Zaslal: ne leden 26 2014, 18:51 Předmět: zapojeni elektromotoru
zdravim, zapojoval sem elektriku na
cirkularu po renovaci a je to tak ze je
privod pres pojistky na vypinac a
do motoru, nebo to ma byt privod
hned na vypinac, z vypinace na
pojistky a z pojistek na elektromotor?
motor ma 2,8kw
diky za odpoved
Založen: Oct 05, 2004 Příspěvky: 329 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne leden 26 2014, 19:11 Předmět:
vždy jištění před vypínačem, dnes je ale standard spojit obé v jednom přístroji - motorovém spouštěči, který spojuje vypínač pro častou manipulaci s motorovou ochranou (jističem) s tepelnou i zkratovou spouští. Vyrábí všichni výrobci přístrojů a dá se zabudovat i do odpovídající skříňky s krytím i IP 55...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6590 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne leden 26 2014, 19:19 Předmět:
U starých SEZ/MEZ vypínačů byl vždy nejdřív vypínač, pak pojistky. Kvůli výměně bez napětí. Proč jištění před vypínačem? Na zkrat je to jištěno "ve zdi". _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: ne leden 26 2014, 20:02 Předmět:
Jištění musíš dát vždy pokud instaluješ prvek,který je dimenzován na menší proud než je stávající jištění. Pokud máš zásuvku například jištěnou 32 A,mluvím o třífázové soustavě a vypínač na pile máš 16A,tak by jsi měl před vypínač dát 16A jištění. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Pokud bych renovoval cirkularu, tak bych tam rozhodně dodal stýkač s pomocným kontaktem. A zapínal tlačidly START a STOP. Opravdu to přidá na bezpesčnosti
obojí jen narychlo, dá se toho najít více. V podstatě všechny dnes vyráběné mašinky mají šňůru s vidlicí a toto udělátko, stykače jsou pro ovládání jednoho motoru anachronismus (teda pokud se nemusí řešit centralstop s tlačítky a koncáky kolkola kolem..).
obojí jen narychlo, dá se toho najít více. V podstatě všechny dnes vyráběné mašinky mají šňůru s vidlicí a toto udělátko, stykače jsou pro ovládání jednoho motoru anachronismus (teda pokud se nemusí řešit centralstop s tlačítky a koncáky kolkola kolem..).
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1531 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: po leden 27 2014, 15:36 Předmět:
palmalsport napsal(a):
Ten motorový spouštěč, například OEZ , typ SM1E-16, a podpěťovou spoušť SP-SM1E-A400.
SM1E-16 ? to jsi ale dost proudově nadsadil pro motor, který má 2,8 kW.
Proudová hodnota spouštěče se volí podle štítkového proudu motoru, psal už to i výše brtnik.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.