Zaslal: so prosinec 06 2014, 23:28 Předmět: Kontrola na dialničnom úseku.
Na dialničnom úseku na kraji mesta, smerom von, síce ešte v meste ďaleko pred tabuľou mesta, ale už za posledným možným výjazdom, stál o auto opretý policajt a v ruke okom mieril na vodičov akousi tmavou trubicou o priemere nejakých možno 15, 20 cm - bolo to niečo ako objektív, ale v presnosti opisu sa môžem mýliť. Nebola to ale klasická trojnožka a nejaký ten známy prístroj. Zaregistroval som v rýchlosti len trubicu v rukách a jedného policajta.
To by problém nebol. Šiel som však na požičanom aute, bez diaľničnej nálepky. V rozstratenej kolóne sme šli všetci rýchlejšie, ale keďže každý predomnou "bez príčiny" pribŕžďal, vytušil som a primáčkol brzdu aj ja - myslím že som to dostal na nejakých 100 na tachometri (ukazuje viac) takže snáď rýchlosťou som príčinu nezavdal. No a klasika - nezapnutý pás.. Neviem či môže byť útechou, že som šiel v ľavom pruhu - síce áut bolo v pravom dosť, aj nákladných, ale bolo to také rozstratené, že keby si ma vybral a chcel odfotiť, stihol by to asi (ich možnosti nepoznám).
Majiteľa auta som o probléme oboznámil. Pohľad na výšku pokút za chýbajúce dialničné nálepky na nálade nepridáva a hnevá ma takáto zbytočnosť, pretože keby som zdržaný neletel lekárovi, aby sa mi ušla mizerná časenka, šiel by som po starej ceste a nemusel byť problém..
Čím to mohol merať, fotiť? Aká je prax - robia sa takýmto spôsobom kontroly nálepiek, rýchlostí? Kedy môže majiteľ auta očakávať pozdrav v schránke? Leteli by za previnilcom hneď, alebo len zberajú takto údaje?
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7843 Bydliště: Brno
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 0:33 Předmět:
Težko říct, co tam vlastně měl za "tubus"- ale:
1. U vás vedou dálnice přes obec (kolem cedule s koncem obce)? Nevybavuji si v ČR žádný takový úsek. Když už jedu třeba na D2 z Brna, tak je v Komárově tabule s koncem obce, za ní ta modrá s informací o začátku dálnice.
2. Jestli nemáš na autě dálniční "štempl", tak se nediv, že to budou řešit. Věc jiná je nesmyslnost využívání (třeba jak zrušili kolem Brna neplacený úsek na D1- podle toho dnes centrum vypadá, nedám dopustit na vlak...).
3. Osobně- kdyby mě zastavili a dali mě flastr jen za pás, rád to v tohle případě zaplatím a jezdím dál.
Napadá mě, že ten "tubus" byl asi mobilní radar, něco takového tady používají. Ale nevím jak moc to umí zaznamenat přestupek.
Já bych osobně orodoval za zveřejňování fotografií a videonahrávek z nehod, kde bezp. pás hrál důležitou roli- viděl jsem toho povíc, něco málo v reálu, ale (naštěstí) víc na školeních a od známých.
Ten kurt tam není z prd.le...
Možná tady vypadám jako moc veliký moralizátor, ale už jsem něco zažil. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 1:06 Předmět:
Pokud jezdíš po dálnici bez pásů a nejspíš i se vzduchopytlem před ksichtem, promiň, ale jseš SEBEVRAŽEDNEJ KOKOT! _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15559 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 9:21 Předmět:
Ta "tmavá trubice" umí zoomovat s přehledem minimálně na 500 m. Data jsou přenášena do nahrávacího studia v autě. Záleží už jen na tom, jestli jsi ten správný "vyvolený" a nahraný. Pokuty jsou výrazně dražší, tak bude zábava.
Ale i tak, jet dneska s autem bez známky na dálnici (a to ještě s cizím) a provokovat nezapnutým pásem a ještě rychlou jízdou nad limit, tak to už bych nechal řešit kriminálem s podmínkou (nucené práce na veřejném úklidu). Opravdu jsi tak hloupej nebo jen ještě nevyrostlej z puberty ? Jako by nestačilo dost ů, kde byly všechny předpisy dodržené.
Za blbost se platí. Obecně u nás majitel řekne kdo s autem jel a tím to pro něj končí. No a pak máš problém ty za blbost se prostě platí. Já půjčit auto někomu kdo s ním jede bez známky po dálnici, rychle a ještě bez pásu - což na to jak jsi spěchal asi těžko zdůvodníš tak ho nakopu do prdele osobně ještě před pokutou.
Rychlost ještě beru - nejsem andílek, a někdy jdou značky v tak nesmyslném pořadí, že i když člověk dává pozor tak neví kolik má jet.
Ale pás je sebevražda. A vědomá jízda bez známky čistá provokace. _________________ Internet - metla lidstva
Škoda že zadanie minulo účel a viacmenej sa to tu zvrhlo na psychologické okienko, myšlienky vzorových a dokonalých som si zobral k srdcu, len ma trocha prekvapilo, kto ich písal, ale v konečnom dôsledku vždy reprezentujeme sami seba,
a ďakujem aspoň za čiastočnú odpoveď na to, na čo som sa pýtal.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6637 Bydliště: Praha
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 16:17 Předmět:
Nevím, jak je to na Slovensku a nevím, jak je to u vážnějších přestupků, ale u nás v případě lehčích přestupků jde jednoznačně pouze o kasírování peněz, protože pokud vlastník vozidla nesdělí, kdo byl řidič, musí pokutu zaplatit sám, ale nikdo nedostane body, čehož bys mohl využít, pokud to tedy mále stejně. U služebního auta občas dostaneme do práce výzvu k podání vysvětlení, kde je přímo uvedeno, že řídil nezjištěný řidič, kdy a kam se má jednatel firmy dostavit, nebo kolik peněz jako pokutu máme poslat na nějaký účet, pokud se rovnou zaplatí, víc pak už není třeba nic řešit, nikdo nikam nemusí, jde jim jen o ty peníze, kdo řídil nikoho nezajímá.
Ďakujem za rozumnú odpoveď, na Slovensku už tiež platí tzv. objektívna zodpovednosť . Auto bolo súkromné. Po letmom prečítaní som z článku vyrozumel, že ak majiteľ neurčí vinníka, zaplatí pokutu vyššiu = uplatní sa objektívna zodpovednosť. Tiež som vyrozumel, že príde obálka s poukážkou - predpokladám že logicky s tou nižšou, bežnou, cenou pokuty, vyššiu zaúčtujú zrejme až v prípade, ak povie že to nebol on a súčasne neurčí vinníka.. Bolo by asi zaujímavé vedieť, v akej výške príde pokážka majiteľovi mužovi, keď na fotke je evidentne žena..
Ale i tak, jet dneska s autem bez známky na dálnici (a to ještě s cizím) a provokovat nezapnutým pásem a ještě rychlou jízdou nad limit, tak to už bych nechal řešit kriminálem s podmínkou (nucené práce na veřejném úklidu). Opravdu jsi tak hloupej nebo jen ještě nevyrostlej z puberty ? Jako by nestačilo dost ů, kde byly všechny předpisy dodržené.
musim si rejpnou: Jak prispiva zapnuty pas a dalnicni znamka ke snizeni rizika nehody?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 08 2014, 10:30 Předmět:
Nervozita z vědomí "nemám dálničku" může zvednout riziko docela fest. Člověk jede s vědomím, že může schytat "štráf jak Brno", takže jede nervózně, brzda plyn.
A nezapnutej pás v autě s pytlem je rovnou poukázka na kolečkovou sesli, pokud ne na kremaci. Když opravdu dojde k nějakýmu nárazu, jsou rychlosti nafukování pytlů počítaný na připoutaný cestující (řidiče), kdy je pásy brzdí a snižujou rychlost letu setrvačností. Nepřipoutaný tělo narazí do pytle ještě dřív, než se stihne plně nafučet, jeho plnicí tlak obrátí směr pohybu těla a to narazí zpátky dozadu do opěradla - v drtivý většině je vinou momentů sil zdvihnutý nad sedadlo, takže zátylkem narazí na hranu opěrky - a tam to učuní KŘUP!!! - a pak už jsou jen 2 možnosti. Buď Kladruby, nebo Olšany... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No to je jasny, ze pytel bez pasu je expres letenka do pece. Ja myslel tu prevenci spis, jak pas zabrani nehode
Jinak s dalnicni znamkou (resp. bez ni) jsem si taky uzil srandy. Jel jsem kamosovym autem, o kterym me tvrdil naprosto presvedcive, ze ten flek na skle je 10-ti denni znamka stara 8 dni.
Ja byl tenkrat o neco duverivejsi, takze jsem na to skocil, a uplne v klidecku dojel po schodech do prahy. Po skonceni programu jedu zpatky, a jeste v praze na benzice prohlizim tu znamku. No jiste ze je prosla 3 dny.
Jelikoz uz nebylo moc moznosti a dost pozde v noci, vydal jsem se po prazkym okruhu smerem k domovine. Samozrejme za chvilku na ocase stribrnej transporter (byl jsem skoro jediny auto v okoli). Po chvilce na to slapnul, predjel me a zaradil se do myho pruhu. Nastesti se blizil exit, takze hura pryc, rekl bych ze to bylo o fous, a pri prvni prilezitosti bych byl jasnej
S tim focenim si nedelej starosti, pokud chteji tak umi vyfotit SPZ auta i jeho vleku. Takze jizda v levem pruhu ti nepomuze.T_T _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.