Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

účinnost brzd ve Fabii
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Fabie bez ABS musí při prudkém brždění zagumovat.
Ne
7%
 7%  [ 1 ]
Ano
78%
 78%  [ 11 ]
Záleží na typu brzdových destiček
14%
 14%  [ 2 ]
Celkem hlasů : 14

Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2725

PříspěvekZaslal: út červenec 23 2013, 19:13    Předmět: účinnost brzd ve Fabii Citovat

Jde zabrzdit Fabie bez ABS sešlápnutím pedálu tak, aby 'gumovala'?

Byl jsem k tomu donucen v nepříjemné situaci na D1. Fabce zasmrádly brzdové destičky ale kola se točila až do zastavení auta. Těch pár zbylých centimetrů k mému překvapení nebylo záporných. Nevím, jestli jsem nezohýbal pedál...
V servisu mi chlapík tvrdil nejprve že to musí jít, pak obrátil že Fabie tak dobře nebrzděj. Za běžných městských rychlostí se pak brzdy chovaly účinně.
Myslím si, že to bylo buď seřízením brzd nebo mělo auto 'čínské' brzdové destičky jež se při intenzivním brždění napekly a klouzaly. Jakou máte zkušenost s brzdami Fábie a kvalitou brzdových destiček?

Auto bylo půjčené.


Naposledy upravil kulikus dne st červenec 24 2013, 23:54, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34067
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út červenec 23 2013, 19:29    Předmět: Citovat

Urcite sa musi dat zabrzdit tak, aby sa kolesa zastavili (a tym padom aktivovalo ABS).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: út červenec 23 2013, 19:45    Předmět: Citovat

Musí dojít k zablokování kol/aktivování ABS pokud má a to reálnou silou. Ne silou supermana.
Co se týče destiček mám zkušenosti s jedněmi levnými. Ani ne po 500km letěly. Prostě jak píšeš nebyly to brzdy, ale zpomalovače.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
galjo



Založen: Jul 15, 2005
Příspěvky: 1352
Bydliště: záp.slovensko

PříspěvekZaslal: út červenec 23 2013, 19:55    Předmět: Citovat

Aj ked nemáš dobre odvzdušnené brzdy to nemá moc velkú účinnosť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út červenec 23 2013, 20:27    Předmět: Citovat

Na chlapíka v servisu se vykašli, je to nejspíše nějaký dement, když tvrdí takovou blbost.
Mě je jasné, co s tím máš, ale mohl bys napsat jak jsi došel k takovému stavu. Kdy jsi měnil naposledy brzdovku a jakým způsobem ? Pokud to ve městě funguje, tak proč ti to nefunguje někde jinde ? To jsi jel z kopce a furt brzdil pedálem místo motorem nebo jak jsi k té situaci došel ? Kdy ti dávali naposledy destičky a jaké a za kolik ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 4:55    Předmět: Citovat

Na brzdách nemáš co seřizovat , ale poznáš spolehlivě fci ABS ? Tady prostě kola nezablokuješ , tedy pokud ji máš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 6:35    Předmět: Citovat

Funkce ABS samozřejmě brání zablokování brzd, ale jen při dešti, na sněhu, na štěrku a při rychlém brždění při prokluzování kol. Pod určitou rychlost a při pomalém brždění na normálním povrchu je ABS nefunkční. V každém případě ABS s touto závadou nemá nic společného.
Ano, na brzdách se dá něco seřizovat, ale jen u bubnových. U kotoučových se dá jen čistit a mazat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 6:48    Předmět: Citovat

Asi máš svůj systém řízení . ABS pochopitelně funguje i ve vysokých rychlostech např. na dálnici , když letíš za deště a musíš prudce brzdit . Žádné ABS nemůže nijak kontrolovat povrch vozovky , ale vyhodnocuje poměr rychlosti otáčení jednotlivých kol .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 9:29    Předmět: Citovat

Ani u bubnových se nic nedělá je tam automatická rozpěrka s rohatkou nebo přímo ve válečcích nebo jiný systém.
Napadají mě právě buď desky nebo jak tady p32 naznačil brzdová kapalina u které se pak sníží bod varu. To by se spíše projevovalo ve městě kdy se jezdí brzda plyn než na dálnici kde jsou brzdy studené a pak na ně šlápneš - mělo by dojít až k blokaci a tedy nulovému teplu na kotoučích, či při prudkém brždění by se nestačilo teplo přenést aby se kapalina na tolik zahřála.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 10:34    Předmět: Citovat

Nemáš na tom náhodou polský destičky? Jednou mi je namontovali na dodávku, nikomu bych nepřál ten pocit, když se valíte s naloženým autem z kopce, pod kterým je prudká zatáčka (kdo zná příjezd do Hořic od Dvora Králové, pravotočivá zatáčka u zámku), pedál tvrdý jak beton, brzdy smrdí a auto nezpomaluje... Ještě že jsem měl tehdy hnědý bezpečnostní trenky Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1840
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 14:21    Předmět: Citovat

Je jedno, či platničku a kotúč vyrobí číňan, poliak alebo amík, dôležitá bude tvrdosť obloženia a kotúča. Viem že sa dajú zohnať tvrdé kotúče, tie sa potom menej derú ale potrebujú mäkké platničky. Keď sa zíde kombinácia tvrdý kotúč tvrdá platnička, tak môže byť účinok nižší, brzdná sila nebude väčšia ako sila brzdená a k zablokovaniu s nástupom abs trhania nedôjde.
Dôležitú úlohu bude mať aj okamžitá hmotnosť auta, povrch pneu a cesty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32076
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 14:57    Předmět: Citovat

ABS u fábulí funguje VŽDYCKY - tedy i na suchu, jen je pozdější nástup jeho funkce proti podmínkám se sníženou adhezí. Jednotka vyhodnocuje rozdíl v otáčkách kol, takže stačí aby se jedno z nich zastavilo nebo zpomalilo proti ostatním o maličko víc (dřív) a ABS se aktivuje. Funkce ABS se pozná podle mechanické odezvy na pedálu - u starých systémů třeba ve felině to bylo doslova kopání, novější mají odezvu tlumenou, ale i tak je nohou při brždění cítit "pulsaci" v pedálu při aktivaci ABS. Teoreticky je možný i na autě s ABS zablokovat kola - v případě, že se podaří opravdu prudkým zadupnutím pedálu zablokovat všecky 4 najednou, bude rozdíl v otáčení mezi nima nulovej a ABS nebude mít důvod naběhnout.

V praxi je reálnost takový možnosti snížená jednak ne vždycky ideálníma podmínkama adheze mezi kolama a cestou = kola nemají nikdy úplně stejnou adhezi, takže některý se vždycky zpomalí víc než ostatní a rozdíl v otáčkách je dostatečným podnětem pro "zabrání" ABS.

Moderní ABS systémy jsou doplněný senzorama podélnýho i příčnýho zrychlení (spolupráce s jednotkou pro aktivaci bagů) a umějí se aktivovat i v případě, kdy by se jinak totálně blokly všecky kola = u moderního systému je situace "brždění se zablokovanýma všema kolama" skoro nedosažitelná.

Navíc od určitýho modelovýho ročníku jsou škodovky bez rozdílu typu osazovaný systémem ABS s tzv. "brzdovým asistentem" neboli systémem, kterej dokáže vyhodnotit strmost nárůstu tlaku nohy na pedál = elektronika dokáže identifikovat "panický brždění" = nouzový zadupnutí pedálu brzdy a v tom případě navalí čerpadlem do systému plnej tlak už při menším zdvihu pedálu než při normálním postupným prošlapávání brzdy.

Rozhodně bych vyměnil destičky a použil bych radši aspoň nějakou značku - výrobce TRW, Ferrodo nebo Brembo, na opačnou stranu bych se vyhnul "značce" StarLine, což je nejšikmovočejší Čína jakou lze na trhu potkat a setkal jsem se s autem (oktávie první generace), u který "stárlajny" na předku po dvojnásobným zabrždění z rychlosti 100km/h na nulu hořely plamenem...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 16:00    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

Rozhodně bych vyměnil destičky a použil bych radši aspoň nějakou značku - výrobce TRW, Ferrodo nebo Brembo...


TRW muzu taky jen doporucit - desticky i kotouce
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32076
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 16:23    Předmět: Citovat

Já mám TRW kotouče - a desky Ferrodo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2224

PříspěvekZaslal: st červenec 24 2013, 17:02    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Navíc od určitýho modelovýho ročníku jsou škodovky bez rozdílu typu osazovaný systémem ABS s tzv. "brzdovým asistentem" neboli systémem, kterej dokáže vyhodnotit strmost nárůstu tlaku nohy na pedál = elektronika dokáže identifikovat "panický brždění" = nouzový zadupnutí pedálu brzdy a v tom případě navalí čerpadlem do systému plnej tlak už při menším zdvihu pedálu než při normálním postupným prošlapávání brzdy.

Nieco podobne mam na 13-rocnom japoncovi. prvykrat som sa aj dost vydesil, pribrzdujem, potom stlacim na doraz a auto stale pomalicky spomaluje. Ked som pustil a stlacil rychlo, tak brzdy isli naplno.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund