Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení vypínače Shneider 6+6
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Gerchan



Založen: Aug 29, 2013
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: čt srpen 29 2013, 14:33    Předmět: Zapojení vypínače Shneider 6+6 Citovat

Zdravím. Postavil jsem dům a elektrikář, který dělal rozvody byl absolutní idiot a ještě nám zapojil 1 vypínač špatně, takže když jsem zapojil světlo a cvaknul, vyhořel. Světlo jsem zapojil správně, tohle bylo zrovna poslední, všechny mám zapojené dobře a svítí, ale jak na potvoru, poslední se nepovedlo. Takže k věci: ze zdi mi trčí 2x černý, 2x šedý a 2x hnědý drát. Hnědý jsem se domyslel, že je po proudem, protože když jsem zapojoval světla tak hnědý mě kopl, jenže u světel jsem měl modrý nulák a zelený zem. U vypínače mám místo zeleného a modrého šedý a černý. Je nějaká norma, která určuje co je co? Nebo si to každý elektrikář zapojí jak chce? Jinak vypínač má ovládat jedno světlo v předsíni a druhé a chodbě a jen tím jedním vypínačem se dají ty světla vypnout, tzn. žádné vypínače naproti. Teď ale, který drát kam strčím? Ve zdi je mám rozdělené, takže asi vím, která trojice drátů vede ke kterému světlu. Prosím, poraďte. Děkuji.



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7843
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 29 2013, 15:01    Předmět: Citovat