Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 21:04 Předmět:
Pravda je taková, že JÁ osobně bych si fifáka nebo jinou italskou značku do rodiny nepořídil ani za prase - mé zkušenosti s apeninskou produkcí jsou vcelku negativní. V rodině se jednou jedinkrát ocitla nevím jakým nedopatřením Lancia Dedra 2.0 Integrale a bylo to fiasko - auto žralo málem i trávu na pankejtu kolem cesty a mělo i další "vyspělý vychytávky", za který bych původci nejradši nakopal do (_!_) zepředu - nebyl to přitom žádnej tuning, pouze sériová produkce.
Další negativní zkušenosti mám z momentů, kdy já se škodovkou 120 nebo s jiným (pozdějším) produktem koncernu VW jsem startoval i při -22°C víceméně v pohodě, zatímco "Italové" škemrali s tlačným lanem v ruce o roztažení. Kdo má garáž, je ve výhodě, ale auto parkovaný trvale u chodníku podle mýho nemůže mít původ v "le sole mio", pokud má být schopno bezproblémovýho provozu 24/7/12/365.
Přitom sním o možnosti povozit se v libovolným kousku se vzpínajícím se koníkem ve znaku na kapotě - ale to se vylučuje s existencí čekých silnic a s počasím vyskytujícím se v našich zeměpisných šířkách ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: so prosinec 22 2012, 21:29 Předmět:
Hele Ekkare asi takhle: každý auto je spolehlivý tak, jak se k němu chováš (bohužel i předchozí majitel)... Takže jestli předchozí majitel sral na údržbu, tak se nemůžeš divit, že se auto sere taky. A je úplně jedno jestli to je ital, němec nebo někdo jinej. Takže si kup Ferrari a nech si svoje antiitalský kecy...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 21:50 Předmět:
Ty negativa nemám jen od aut z druhý ruky, bohužel jsou i u aut kupovaných jako nový = u prvních majitelů. Prostě "ital" v českých podmínkách není to pravý ořechový. A není to jen způsobený konstrukcí nebo původem, ale jsou to vlastnosti celých typových řad, takže na tom asi něco bude. Mám ve svým okolí spoustu zarytých "fiatářů", kteří by na fifáka přísahali radši než na evangelium, reálná zkušenost z českýho prostředí ale mluví jinak. Nepopírám, že chování se k autu je důležitý, ale bezprostředně znám člověka co relativně nedávno (horizont 6 měsíců z5) vyměnil favorit 92 (ještě karbec!!!) za o dost novější punto a momentálně (prosinec 2012) se tříská do hlavy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 22:06 Předmět:
p32 napsal(a):
...
Jo, a mám známého, který je do italských aut docela magor, po zkušenostech už jen garážuje, furt něco opravuje, ale je spokojenej a nadšenej. I když se občas něco nenadále vysere, což je vlastnost italských aut i bot, ale jak píšu - je spokojenej a žádnou škodovku by nebral.
Každej máme svou úchylku, někdo radši vdolky, jinej holky. Tvůj příspěvek potvrzuje mé mínění = "ital" jedině pokud je k dispozici garáž, jinak je to Boží trest (a to ještě s dalšíma podmínkama). Bohužel, pro českýho uživatele to neplatí jen v souvislosti s italskou produkcí, ale je to obdobný i pro další "národní" značky - frantíky, anglány... Skoro žádnej producent totiž nepočítá s tak drsným přístupem k autu, jakýmu jsou plechový miláčkové podrobovaný v prostředí Kocourkova. Tohle bylo známo už za komančů a potvrzuje se to do dneška. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Speciálně startování Š105/120 za mrazu bych zrovna nevychvaloval, svého času ještě s negarážovaným FIATEM TIPO jsem při 15-ti kilometrové cestě potkal čtyři (!) tyto pekáče s kapotama nahoře _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so prosinec 22 2012, 22:10 Předmět:
To je fakt, ale to bylo spíše tím, že motor měly vzadu a trubky pro topení zanesené a tak to většinou netopilo, tak to odzvdušňovali a různé kekjle. Zažil jsem takovou srandu, když jsem jel se švagrem a to mi stačilo. Podle mě to bylo právě jen o těch řidičích, co na údržbu srali.
Pod kapotou (přední) měli jen nákup a náhradní teplé rukavice.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 22:21 Předmět:
Šáde startovat za mrazu bylo dobrodružství samo o sobě, ale kdo to uměl, natočil ji i při -30°C. A to prosím i bez vnější baterky a bez kabelů. Fakt je, že to chtělo trochu přípravy předem, ale nebyl to žádnej dalekosáhlej problém. Kdo na to kašlal, šáde nenastartoval už při daleko menším mrazu. Ale to opravdu bylo o člověku. Naproti tomu jsem zažil daleko víc případů, kdy i "na zimu připravenej" ital při -15°C ne a ne nastartovat a musel minimálně dostat "přečíst Rudý Právo", aby se uráčil... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nejlíp mi za mrazů startovala DACIA ještě s renolťáckým motorem, šla na cvrnknutí i při -25, akorát pekelně zamrzaly zámky _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Hehe mám najeto s Fiatem asi 180tis km a v podstatě v pohodě. Rodiče i bratr podobně. Pak jsem si koupil nový VW a rodiče nové Punto. Jsou to zase oni kdo jen tankuje a já měl X reklamací na motor atd.....
Takže na Fiata nemůžu říct křivé slovo i když jezdím už s ním nejezdím.....
Punto MKI ... z toho mže upadnout 99% věcí a ono to pořád pojede. A když srovnám počet felicií a punt na cestách tak i ta karosérka bude asi o něčem jiném.... _________________ Internet - metla lidstva
Já se nedávno taky rozhodoval, jaký koupit auto. Páč ročně najedu dosti málo, mělo to být něco s malým motorem, spolehlivého a levného na údržbu. V hledáčku jsem měl Fabii nebo právě Punto mkIIa. Volba padla na Punto, povedlo se mi sehnat velice zachovalé (naj. 70 tis. km) a jsem spokojený. Motorově také dostačuje, 1.2 8V FIRE, prý velice spolehlivé a jednoduché motory (a dle mě určitě lepší jak 1.2 HTP u Fabií). Punta sice mají pár much, ale která auta nemají že?
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: pá prosinec 28 2012, 9:12 Předmět:
Já se s vojí Š120 startoval docela v pohodě (dokonce jsem pomáhal sousedovi, který měl občas problémy- jednou WV LT35 a podruhé nějaký menší náklaďáček od Mitsubishi- pokaždé jsem pomocí kabelů pomohl se svojí stařenkou 120), navíc vzhledem k tomu, že mi nešel vracet sytič a mě se nechtělo pořád běhat do mrazu a vzadu jej stahovat ručně, tak jsem se naučil (nebo spíš koťára naučil) žít i bez sytiče.
Dojížděl jsem celoročně do práce v rozmezí 2001- 2006.
Občas samozřejmě došlo k k fatal error (prasklá hlava, utopené vložky, zamrzlé topení), ale tyhle problémy byly hlavně proto, že jsem byl ten typický uživatel, o kterém píše Ekkar- dokud to jezdí, nehrab do toho.
Jakmile jsem začal aplikovat určitou údržbu, tak se spolehlivost zvýšila.
Jinak z dob, kdy jsem dělal autoelektriku, mám na italská vozidla dost negativních vzpomínek. Problémů bylo dost. Ovšem můžou souviset s tím, že tyhle auta fakt nejsou dělána na naše podnebí (a třeba i na množství solí na silnici).
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4231 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá prosinec 28 2012, 10:08 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Šáde startovat za mrazu bylo dobrodružství samo o sobě..
Škodu šáde jsme v zimě startovali baterkama z V3Sky. Asi 120Ah jedna (už nevím) na zadní sedadlo a hola hej.. I v době největších mrazů, kdy soused roztlačoval souseda, stačilo vzít za klíček a člověk měl pocit, že to vyvrátí motor. Tlačilové jen nevěřícně čuměli..
Italský auta - nevím, žádné jsem nikdy neprovozoval. Měl jsem pouze ruskýho Ragulina, potom německý a francouzký auta. Motorky a skútry ale dělají špičkový.. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá prosinec 28 2012, 10:34 Předmět:
V mém případě má mnohem větší vliv kombinace auto vs ženská. Náš francouz dostal na podzim novej akumulátor a repas starteru, navíc máme garáž, takže to vypadá jako ideální stav.
Jenže - parkování na chodníku je jednodušší, takže garáž je prázdná. Když začalo pršet a mrznout, přišla s babskou radou, že je potřeba namazat gumičky kolem dveří sádlem, niveou a kdoví čím ještě. Když jsem jí to zatrhnul, že v garáži je silikonovej olej, kterej snad jedinej z té gumy neudělá bláto, tak ji to přešlo. O dva dny později zuřivě cloumala dveřma, že to zamrzlo a proč jsem jí to nedovolil namazat. Problém byl v tom, že večer to auto nezamknula a zamknula si ho až ráno v domnění, že ho odemyká.... Na to lék prostě není. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.