Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 17 2013, 14:17 Předmět:
Teoretickej rozbor je jasnej, ale aby to mělo nějakou funkci, musí se voda vstřikovat až po ohřátí motoru na provozní teplotu, aby nezhoršovala podmínky pro zážeh.
Používala to Luftwaffe v zařízení MW-50 (vstřikovala se voda + metanol v poměru 50:50 do kompresoru) u motorů DB-601 až DB-605 pro zvýšení startovního výkonu nebo pro nouzovej únik z boje, v modernější době se to používalo ve formuli 1 u turbomotorů, než byly v 90. letech zakázaný (vstřik vody přímo do válce).
Je klidně možný, že to některá motorářská firma chystá i na příští rok, až F1 zase přejde z atmosférickejch motorů 2,4l na přeplňovaný 1,6l - jako obvykle ale detaily každá značka tají... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Používal to FIAT u některých motorů UNO 1,3ie turbo. Údajně to mělo snižovat teplotu při spalování, protože u toho motoru při plném výkonu docházelo k detonačnímu spalování a to by ten "malý chudák" dlouho nevydržel. Původní motor 74kW ani 82kW to neměl, ale zkoušeli z té 1300 dostat 104kW tak asi proto. Ta voda se přidávala proto, aby ten motor vydržel plný výkon a né proto, aby se zvednul výkon. To platilo i u Messerschmitta za 2. války.
Ten systém je úplně jiný než elektrolýza vody a přisávání vodíku kvůli snížení spotřeby. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1271 Bydliště: Brno
Zaslal: st duben 17 2013, 16:59 Předmět:
Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 19 2013, 5:49 Předmět:
U dvoutaktu je to i o vzdušný vlhkosti. Takže fechtl při dešti jede jak z praku, zatímco za horka a hlavně v suchým vzduchu se mu moc nechce. U mezka z WW II šlo hlavně o nouzovej prostředek k úniku z boje, kdy se používaly 2 různý systémy - GM-1 byl přívstřik oxidu dusnýho čili rajskýho plynu do válců, což se dnes používá mezi tuzéry jako "nitro" - a zařízení MW-50, což byl vstřik směsi metanolu a vody "halb und halb" do kompresoru motoru, kde ta směs ochlazovala nasávanej vzduch. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: pá duben 19 2013, 6:11 Předmět:
sis2 napsal(a):
Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
Ten clanok som tu dal aby ste citali a nieco nove aj naucili. Kdeze v skodovke sa nenasaval vzduch o teplote vecsej ako 70 tak to vyznam nemalo jedine priamy vstrek do valca vid clanok, u lietadiel to bolo jasne maju kompresor. Ono bud uniknes z boja a mozno nezomries ked to vydrzi motor on totiz dostal naprdel dost.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 19 2013, 6:53 Předmět:
A je přitom zajímavý, že tenhle přívstřik čehokoliv do motoru jako "prostředek poslední záchrany" nepoužívali ani Rusové, ale ani Angláni nebo Amerikáni - ti všichni měli na plynovejch táhlech jen nastavitelný dorazy s možností pro pilota tu zarážku v případě nouze vyjmout nebo prudkým přitlačením na páku plynu prorazit - a dostat tak z motoru opravdu jeho maximum. Vím že třeba pro dvouhvězdicovej 14válec AŠ-82FN používanej v ruských stíhačkách La-5FN i La-7 nebo i v dopravních Lisunovech Li-2 (ruská licenční C-47 Dakota) tenhle "forsírovanej" režim funkce výrobce povoloval nejvíc po dobu 10 minut - pak se prostě motor zadřel... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.