Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Předehřev vody
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6595
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 18:58    Předmět: Předehřev vody Citovat

Auto na plyn-LPG. I teď v létě trvá chvíli, než se ohřeje reduktor. Mám jednotku předehřevu-3x žhavící svíčka. Než začnu zkoušet, má podle vás význam topit před reduktorem do vody těch +/- 900W? Možná bych trochu seškrtil průtok, aby to jen neproletělo hned do motoru. V jednotce plynové bych dal teplotu přepnutí snížit v létě na 40? °C..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 21:03    Předmět: Citovat

Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.

_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6595
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 21:44    Předmět: Citovat

Nevím, jestli vstřikování nemá větší požadavky..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32117
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 21:49    Předmět: Citovat

Soemtron napsal(a):
Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.
Pitomost - právě třeba šáde s podtlakovým směšovačem na LPG nejela, dokud nebyl motor na 80°C. Aby "podtlak" správně fungoval, musel mít právě v přívodu paliva určitej přetlak, kterej bez ohřevu chladicí kapalinou nedokázal při větším odebíraným množství směsi zajistit = samovolný odpařování LPG stačilo tak ledva na volnoběh, jak se motor zatížil a začal spotřebovávat větší objem plynný fáze, bez ohřevu nedostával dostatek paliva a zdechnul.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: čt červen 26 2014, 22:10    Předmět: Citovat

Nemohu souhlasit. Např. řídící jednotka Feldy přepínala na LPG jen tím, že se motor vytočil po startu nad určité otáčky. A jak by fungovali vysokozdvižné vozíky řady MV12B, motor Š1203, když se běžně provozovali jen na LPG ( benzín majitelé vůbec netankovali, proto že se kradl a nádrž byla tedy rezavá. )
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 5:57    Předmět: Citovat

Nevim jake auto ma tazatel. Ja mam A4 1.8 20V ´96 s plynem. Teplotu prepinani mam nastavenou na 40°C + neprepne se dokud neni aktivni lambda sonda. To trva asi 1-1,5km v mestkych ulickach + 1x stani na semaforu. Predchozi nastaveni bylo 20°C a prepnout i kdyz neni sonda aktivni = jenom sem vyjel z parkoviste a uz se to prepnulo.

A proc ta zmena? Po predchozim majiteli sem musel resit zanesene vstrikovace, jeden z nich prosakoval a pak se to hadalo s plynem - volnobeh hruza. Ted proste chci at benzin proudi pres vstriky casteji - modernejsi systemy uz maji i privstrik benzinu. Treba kazdy 10-ty vstrik do valce neni plyn ale benzin (muj system to neumi).

Byl sem plyn serizovat a od plynare sem slysel, ze je velmi vhodne nechat prepinaci teplotu min 35°C. Pak uz se v reduktoru plyn spravne odparuje a nestrhava sebou i kapalnou fazi. Me treba jednotka nepusti s nastavenim vic nez 40°C, jinak bych dal i vic - ta trocha benzinu me nezabije. Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18695
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 6:05    Předmět: Citovat

Prošel jsem všemi třemi systémy . Ve š130 jsem startoval na benzin jen pod -10°C a to jsem stál celoročně před panelákem , měl jsem jednu nádrž benzínu na více jak jeden rok . Naopak , studená šáde na benál nejela , na plyn měla okamžitě výkon , o opotřebení motoru nebudeme polemizovat i proto , že jsem tu 130-ku prodal plně funkční s nájezdem 250.000 km . No a v první feldě mám atmosferiku s tím startem plynu se zvýšenými otáčkami . No nastavení bylo kolem 3tisíc . Tak jsem to snížil trimrem asi na 2400 . Jezdí asi 10 let , manželka to nenechá ani ohřát a hned do plynu . U 130-ky jsem měnil membrány u lovata tak cca každých 60.000 u tydle feliny jsem je nechal měnit preventivně po 100.000 a bylo to škoda , byly jako nové , říkal mechanik . No a nyní mám feldu na vstřik . Tlak z reduktoru je tam vyšší a také mi to drží benzín až do ohřátí . Ten co mi to montoval mne varoval , že to odserou membrány ve vstřikovačích , pokud nenechám plyn odpařit . Nejsem se vstřikem spokojen , po deceleraci chcípe motor . Ale na atmosferiku mi to prostě již všude odmítli udělat . Co se týče předehřevu , nemám ho na feldách , zatím . Na nynější š120 to mám na časák a topím při odjezdu z garáže , paráda pohodlíčko . Ale nevím , kam bych to topení v 1,6-kách felinách dal .

Naposledy upravil BOBOBO dne pá červen 27 2014, 7:00, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 6:44    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Nejsem se vstřikem spokojen , po deceleraci chcípe motor . Ale na atmosferiku mi to prostě již všude odmítli udělat .


Napisu jen tak neco trosku OT:

Lidi co umi skutecne seridit LPG instalaci v aute tak, aby se pri provozu nerozjizdely adaptace benzinove jednotky z chodu na benzin, je v tehle zemi podle me mene nez prstu na jedne ruce.

Zbytek jsou jenom monteri. Osadit, nahrat mapu pro ten ktery motor od vyrobce systemu a trada dalsi prosim.

"Jo pane to mate stary system.
Jo pane to uz nikdo moc neumi seridit a i kdyby malokdo ma kabel s HW klicem.
Jo pane ta 4-vodicova sonda musi mit dobre ukostreny obal.
Ta lambda sonda je mrtva pane!"

Zvlastni, koupil sem si obyc kabel pro muj system, vyrobil pripravek s tlakomerem pro overeni tlaku reduktoru a nastudoval manual od vyrobce (sehnat ho byl fakt problem). Pohral sem si jenom s korekcemi a ejhle, veskere problemy s chodem na plyn jsou pryc. Jeste potrebuju pomoci osciloskopu doladit simulovany signal lambdy tak aby se nerozjidely adaptace z behu na benzin. Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 10:35    Předmět: Citovat

Měl jsem před lety karburátorovou Regatu, nechal jsem ji předělat na plyn.
Startoval jsem jen na něj, pouze pod -20 nenastartovala (parkování venku). Spotřeby byla mezi 8-10l, olej byl i po 10tis. čistý tak, že mechanik ho chtěl po vypuštění vrátit zpátky.
Bohužel, karoserie korodovala rychle, ať jsem jezdil na plyn či benzín...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6595
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 20:38    Předmět: Citovat

S těmi zkušenostmi je to vcelku jasné. Ale-vyplatí se topit tam těmi cca 800-900Watty? Je to velký reduktor. Mohli by tam rovnou montovat tělísko, které by pomohlo urychlit přechod..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 21:21    Předmět: Citovat

Asi zkusit, jestli to nějak rozumně jde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18695
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2014, 13:10    Předmět: Citovat

Musíš ohřát VŠECHNU vodu .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6595
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne červen 29 2014, 15:38    Předmět: Citovat

Jo? Jasně, že bych to seškrtil tak, aby se tam ohřátá voda držela ...vlastně furt:-))) Přívody k reduktoru jsou předimenzovaný proto, aby pasovali na standartní vodní hadice. Když bude průtok jen malý, teplota bude vyšší-ve fázi el ohřevu. Až bude motor teplý, proleze to taky, 80°C určitě nemusí být průtok velký. Možná by bylo dobré najít skupenské? teplo odparu prob-butan. Ale nejlepší bude to zkusit. Už bych to měl, ale musím zredukovat průměr přírub na hadice..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so listopad 08 2014, 23:39    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Soemtron napsal(a):
Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.
Pitomost - právě třeba šáde s podtlakovým směšovačem na LPG nejela, dokud nebyl motor na 80°C. Aby "podtlak" správně fungoval, musel mít právě v přívodu paliva určitej přetlak, kterej bez ohřevu chladicí kapalinou nedokázal při větším odebíraným množství směsi zajistit = samovolný odpařování LPG stačilo tak ledva na volnoběh, jak se motor zatížil a začal spotřebovávat větší objem plynný fáze, bez ohřevu nedostával dostatek paliva a zdechnul.


Kdybych s ni nenajezdil mnoho desitek tisic km, tak bych tomu snad uveril... ale je to blbost. Rolling Eyes

_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6595
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne listopad 09 2014, 16:05    Předmět: Citovat

Tak zatím váhám. Auto má sice alt. 160A, ale ten dostává i tak zabrat. Sice by při velkém odběru došlo k odpínání spotřebičů, ale nechce se mi riskovat. Navíc je vodou chlazený a výměna je pakárna. Takovou hrůzu mohl vymyslet jen někdo s těžce poškozeným mozkem.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.28 sekund