Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ford Focus 1998/1,4i/55kW,problém z meraním teploty-hotovo
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 20:10    Předmět: Ford Focus 1998/1,4i/55kW,problém z meraním teploty-hotovo Citovat

Zdravím páni,mám takýto problém:
Manželka má tento Fordík a problém začal tým,že ráno,za studena dusilo motor,ako keby nešiel sitič.Zavolal som kamoša,má diagnostiku a po kontrole systému zistil,že je vadné čidlo merania teploty,čo som na vlastné oči videl.(vonku bolo -3C a čidlo merania teploty kvapaliny ukazovalo +35C)Objednali sme nové čidlo,(nachádza sa zvrchu na hlave valcov medzi 2.a 3.valcom),vymenil som ho a problém bol odstránený,motor ide ako hodinky,lenže ďalší problém nastal pri zohriatí na normálnu prevádzkovú teplotu,ručička teplomeru bola v strede stupnice a po jazdení cca 10-15 min teplota stúpla až na hranicu skoro pred červeným poľom,zobrazujúcim prehriatie,popritom voda nebola až tak zohriata,všimol som si,že sem tam ručička samovoľne zakolíše,ako keby bol niekde zlý spoj,alebo pri vyhodení rýchlosti a zložení nohy z plynu,ručička do 4 sekúnd zišla do stredu ukazovateľa teploty,ako má byť.Dal som pôvodné to zlé čidlo naspäť a teplota bola v pohode v strede ukazovateľa teploty,aj pri hodinovej jazde.Povedal som si,že je niečo z tým novým čidlom,tak som išiel za druhým predajcom a ten objednal presne podľa ročníku a VIN čísla druhé nové čidlo,po založení je ten istý problém z ukazovaním teploty.Myslím si,že by bolo veľmi podozrivé,že obidva čidlá od rôznych predajcov aj výrobcov sú vadné.Popozeral som koncovku čidla a je v poriadku,vlastne som to robil aj zbytočne,lebo zo starým čidlom ukazuje teplotu dobre,akurát, že za studena dusí motor.Neviem si už rady,som v koncoch a aj chlapík,čo robil diagnostiku,len krčil plecami a ja mám Octáviu a Forda sme nikdy nemali,tak nemám žiadne skúsenosti.Samozrejme,že som sa obrátil aj na FORD fórum,ale tam všetci mlčia.Vedel by mi niekto poradiť?Dopredu Ďakujem za prečítanie a prípadnú pomoc.

_________________
Pozdravujem Vás, Miro.


Naposledy upravil mirosne dne po květen 27 2013, 19:24, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1xgi



Založen: Feb 15, 2009
Příspěvky: 956
Bydliště: Soběslav

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 20:36    Předmět: Citovat

kolik ma to cidlo vyvodu?
_________________
Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 20:49    Předmět: Citovat

má 2 vývody
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 21:20    Předmět: Citovat

A nejsou tam náhodou dvě čidla, jedno pro řídící jednotku a druhé pro ukazatel teploty? žoužel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 21:22    Předmět: Citovat

Myslím,že nie,lebo toto jedno čidlo reaguje aj na RJ a aj na teplomer.
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 21:36    Předmět: Citovat

Škodofka - folksvágen má taky "jedno" čidlo na teplotu chladicí kapaliny, ale to čidlo má 4 vývody a jsou v něm 2 termistorový snímače - jeden je pro ŘJ, druhej pro palubovku. Fordík klidně může mít taky dvojitý - se společným pólem na kostře auta. Je ten snímač v plastu nebo v kovu? jestli je v plastu a má jen 2 vývody, tak je tam opravdu jen 1 termistor, jinak tam klidně můžou být 2...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 22:01    Předmět: Citovat

Je v kove,mosadz,má dva vývody cca 28kΩ-merané medzi sebou.Proti kostre nemeria nič,ani diódový test.Je tam NTC.


idlo.JPG
 Komentář:
 Velikost:  4.61 kB
 Zobrazeno:  402 krát

idlo.JPG



_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5142
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 22:08    Předmět: Citovat

Dej tam to čidlo, se kterým to dobře jede a na ručičku se vybodni, ženský tomu stejně nerozuměj Cool
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 22:11    Předmět: Citovat

Aj na to som myslel,ale čo ak sa motor začne naozaj prehrievať?A určite by to aj Teba sralo,keby Ti to ukazovalo sprostosti,nemám pravdu?
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 22:16    Předmět: Citovat

Chtělo by to jednak mít najednou napíchnutý na firemní diagnostiku a druhak měřit teplotu nějakým kontrolním teploměrem. Pak by se vidělo co kecá.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5142
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 22:18    Předmět: Citovat

No řekněme do pětikila joo, jinak kdyby to mělo stát víc, tak bych to neřešil. Motor se ti nepřehřeje, pokud ti nevyteče voda a toho si všimneš.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: pá květen 17 2013, 22:25    Předmět: Citovat

Nevymieňaj čidlo teploty ale vymeň termostat Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: so květen 18 2013, 7:29    Předmět: Citovat

Skúsim kúpiť termostat a poriadne to odvzdušniť,dnes sa mi ozval aj jeden chlapík z ford clubu a tiež mi to poradil.Samozrejme,že najprv skúsim spraviť aj to,čo radil EKKAR.Chlapík tvrdil,že na blbnutie ukazovania teploty môže mať vplyv aj VN kábel k sviečkam,lebo ide tesne popri kábli,na ktorom je napojené čidlo teploty,čiže ak má kábel porušenú izoláciu,alebo je navlhnutý,môže dochádzať k preskoku Vn do kábla merania.(ono sa to skoro aj tak chová,lebo vyššie som písal,že dám nohu dole z plynu a ručička klesne na normál)No uvidíme,vyskúšam všetko,čo ste poradili,ďakujem.
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so květen 18 2013, 19:23    Předmět: Citovat

mirosne napsal(a):
...nachádza sa zvrchu na hlave valcov medzi 2.a 3.valcom...

Mně spíš nejde do hlavy, kde se na hlavě vzalo čidlo teploty chladící kapaliny?
Taky bych řek, že máš v kelu termostat. A čidlo teploty vody se dost často nachází u něj (když ne přímo na něm).
Tak edit: není to čidlo teploty chl. kapaliny, ale teploty válců - prej
http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?p=51#p51
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: so květen 18 2013, 20:47    Předmět: Citovat

Franto máš úplne pravdu,aj mi bolo divné,prečo po vybratí čidla nevyteká voda.Na termostate som nenašiel čidlo teploty kvapaliny,skúsim to ešte raz popozerať,alebo je to riešené len tým jedným čidlom na teplotu hlavy?Ak nenájdem čidlo kvapaliny, potom vymením termostat a uvidíme,Ďakujem!!!
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund