když vytáhla klíček, relé samo odpadlo, dečka nehřála. Když klíček opět zastrčila a nestiskla ten malý spínač, nic se nestalo, dečka nehřála. Použil jsem klasické černé škodovácké relé. Nevím jestli jsem tam měl i rozpínací tlačítko, ale klidně by tam mohlo být (pro delší jízdy, kdy je potřeba dečku už vypnout ).
Takže jak už tady bylo řečeno a napsáno - doporučuji relé, je to nejsnazší cesta. A kdybys ta případná ovládací tlačítka použiv originální (máš-li místo v palubní desce), tak by to vůbec nerušilo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.