Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7974 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po červenec 01 2013, 19:49 Předmět: Konstrukce NAUTILA
Čistě teoreticky, jak je konstuovaný motor nautily-chlazený vodou? Vinutí je snad přímo ve vodě. A co spojky gumového kabelu k vinutí? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: po červenec 01 2013, 20:01 Předmět:
Že je motor chlazený vodou ještě přece neznamená, že ta voda jím protéká, ne? _________________ http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: po červenec 01 2013, 20:22 Předmět:
Píše tu o gůůůglu a sám ho používat neumí...
Ten drát podobný zvonkovému platí jen pro 3f verzi, 1f verze má klasický smaltovaný drát a celý stator je dodatečně zaizolován. _________________ http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7974 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po červenec 01 2013, 20:52 Předmět:
Čili vinutí i rotor je pak opravdu ve vodě? A co ložiska? Oběhovky Grundfos tat fungují a ložiska mají kluzná-keramická. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: po červenec 01 2013, 21:08 Předmět:
Motor je ve vodě ale v čisté - ne v té, která se čerpá. Ložiska pokud se nepletu jsou klasika s těsněním proti vodě. _________________ http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17976 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červenec 01 2013, 23:02 Předmět:
"Rozlišujte zda je to kalovka a nebo ponorka na čistou/pitnou vodu. Obojí má úplně jinou konstrukci. Kalovky jsou obvikle nízkotlaký, jednostupňový do 1-2 barů s velkým průtokem a mají uzavřenou vnitřní chladící/mazací náplň, která se vychlazuje přes bachratý pouzdro do okolní vody. Vadí jim dlouhodobej provoz pokud nejsou celý pod vodou a mohou nasát bordel ze dna, který je dokáže zničit.
Ponorky jsou většinou vysokotlaký 3-10 i více barů, vícestupňový, menší průtok, jsou ve tvaru dlouhý píšťaly a chladí se často zevnitř čerpanou vodou, tedy i vinutí ve vodě. Obvikle mají motor zcela dole, nad ním vlastní čerpadlo a dál je výstupní trubka nebo hadice. Ale mohou mít taky chlazení jen přes pouzdro. Protože motor vždy pod hladinou čerpaný vody, nemůže se spálit jako kalovka ale zase dlouhodobý provoz nasucho vadí čerpadlu."
Toto je přeposlání "školení" který jsem obdržel od servisáka přes čerpadla, když jsem při nedávných povodních zkoumal, co si mám pořídit na zaplavenej sklep...
Jirka
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7974 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út červenec 02 2013, 5:36 Předmět:
Jde o klasickou nautilu , ne kalovku. Já ji výtáhnul ze studny a má od motoru ukroucenou nerezovou hřídelku do vřetenovýho čerpadla. To je taková gumová "pochva" ve který rotuje něco jako pružina z nerezový trubky o průměru cca 15mm. Hřídel i s "červem" dneska koupím v signa pumpách v Hradci, vyměním a uvidíme. Jen mě zaujala konstrukce motorové části, ta naštěstí funguje. Nikdy jsem to nepitval a tak se aspoň ptám, co je uvnitř. Je to trvale pod vodou, musí tam být spojky gumovýho kabelu a přesto to má docela dobrej izolační odpor do země. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: út červenec 02 2013, 6:42 Předmět:
To je tak, když se pojem Nautila, který patří pouze vřetenovému vodárenskému čerpadlu od Sigmy, používá pro cokoliv, co vzdáleně připomíná čerpadlo...
To, co napsal Celeron je sice pravda, ale je to text věnovaný klasickým hydrodynamickým odstředivým čerpadlům.
mi-ro: vzhledem k tomu, že se ukroutilo vřeteno, tak by mě zajímalo jak je na tom stator čerpadla - ta guma. _________________ http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7974 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út červenec 02 2013, 10:59 Předmět:
Kdybych měl měnit ložiska a gufera, tak jdu koupit rovnou nový. Do toho motoru by se už asi nikdo bez jeho destrukce nedostal. ND čerpadla mám koupený, tak mi držte palce. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.