Zaslal: so leden 12 2013, 22:24 Předmět: Zesileni signalu FM pro autoradio
Ahoj mam dotaz. Umel by nekdo sestrojit nejaky zesilovac FM signalu pro autoradio? Mam Octavii II combi (radio eonon 2 DIN) a prijem signalu nama takovej vykon jako ma manzelka v Seat Arosa (radio stare JVC) ta chytne signal vsude a docela i bez vetsiho sumu.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so leden 12 2013, 23:02 Předmět:
Napřed to chce prověřit, jestli zesilovač vestavěný v anténě dostane při zapnutí rádia napájení, a zda je vůbec v pořádku (přehození rádií mezi dvěma auty pro vyloučení vady rádia vřele doporučuji).
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so leden 12 2013, 23:03 Předmět:
Nejsem si jist, zda i Octa II, ale některý škodovky vyžadovaly pro antény fantomové napájení (+12V napájení po středovém vodiči anténního svodu).
Dával se u neoriginálních rádií takový adaptér mezi autorádio a kabel od antény. Přesně popsaný to bude na škoda fórech.
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: ne leden 13 2013, 11:46 Předmět:
Fantómové napájanie vyžadujú nielen octavie ale aj napríklad môj Fiat Bravo (r.v.2007) má napájanie zosilňovača antény (umiestnený v základni antény na streche) pomocou koaxialu a napájanie bolo z origo autorádia Visteon (lic. Blaupunkt) po výmene za nové SONY som musel dokúpiť to fantómové napájanie s tým že napätie beriem z pinu autorádia pre ANT REMOTE teda pre vysúvanie antény, je tam stálych +12V po zapnutí rádia. bez toho napájania ant. zosilňovača som po opustení mesta naladil starú belu...
obecne na kvalitu príjmu autorádií má veľký vplyv dobré spojenie samotnej antény autorádia, stav pripojenia koaxialu o samotnú základňu antény nesmie tam byť oxidácia ani uklepaný spoj. inač sa degradujú príjmové vlastnosti aj sebelepšieho autorádia. je ale tie pravda že dnešné autorádia už mnohé nedosahujú príjmových vlastnosti starých poctivých autorádií s ladenými vstupnými VKV jednotkami. samozrejme vzrástlo aj množstvo "VF bordelu" ktoré ruší príjem VKV počas jazdy auta.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 495 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: út červen 11 2013, 22:16 Předmět:
Nevíte jestli je zesilovač součástí antény (myslím že je originál z výroby vozu) na Fordu Transit starém pět let? Je vněm neoriginál rádio (od předchozího majitele), a na cestě kterou častěji jezdím, v místech kde v našem druhém autě rádio nemá problém s příjmem, to ve fordu hraje mizerně a nebo vůbec. Kromě toho je problém s napájením rádia protože na kabelech k němu vedoucích není k nalezení 12V stálých pro napájení paměti. Na jednom vodiči je sice napětí 12V pořád, ale to po připojení zátěže (paměť rádia, žárovková zkoušečka) klesne na nulu, takže je nepoužitelný. K dispozici je jenom 12V spínaných, tak jsou obě napájení rádia připojena k nim a po každém vypnutí zapalování nebo nastartování je potřeva znovu naladit stanici, což je pěkně naprd.
Nesetkal jste se s takovou závadou na Fordu Transit někdo?
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12096 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st červen 12 2013, 7:05 Předmět:
Hape napsal(a):
Nevíte jestli je zesilovač součástí antény (myslím že je originál z výroby vozu) na Fordu Transit starém pět let? Je vněm neoriginál rádio (od předchozího majitele)
to je různé, podle výdavy vozu.
A jsi si jistý, že ta anténa je originál, když rádio není ?
Hape napsal(a):
v místech kde v našem druhém autě rádio nemá problém s příjmem, to ve fordu hraje mizerně a nebo vůbec
zkus připojit k rádiu na posouzení citlivosti místo tvé antény jen kus drátu a polož ho před sklo na palubku.
zjistíš tím jestli je radio v pořádku.
Hape napsal(a):
Kromě toho je problém s napájením rádia protože na kabelech k němu vedoucích není k nalezení 12V stálých pro napájení paměti. Na jednom vodiči je sice napětí 12V pořád, ale to po připojení zátěže (paměť rádia, žárovková zkoušečka) klesne na nulu, takže je nepoužitelný.
drát se stálým napětím 12V tam být musí !
je otázkou, jestli to že ti padá napětí, je závada, nebo jsi prostě ten správný drát nenašel . . .
Prostě těch stálých 12V tam nějak musíš dostat,
třeba i přivést jiným drátem od správné pojistky.
Budeš se muset do těch drátů podívat ještě jednou !
Nevíte jestli je zesilovač součástí antény (myslím že je originál z výroby vozu) na Fordu Transit starém pět let? Je vněm neoriginál rádio (od předchozího majitele), a na cestě kterou častěji jezdím, v místech kde v našem druhém autě rádio nemá problém s příjmem, to ve fordu hraje mizerně a nebo vůbec. Kromě toho je problém s napájením rádia protože na kabelech k němu vedoucích není k nalezení 12V stálých pro napájení paměti. Na jednom vodiči je sice napětí 12V pořád, ale to po připojení zátěže (paměť rádia, žárovková zkoušečka) klesne na nulu, takže je nepoužitelný. K dispozici je jenom 12V spínaných, tak jsou obě napájení rádia připojena k nim a po každém vypnutí zapalování nebo nastartování je potřeva znovu naladit stanici, což je pěkně naprd.
Nesetkal jste se s takovou závadou na Fordu Transit někdo?
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 495 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: st červen 12 2013, 20:44 Předmět:
Tak pojistka č.73(15A) je přepálená, č.82(2A) je v pořádku. Pojistku koupím, vyměním a uvidím. Pro kontrolu antény zkusím vyměnit rádio z druhého auta.
Dá se multimetrem nějak změřit zda je v anténě zesilovač? Nevím zda mohu na střední vodič anténího konektoru přivést přímo 12V a změřit procházející proud spotřebovávný eventuálním zesilovačem? Když tam zesilovač nebude tak dojde asi ke zkratu na kostru přes anténu?
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 495 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: čt červen 13 2013, 21:32 Předmět:
Vyměnil jsem tu pojistku a stálých 12V už mám, tak to je v pořádku. Anténa je pasivní, nic jsem nenaměřil a po její demontáži ze střechy jsem žádný zesilovač neobjevil. Tak jsem přehodil ty autorádia a až pojedu uvidím jaký bude mít příjem v porovnání s tím co tam bylo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.