Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Úprava regulátora pre alternátor
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt září 26 2013, 21:06    Předmět: Úprava regulátora pre alternátor Citovat

Schéma je tu. Hodnoty súčiastok sú trochu iné, ale to je detail. Chcem urobiť malú úpravu. Odpor R1 vyhodiť a do série s R2 zaradiť TL431. Otázka je, či bude mať problém s pulzami z alternátora. To by som ho musel zablokovať kondenzátorom. Musím, alebo netreba?
BTW, predpokladám, že T1 a T2 pracujú ako oscilátor. Inak by sa zrejme T3 upiekol.
Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt září 26 2013, 21:32    Předmět: Citovat

Jako oscilátor ne. Ale osciluje to s altíkem..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 5:36    Předmět: Citovat

Po vyhození R1 můžeš vyhodit celý regulátor .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 8:29    Předmět: Citovat

T3 se asi neupeče... Přes něj nejde celý výkon alternátoru, ale "pouze" buzení rotoru podle okamžitého napětí
Pokud bych chtěl použít TL 431 na nějaké "vylepšení vlastností" regulátoru, byl by to větší zákrok do zapojení a otázkou zůstává PROČ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 8:49    Předmět: Citovat

Když už bych to chtěl vylepšit s TL431, vyhodil bych D1, D2 a místo nich dal TL431 v zapojení jako reference 2,5V a upravil dělič R1, R2 tak, aby se začal otevírat T1 při napětí 14,1V.
Možná by bylo vhodnější (s ohledem tepelné závislosti Ube) dát to zenerovo napětí u TL431 vyšší, takže zapojit TL431 jako zenerku třeba na 8V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 14:24    Předmět: Citovat

Tak to práve nechcem. Keď už, tak miesto zenerky dať tranzistor PNP a do bázy to TL-ko proti kostre. Ale prečo sa to neobíde bez R1? Veď pri zavretom TL-ku by bol zavretý i T1 a poistí to R3. TL-ko sa otvorí, cez R2 otvorí T1 atď. V čom je problém?

Môže TL-ko makať v pulznom režime, alebo ho musím zablokovať kondom?

Prečo? Aby napätie neplávalo so záťažami ako ventilátor a kúrenie. Ide o nafťák a vyše 1V plávanie to trochu komplikuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 16:05    Předmět: Citovat

Co takhle vypustit D2 (nahradit ji propojkou) a místo T1 dát dar přítele Darlingtona?
Ale stejně si myslím, že pláčeš na špatným hrobě. Do větráků to leze z pojistkový skříně, kde je drát pro + společnej, takže k tomu úbytku dochází právě na přívodním drátě od baterie. Dej ještě jeden k tomu stávajícímu paralelně.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 19:02    Předmět: Citovat

To má držet napětí pro ventilátory? Snímej napětí až u nich..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá září 27 2013, 21:09    Předmět: Citovat

Takže to bude fungovat jen tehdy, když bude mít zapnutej větrák? Ale!
Jsem proto, aby posílil silový vedení. Takže drát od altíku a napájecí drát do pojistkový skříně. a na něm třeba pak snímat napětí. Jako i kdyby ten větrák furt běžel, a na něm snímal napětí, tak na zbytku palubní elektroinstalace mu může napětí skákat i přes 15V, co na to řeknou žárovky, ale hlavně aku? A že to nejde? Šmejdskej regulátor na rakvi = naměřeno 18V. Altíkem by se dalo topit, baterie syčela jak před explozí.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: so září 28 2013, 9:23    Předmět: Citovat

On nechce řešit regulaci větráků, ale aby to při různé spotřebě nekolísalo. Což je naprosto nemožné. Nedokážeš vydolovat z altíku 14,8V na volnoběh. To, co potřebuješ napájet stabilním napětím, napájej z měniče a stabilizátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so září 28 2013, 17:03    Předmět: Citovat

Merali sme napätie priamo na akumulátore. Ide o to, aby bol hustený "na doraz", inak v zime ťažko štartuje. Merali sme priamo na aku. Pána som informoval, zmeria na regulátore a od toho sa odpichnem. Zatieľ ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6109
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so září 28 2013, 18:27    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Merali sme napätie priamo na akumulátore. Ide o to, aby bol hustený "na doraz", inak v zime ťažko štartuje...
Pokud v zimě špatně startuje, jestliže není akumulátor nabitý na 100%, pak je někde problém a ten se sám bude jen zhoršovat.
Úpravou regulátoru nabíjení se řešení toho problému jen trochu oddálí. Efektivnější by bylo nalézt a vyřešit ten primární problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 10:57    Předmět: Citovat

Jo klasicky v zimě ty starý naftový plečky kolem paneláků stály .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 13:18    Předmět: Citovat

Ten problém môže byť starý alebo neudržovaný aku. Pán nie je zrovna elektrikár, ale túto úroveň dosahuje. Vieš ešte o niečom?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne září 29 2013, 15:34    Předmět: Citovat

Dát do snímání napětí diodu seriově? Regulované napětí se zvedne teoreticky o 0,7V..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund