Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18691 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út leden 07 2014, 20:16 Předmět: Otázka na znalce Felicií
Tak už jsem se zase vytočil . Manželka v klidu ještě dojela dom a chtěla vyjet . Nenastartovala . Auto v podstatě celé svátky stálo . Tak jsem měl zato , že zase nezacvakne starter . No po peripetiích v blátě jsem to roztlačil a jal jsem se nabíjet s tím , že tam vrazím druhý starter . Tož jsem odmontoval svorku na aku , no a ještě jsem chtěl něco zkusit a tak jsem svorku přidělal a prsk ! . Znovu a zase prsk . Takže pojistky na plyn pryč , prsk , pojistky ABS pryč , prsk , Postupně všechny pojistky ven a zase prsk . Tak dráty ke spínačce pryč a zase prsk ! Už šlo do tuhého . Vytrhl jsem natvrdo přidělaný radio a stav stejný . Odšrouboval jsem svorku na přívodu do pojistkové skříně na skříni a furt stejně - prsk . Tak jsem ten kabel mezi aku a volnou svorkou u pojistkové skříně odmontoval ze svorky aku a klid . Přicvaknu oko a prsk . Kurňa , to je v tom ¾m dlouhým a sakra zakrytým svazkem (airbag) kouskem ještě nějaká odbočka ??????????????
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32054 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 07 2014, 20:36 Předmět:
To prskání dělají filtrační kapacity v každý jednotce, která je na rozvod připojená. Jsou napojený přímo na přívod, teprve za nima jsou polovodičový FET spínače, který všecky jednotky "uspávají" v případě vypnutí a uvedení do klidu. I při vypnutým zapalování jsou ty kapacity připojený. Krom toho baterka se má odpojovat a připojovat pomocí kostřicího kabelu - ten se odpojuje první a připojuje poslední, aby se nehejbalo něčím, co má v sérii "milión" kontaktních míst, jako to má "plusovej" přívod. Podívám se, jestli někde nemám schémata k felině, kdyžtak bych ti je nějak přetransportoval...
EDIT - tak něco mám, má to asi 730Mega - komplet DP s přílohama. Jak se domluvíme, stavíš se, abych ti to stáhnul na flašku, nebo použiješ Skypa? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32054 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 07 2014, 20:46 Předmět:
Myslím že Bořek se leknul jisker, který dělá svorka, když se po odpojení baterky delším jak asi 10 vteřin znovu dotkne pólovýho vývodu baterky. Je to tím, že předtím nuceně uspaný jednotky si po obnovení napájení na "sběrnici" auta obnovujou to nabití filtračních elytů a zároveň se každá jednotka na krátkou dobu "probudí" a nuceně vyresetuje - to sežere určitej náboj, takže pokud to nepřipojil opravdu rychle a najednou, tak mu to mohlo prsknout doslova kolikrát chtěl... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18691 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út leden 07 2014, 21:03 Předmět:
Vy jednotky , pochopitelně jsem i odpojil konektor k jednotce a rozdělal spoj u starteru , který jde na altík . Toto VŠE je odpojeno . Vždyť vám PÍŠU , že mám ten kousek schovaného kabelu mezi aku +pol a pojistkovou skříňkou v LUFTĚ . Kapišto ? Právě se ptám , než ten kus otrhám od izolací elektrických i tepelných a než odmontuju airbag , zda může být připevněn skrytý vývod .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út leden 07 2014, 21:18 Předmět:
No a já se ptám jestli je odpojen silový kabel (+) z alternátoru.
Pokud vím, tak jsou dvě varianty-buď vede ten silový kabel k alternátoru ze silového kontaktu na startéru a nebo je silová (+) vedoucí z akumulátoru do pojistkového boxu rozdvojen ve svazku a je udělána odbočka k alternátoru. (Liší se to u 1,3i/1,3MPI a 1,6).
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út leden 07 2014, 21:31 Předmět:
Pokud by měl někdo zájem o schemata ( 3 soubory ) , doba uložení 19 dnů : http://leteckaposta.cz/570948224
Snad to půjde rozbalit, je to vyjmuto z balíku 250Mb.
Klidový odběr by měl být max. 25 mA. Také se mi vybíjela baterie, zbůsobavalo to vlhkost ve skříni s pojistkami a relátky. Je to asi 5 - 6 vrstev propojek, jakoby tišťáků nad sebou. Bylo nutno rozebrat, vysušit, ale to není asi tento případ.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18691 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út leden 07 2014, 21:31 Předmět:
Já se omlouvám a asi píši hotentotsky . Kabel jde na starter a z něj na altik (mám zato , že jsem to takto napsal) a na starteru mám odpojeno . A KDYŽ PŘIPOJÍM TEN VODIČ MEZI AKU A POJISTKOVKOU , OBA KONCE V LUFTĚ (TEDY TEN U AKU PŘIPOJÍM) TAK SI PRSKNE ! A mám zato , že to musí znít hloupě , viděl někdo někdy z tohoto kusu kabelu mezi aku a pojistkovkou uvnitř nad nohami spolujezdce nějakou odbočku ? Nwm , jak to ještě přesněji popsat . Prostě mi nejde do hlavy , že by na tom kousku byl nějaký svod . No zítra to roztrhám na cucky a dám vědět .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út leden 07 2014, 21:38 Předmět:
Dle schématu by měl být červený 10mm² kabel rozdvojen ještě na červený 2,5mm² na svorkovnici T10e - 10 pólová svorkovnice mimořádné výbavy (vedle spínací skříňky).
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18691 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út leden 07 2014, 21:42 Předmět:
To by mohlo být ono , ono totiž někam dalším okem vedou dva dráty a tak jsem myslel , že TOTO je ono , ale ty svod nemají . No musím tomu věnovat čas a rozervat to , asi s tímto nikdo zkušenost nemá . Děkuji všem za snahu .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.