Zaslal: st srpen 27 2014, 8:40 Předmět: Napojování a spojování vodičů v autě
Zdravím,
mám dotaz ohledně spojování ,napojování vodičí v autech.Při montáži nějakýho zařízení do auta je občas potřeba napojit se dalším vodičem na průběžný vodič.Jak správně tento spoj řešit ? Jsou na to nějaký speci vychytávky co vydrží ?
Díky za info.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: st srpen 27 2014, 8:50 Předmět:
Nejlepší je krimpovaný spoj. Bohužel krimpovací spojky k tomu určené je třeba koupit v celém balení, tak využívám běžné fastony, kterým ucvaknu tu krimpovací část. Pak stačí jen odizolovat průběžný kabel v délce cca 5mm, napojovaný kabel taktéž a krimpovacíma kleštěma to scvaknout. Izolovat následně například PVC nebo textilní páskou.
Dobrej nápad.Neoxiduje to časem ? bylo by možný dát sem odkaz na obrázky konkrétních komponent ?
Co cínování a následný zaizolování,případně ošetření smršťovací bužírkou (tam,kde to jde) ?
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: st srpen 27 2014, 9:23 Předmět:
Fotky mohu dodat později. Letování uznávám jen v pevných kabelových svazcích, Smršťovací bužírky už používám zásadně s lepidlem. Ten krimpovaný spoj neoxiduje pokud není v extréním vlhku. V motorovým prostoru přes to přetahuji smršťovačku s lepidlem. Takhle opravuji i přelámané kabely ve dveřích a kufrech.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st srpen 27 2014, 9:33 Předmět:
Pájení a vibrace nic moc. Často se spoj uklepe mezi koncem pájky a začátkem izolace. Agresívnější tavidlo tomu ještě pomůže. Pokud to přetáhneš smršťovačkou, tak to vydrží ale bacha na to tavidlo, žere i pod smršťovačkou.
Nevím, jestli GeorgeB píše o tom samým, ale existujou takový mačkací válečky do kterýho vložíš průběžnej vodič a k němu přiložíš odbočnej a zamáčkneš. Součástí je po dýlce šmiknutý izolační pouzdro. Já to používal třeba na připojování zásuvky vozejků do stávající instalace.
Jirka
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: st srpen 27 2014, 13:20 Předmět:
tie mačkacie valčeky som chcel použiť pri montáži 2DIN GPS autorádia v aute , bolo tam potrebné urobiť pár odbočiek z GND a +Ucc 12V a skúsil som použiť aj tieto mačkacie valčeky ale po použití napr 3-4 valčekov v jednom kablovom zväzku je potom dosť obludné a monstrózne to miesto...
radšej som sa s tým pohral urobil som odbočku z priebežného vodiča naspájkovaním a zaizolovaním zmršťovačkou s lepidlom, odbočku som ukončil fastonom a pripájaný vodič (od iného spotrebiču) pripojím do daného fastonu pomocou protikusu. takže zariadenie je kedykoľvek možné aj demontovať bez ďalšieho zásahu do už vytvorenej odbočky, faston sa rozpojí a hotovo. _________________ Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Souhlasím, nic takového nepoužívejte! Opravoval jsem to na autě rodičů, původní majitel těmito spojkami napojil elektroinstalaci pro přívěs a hrůza - tedy spíš to dělala ta firma montující tažné, protože k tažnému byl záručák+zápis v TP. Navíc na autě z jedné nejmenované země, kde je diletantsky udělaná elektroinstalace už originál od výrobce.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19593 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st srpen 27 2014, 21:21 Předmět:
V autě spojuji kablíky tak, že jim asi 5-7 mm rozholím konce, prostrčím je mezi sebe tak, aby se propletly drátky (nezáleží na tom, jestli jich půjde pět mezi dva a podobně), zkroutím je a omotám několika závity ranžíráku (oholeného telefonního nebo zvonkového drátu, jeho konce zkroutím dohromady, utáhnu, sklopím a přetáhnu smršťovačkou, ani na lepidle netrvám, hlavně, když se beze zbytku stáhne. Nebo použju natahovací samovulkanizační pásku.
Je s tím chvíli práce, ale ještě se mi žádný spoj neuklepal ani netopil.
Krimpovací spojky by byly pohodlnější a výsledek hezčí, ale, jak už tu kdosi psal, jednotlivě se špatně shánějí a zrovna, když je člověk potřebuje, po ruce nejsou ani spojky, ani kleště.
Zato to ostatní je materiál, který s sebou často vozím kvůli něčemu jinému.
Záleží samozřejmě na odběru a na tom, jakou pojistkou je příslušný drát odjištěný. Nad 15A bych to nedával.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st srpen 27 2014, 23:17 Předmět:
Sadra17 napsal(a):
tohle je největší prasárna co můžeš použít
Hezký pohanět a neříct proč.
Na kámošově "montážním" Pažoutovi 405/1990 zásuvka vozejku připojená touhle "prasárnou" maká bez jedinnýho problému cca 19 let.
to GeorgeB: tyhle krimplovky spojky se daj přece odstřihnout z klasickýho elektrikářskýho fástonu. Nebo ne?
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: čt srpen 28 2014, 8:54 Předmět:
Jooo, na feldě jsem postupně tyto mačkací nesmysly měnil za pájený spoj (kupodivu ve vlhku, v kufru a s vibracema a vše se neláme ani nehnije) a mám klid. Teda klid, momentálně budu vše měnit, protože odešla zásuvka a tak to udělám z gruntu. Tedy za mě ty platové rychlospojky taky neee.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.