Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

prosím o pomoc při identifikaci voltmetru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
stepus



Založen: May 12, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: so červenec 13 2013, 10:20    Předmět: prosím o pomoc při identifikaci voltmetru Citovat

Zdravím, potřebuju poradit, mám ze staré nefunkční palubní desky otáčkoměr, a chtěl bych si ho zprovoznit. Jenže řidící IO co jej ovládá se zdá být mrtvý tak potřebuju navrhnout popř. na internetu najít pokud už někdo toto řešil, ale nevím jak se tento MP jmenuje, funguje jako voltmetr, ale s tím rozdílem že má 2 cívky, a ta druhá funguje vždy jako brždění (popř. vracení ručičky) . A jejich funkce se postupně mění, řekl bych že po 90 stupních. Řídící obvod je ITT V3003-754. Je to nejspíše nějaký f/U převodník a který obsluhuje tento typ voltmetru.
Zde je foto : http://stepus68.rajce.idnes.cz/Otackomer
Díky za odpověď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
galjo



Založen: Jul 15, 2005
Příspěvky: 1352
Bydliště: záp.slovensko

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 6:56    Předmět: Citovat

Ten nefunkčný otáčkomer niekto vyhodil iba preto , že nebol schopný to oživiť. Poobzeraj sa po inom otáčkomeri. Bude to lepšie časovo a aj nákladmi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19599
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 8:51    Předmět: Citovat

Obávám se, že, i kdybys uvedl všechny údaje (výrobce, model, typ, provedení, ročník, často je třeba až VIN, pokud se provedení typu během roku jednou či víckrát změnilo) a sehnala se dokumentace, stejně v ní najdeš otáčkoměr jen jako krabičku, do které vedou impulsy z řídicí jednotky nebo vlastního čidla. Tyto obvody se v servisech neopravují, proto v servismanuálu končí konektorem.
Často jsou proudy do měřicího systému řízené zákaznickými obvody, může jít i o něco zcela běžného, ale s vlastním označením, k němuž se zase jen vyjímečně sežene katalogový list, leda něco napěřit a vyčíst ve fungujícím zapojení.

Proto souhlasím s galjo: systém samotného otáčení ručičkou bude s největší pravděpodobností v pořádku, tak objeď šrotiště a podívej se po stejné, ale funkční, desce otáčkoměru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepus



Založen: May 12, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 11:21    Předmět: Citovat

on funkční byl ale já ho asi kdysi když sem o tom věděl prd odprásknul přepolováním, hodil sem ho na půdu a teď asi po roce sem ho našel protože řeším problém na motorce že vlivem otřesů se mi ručička otáčkoměru klepe a když na to příde tak lítá třeba od 5tis po 10 Very Happy tak sem našel tehle a ten má jakoby brždění. Ano ten obvod bude přímo na míru dělanej pro tyto VDO otáčkoměry, je to z dieselu, tam to bere signál z alternátoru, v otáčkoměru je čítač, ale ten je jenom použitej jako tvarovač signálu, obdélník potom už de jenom do toho řídícího obvodu kterej je taktovanej krystalem asi 4KHz.
odzkoušel sem ten měřák a funguje takto:
Cívka 1 2

+ -
+ 0
+ +
0 +
- +

tímto řízením lze projet celou stupnici otáčkoměru, neexistuje na to nějaký obvod co by uměl takhle napětí měnit ? toto se dá nasimulovat stereo potenciometrem stím že druhý má záporné napětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19599
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 11:52    Předmět: Citovat

Takto se řídí krokový motor, čili ten obvod musí umět převést periodu impulsů ze zapalování na stav dvou výstupů (+/0/-) odpovídající příslušné poloze rotoru toho motorku a tedy i ručky.
Obvod z diesela ti nebude moc platný, protože z alternátoru jde při stejných otáčkách podstatně vyšší frekvence, než ze zapalování motorky, o formátu převodu na pohyb ručky nemluvě. Zpravidla jde o normální zatlumený ampérmetr nebo poměrové měřidlo (kvůli kompenzaci napětí palubní sítě a teploty porovnává proudy dvěma cívkami).
Prostě je to nekompatibilní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepus



Založen: May 12, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 12:45    Předmět: Citovat

skoušel sem to řídit jako krokáč a nešlo to, má to normální pružinu aby se ta ručička vracela k nule, je to potřeba řídit lineárně, a né skokově že tam budou lítat stavy, mám ponětí že na alternátoru je navinutá extra cívka pro otáčkoměr takže tam de sinus, a ano frekvence bude vyšší protože už jenom samotnej poměr řemenice motoru a alternátoru je do rychlosti, ale tak ten obvod je stejně špatnej takže pokud bych stavěl něco svýho tak bych počítal s tím že mam 2T tak jednu jiskru na jednu otáčku. Jde mi jenom oto abych měl nějaké zapojení které by v závislosti na napětí řídilo napětí na těch dvou cívkách v správném poměru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19599
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 13:23    Předmět: Citovat

Jasně, že ti pérko vrátí ručičku na nulu. Někde ten budík musí mít definovanou polohu, od které se počítají kroky nahoru.
Vždyť podle toho řízení to prostě krokový motorek je, jen jedničky a nuly: dokud do aspoň jednoho vinutí jde proud, ručku udrží a pérko ji na nulu nevrátí.
Je to rozhodně spolehlivější řešení, než měřidlo, protože to musí být otřesu- a rázuvzdorné, což u motorku není problém zajistit.
Ze stejného důvodu byly svého času v oblibě otáčkoměry s LEDkovým sloupcem.

Jo, a zbytečnou citaci celého bezprostředně předcházejícího příspěvku jsem ti vymazal. Používej tlačítko nad a pod vláknem!
Konečně, je to v pravidlech, odst.14b)
.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9800
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 15:37    Předmět: Citovat

Není to normální poměrová soustava, která se používala třeba ve škodovkách na ukazatel benzínu, nebo teplota vody? (jedna cívka přes odpor na + a druhá přes plovák, nebo termistor na +).. Krokáč jsem našel u současnýho auta hlavně na tachometru..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stepus



Založen: May 12, 2012
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: ne červenec 14 2013, 16:07    Předmět: Citovat

ano je to poměrový měřidlo, ale jako palivoměr by to nefungovalo, respektive fungovalo ale ukazovalo by to malí rozsah otočení ručky ( poté je potřeba cívky přepolovávat což je ten problém který řeším, a ne říkám že to není krokový motorek, napětí se na cívkách musí měnit plynule od - do + , krokový motorek má k řízení různé drivery které mění napětí skokově tzn po logických úrovních. Momentálně nemám na čem to vyzkoušet jako krokový motor tak sem použil starou disketovku tam je a využil driveru v ní a ručička se jenom třepala o tu přídržnou tyčku u nuly !
PS: sorry za tu minulou citaci, mám to zvyk z jiných for
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund