Zaslal: ne únor 05 2012, 17:29 Předmět: Snížení příkonu přímotopu
zdravím, nevíte někdo jak bych mohl snížit příkon horkovzdušného ventilátoru z 1000W na 700W?
bude to běžet v autě přeš měnič ,který má provozní výkon 700W
větší měnič už nechci,protože je podstatně dražší ,je moc velký a zrovna mi ho v autě ukradli ,ten menší by se dal odnášet.
topení na 12V -120W jsou spíše šidítka,ledaže bych jich tam dal 6
stačilo by nějak sestřihat tu topnou spirálku ,to bych přerušil obvod .
Založen: Nov 26, 2008 Příspěvky: 2992 Bydliště: ČR-Praha 5
Zaslal: ne únor 05 2012, 17:48 Předmět:
Nevím, jestli se mnou budou ostatní souhlasit.
Ale myslím, že to není tak jednoduché jak si myslíte. Zvážil bych, jestli se to vůbec vyplácí, osobně si myslím, že bude špatná účinnost, velké ztráty..(myslím převádět 12V na 230V kvůly tepelnému výkonu)
Mimo jiné, pokud zrovna nepojedete, tak si myslím, že to baterku vycucne za chvilku.
Ale rozhodně si myslím, že zkrátit to topné teleso nebude stačit. Že zálěží i na průřezu a odporu vodiče.. Krom toho, pokud budete mít měnič 700W, tak si myslím, že by tam měla zbýt alespoň malá rezerva, takže max 650W příkon té topné spirály.
Jen jestli by nebylo lepší koupit za pár frfňů jinou ETA VIRU nebo jak se to vlastně dnes nazývá, od číňanů, určitě se dělají i 600W.
Ten měnič bude na 99% DC/DC a pak můstek DC/AC. Nějaký obdélník. Zkusil bych mu tedy snížit napětí na měniči.
Nějaké řízení za měničem nepřichází v úvahu. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:06 Předmět:
Nejjednodušší by bylo snížit výstupní napětí měniče. Snad je uvnitř nějaký trimr. Stačilo by kousek pod 200V.
Myšlenka na zkrácení spirály je chybná. Tím se příkon nesníží ale zvýší !!
Kratší spirála má menší odpor. Teče jím větší proud. Při stejném napětí je pak příkon větší podle vzorce P=U*I _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:30 Předmět:
Tak předpoklad je že je v tom větrák a ten větrák potřebuje 230V. Takže koupit dva přímotopy a zapojit je tak aby větráky běželi na 230 a topení bylo do série takže na každé z nich by bylo 125V. Jedině tak by to šlo.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:34 Předmět:
Jestli jde ven stříďák,jako že asi ano tak dej diodu do série s topnou spirálou.Použiješ jen jednu půlvlnu a to možná vyjde akorát.Pokud to ovšem nebude vadit tomu měniči. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:44 Předmět:
Jednoduše to nepůjde.
Složitě to půjde v zásadě dvěmi cestami:
jedna je snížit výstupní napětí měniče. S tímhle si asi sám neporadíš.
druhá cesta je zvýšit vnitřní odpor topidla. Koupit ještě jedno, podobné nebo stejné a část jeho spirály odštípnout a zařadit do serie s původním topidlem.
S tímhle by sis možná poradil, záleží jak seš šikovnej.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:50 Předmět:
S tou diodou to asi neprojde. Měnič bude zatěžován (přetěžovám) v jedné půlvně, druhá bude nevyužita. Dojde ke stejnosměrné magnetizaci jádra transformátoru atd. a měnič to asi nerozdýchá, zejména při zatížení blízko jeho maxima. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: ne únor 05 2012, 18:57 Předmět:
Nevím jestli si jery uvědomuje že i když se podaří snížit příkon topení na 700W tak to bude ze 12V baterie odebírat cca 70A !
Na takový proud není dimenzován žádný vodič ve voze a musí se to připojit přímo na baterku. Ta nevydrží ani půl hodiny. Ani alterátor takový proud nedodá takže i při běžícím motoru to dlouho hřát nebude. Pak ovšem nepude ani nastartovat. _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3504 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne únor 05 2012, 19:01 Předmět:
Milan_F, třeba to bude používat za jízdy. Vím o jednom , který si kdysi v Trabantu topil za jízdy teplometem na PB. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.