Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dva DC motory srovnání rychlostí
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: po prosinec 09 2013, 21:19    Předmět: Dva DC motory srovnání rychlostí Citovat

Ahoj potřebuji pomoci od místních znalců elektra. Postavil jsem dětem trakturek pohaněný dvěma DC motory s převodovku (motory ze stěračů škoda favorit) vše funguje jen je problém, že jeden motor je rychlejší a jsou spolu pevně spojeni. Mám 3 otázky
1. Ničí se motory když rychlejší motor napevno spojený s pomalejším ho pomáhá roztáčet ? Toto se děje na-volno, kdy motory nejsou zatíženy, nevím jak se motory chovají když je zatížím protože pevné spojení mi neumožňuje pozorovat o kolik se motory zpomalují když jsou zatíženy.
2. Pomáhají si takto spojené motory, nebo naopak ten pomalejší výrazně omazuje výkon toho rychlejšího?
3. Dá se tento rozdíl nějak srovnat? Třeba umístěním nějakého odporu na rychlejší motor, aby se výsledné otáčky srovnaly ?

Podrobnější popis motoru. Jedná se o motorky ze stěračů škoda favorit i s převodovkou. Z každého z nich vedou tři kabely, černý, zelený a modrý. Pokud zapojím motor (M1) na 12v baterii černý a modrý je rychlost pomalejší (R1) pokud spojím černý a zelený je rychlost vyšší (R2) v tomto jsou motory shodné oba reaguji na zapojení stejně, jen s rozdílem že motor (M1) je na rychlost (R1) rychlejší než motor (M2) na rychlost (R1) a naopak motor (M1) je na rychlost (R2) pomalejší než motor (M2) na rychlost (R2)

Jediné co mě jako lajka napadlo je změřit odpor jednotlivých zapojení rychlosti tady jsou naměřené hodnoty. M1 na R1= 1,2 ; M1 na R2=0,9 ; M2 na R1=1,4 ; M2 na R2=1,0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: po prosinec 09 2013, 21:51    Předmět: Citovat

Zapoj je do serie a použí 24v.Chová se to pak jako diferák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7840
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 09 2013, 23:08    Předmět: Citovat

Ano, zapojení na 24V bude fungovat jako elektrický diferenciál. Ale nevíme, zda je to technicky proveditelné (ve smyslu možnosti montáže dvou aku). Já bych začal tím, že bych měřil proud do obou motorků (klidně bez zatížení), protože měření odporu nějakým multimetrem není při tak malých hodnotách směrodatné.

Napadá mě, že se jedná o dva různé motorky, snad možná měl Favorit různé verze? Pokud by byla různá délka excentrické páky na výstupu, tak by to ve finále dalo stejnou úhlovou rychlost na stěračích.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 6:15    Předmět: Citovat

Při větším zatížení si budou pomáhat . Měření ss odporů kartáčových motorů ti nepřinese relevantní výsledek . Ale když vezmu v potaz kluzná ložiska a šnekový převod , např. různá doba chodu dosud , stav mazací náplně , tak bych porovnával až u zahžátých motorů . Momentálně měř proud každým motorem samostatně bez mechspojení a potom prou každého po spojení . Ale chtělo by to až po nějaké cvíli chodu . Vliv tam bude mít i osové nastavení rotoru štelovacím šroubem . Doufám , že jsi dodržel směr otáčení .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 6:43    Předmět: Citovat

Moc vám děkuji za pomoc.
Zapojení do série je možné. Místo na dvě menší baterie tam bude.pokud to je nejjednodušší a nejúčinnější řešení budu se ho držet.
Jinak motory opravdu mají různé doby provozu typové jsou po vizuální stránce naprosto shodné i uvnitř. A ano směr otáčení jsem dodržel.
Mohu ještě zkusit proměnit ten proudovy odběr ale pokud sériové zapojení na 24V problém učine vyřeší tak bych se ubral tímto směrem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 7:26    Předmět: Citovat

Já si myslím , že nevyřeší . Protože motor , který má ať již mechanicky či elektricky menší účinnost , naopak zatíží více motor s účinností vyšší . Přeberte si to jak chcete .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 11:47    Předmět: Citovat

tady jsou fota spojení motoru.


20131208_114551.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20131208_114551.jpg
 Velikost:  94.37 kB
 Staženo:  142 krát


20131208_114559.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20131208_114559.jpg
 Velikost:  120.76 kB
 Staženo:  140 krát


20131208_114610.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20131208_114610.jpg
 Velikost:  124 kB
 Staženo:  136 krát


20131208_114620.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20131208_114620.jpg
 Velikost:  144.25 kB
 Staženo:  137 krát


20131208_114628.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20131208_114628.jpg
 Velikost:  124.82 kB
 Staženo:  115 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7840
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 11:56    Předmět: Citovat

To je přece blbost- takhle máš jeden motor zapojený naopak...
A díky šnekové převodovce se bude určitě točit pomaleji (samosvornost převodu). Někdy šnekové převodovky nejdou ani naopak roztočit.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 12:13    Předmět: Citovat

No mužů ubezpečit ze se točí doprava i doleva. A v tomto zapojení je mám samozřejmě zapojené obráceně tak aby se ve výsledků točily oba stejným směrem. Paradox je ten že ten motor co jde jakoby nazpatecku jde rychleji což nesedí na teorii že za to může snekovy převod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 13:50    Předmět: Citovat

Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1271
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 15:11    Předmět: Citovat

Myslím, že ten stěračový motor je konstrukčně uspořádaný s ohledem na daný směr otáčení - tzn. natočení polohy uhlíků vůči statoru. Když se obrátí přívody komutátoru nebo statoru, tak se sice naopak roztočí, ale není to to samé...komutace je horší, motor více jiskří a ruší
Asi by bylo lepší motory mechanicky spřáhnout tak, aby se oba točily stejným směrem, jak původně ve stíračích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4248
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 15:16    Předmět: Citovat

kdysi jsem opravoval auto pro děti a tam měli na každém zadním kole zvlášť motor a motory zapojené do série.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vladodyno



Založen: Feb 25, 2010
Příspěvky: 730
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 15:49    Předmět: Citovat

U detského vozítka sa prípadný rozdiel v rýchlosti otáčania sériovo zapojených motorov vykompenzuje otočením volantu. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 17:43    Předmět: Citovat

děkuji za snahu mi pomoci, s ohledem na to že chci ještě přidat sklápění vleku , to bude na 12V světla a nějaké drobnosti zustanu u paralerního zapojení 2 motoru na 12V jeden motor obráceně nechám i nadále protže na zpátečku se bude hodit když aspon jeden bude fungovat ve výrobci daném směru.
Co se týče problému rozdilných rychlostí. Jediné co mě napada než použití odporu je něco jako mini trafo, moje lajcká představa - součástka do které jde 12 V a nějakým kolečkem nastavím plynule aby z ní vycházelo od 10V do 12V.
No a pukud žádná taková součástka nexistuje tak to nechám tak jak to je a až nějaký motor umře tak umře. Motory mě nestály ani koronu a času to taky moc zatím nezabralo je to prostě vytvořené jen proto, že se v rodině rušil Favorit a vymontoval jsem z toho co se dalo. Jeden podvečer jsem našel na pudě starý šlapací traktor tak mě napadlo to tam nacpat. Takže zklamní z nevydařeného projektu mě nějak netíži.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
varok



Založen: Dec 23, 2007
Příspěvky: 642

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 19:12    Předmět: Citovat

Dobrý den, nejsem elekrikář, ale nejelo by to jen s jedním tím motorem? Nebo zkusit jeden, ale více zpřevodovat? jestli nee, co použít z toho favorita motor ventilátoru chladiče? Mám taky favorita a co jsem se díval do knížky, tak motorky steračů mají asi 35W, zatímco motorek ventilátoru chladiče má už 55W. Sice by jste musel pracněji vyrábět převodovku, ale v tomto případě by možná menší dítě utáhnul i jeden. nebo potom motorek z topení a ten už má dokonce kolem 120W.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund