Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Časovač cig.zapalovače v autě po vypnutí motoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
krehnis



Založen: Jan 21, 2011
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: so červen 23 2012, 12:06    Předmět: Časovač cig.zapalovače v autě po vypnutí motoru Citovat

Ahoj chlapi Smile Řeším takový problém : V autě bych chtěl zapojit cigaretový zapalovač ,tak aby když nastartuju se zapne zapalovač a po vypnutí motoru se začne odpočítávat +- 3hodiny a napětí se ztratí,ale při tom aby při běžícím motoru neodpočítávalo.

Mám napětí D+ (při nastartovaném motoru je zde palubní napětí)
Mám 15" (napětí po klíčku)
Mám 30" (napětí stálé)

Ideálně bych si představoval obvod s NE555,nebo NE556
K dispozici mám i přepínací a spínací relé 12V

Vím,že si vymýšlím blbosti,ale byl bych vděčen kdyby mi někdo pomohl
Díky moc
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: so červen 23 2012, 17:29    Předmět: Citovat

Nevidím v tom zas tak velký problém, ale mám obavy, že na 555 budou 3h hodiny už docela dost a časovač by nemusel být stabilní (vem si třeba jen ohromné teplotní výkyvy v autě). Raději bych použil děličku.

Inspiruj se třeba zde. Relé bych použil automobilové s proudem 30A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3504
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2012, 11:10    Předmět: Citovat

Nějak nechápu smysl. Autozapalovač funguje automaticky, není třeba nic vypínat a lze ho přes pojistku 10 - 15 A připojit přímo k akumulátoru.
Po stisknutí se zapalovač nahřeje - bimetal (nebo elektromaget) uvolní mechanickou pojistku - zapalovač odskočí a odpojí se. Tu chvilku než se zapalovač nahřeje to snad vydržíš.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2012, 12:14    Předmět: Citovat

Já bych ten požadavek docela chápal. Taky mám ze zapalovače napájenou GPS a když přijedu třeba k benzínce a vypnu motor, tak se GPS uspí a už nenaběhne (prostě byla levná).

Pravda je, že zejména starší typy automobilů měly zapalovač natvrdo i bez zapalování. Ale tenkrát se ještě používaly k původnímu účelu Smile

Také by se mi líbil podobný časovač, může to být někdy dobrý nápad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19600
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2012, 13:22    Předmět: Citovat

V mnoha autech je časovač, který odpojí zásuvku až po 3-5 minutách po uzamčení volantu. Smysl delšího intervalu mi pořád nějak uniká: jestli 5 minut nestačí, je lepší instalovat další zásuvku, která bude pod napětím trvale (30).

Navigace zase tolik nežere, tu bych ošetřil nějakou 4Ah gelovkou trvale dobíjenou přes žárovku 12V/1,2W z palubní sítě. Dvě diody (jednu ze zásuvky (15), druhou od gelovky) by se postaraly o přepnutí zdroje napájení pro navigaci.
Ačkoli: to je také přes ucho. Normální stav je fungující navigace, kvůli které se podobné blbosti dělat nemusí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1531
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2012, 19:18    Předmět: Citovat

Tazatel zřejmě nerozlišuje zapalovač a zásuvku zapalovače.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2012, 20:47    Předmět: Citovat

No mně se teda zapalovačová zásuvka vypíná zároveň s motorem. Ale to je jedno. Nevim, jestli by tazatel spíš nepotřeboval, aby se mu zásuvka vypínala při nízkym napětí baterie. To bych viděl rozumnější než časově...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Aligues



Založen: Nov 19, 2009
Příspěvky: 143

PříspěvekZaslal: ne červenec 08 2012, 19:46    Předmět: Citovat

Já bych ten důvod taky chápal. Jedete někam na dovolenou autem, potřebujete v terénu něco nabít,... odejdete z auta, necháte nabíjet a po 3h se Vám to vypne a nestane se, že druhý den nenastartujete Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po červenec 09 2012, 0:19    Předmět: Citovat

Pouzil bych nejaky vicebitovy citac (v rodine 4xxx neco bude) a zapojil tak, ze aktivni "15" ho bude drzet v resetu a nejvyssi bit bude ridit rele a odpojeni zdroje hodin. Zdroj hodin muze byt nejaky pomaly kmitator s 40106, 4584, 4093 atd...

Nebo proste maly MCU, ktery po uplynuti casu rozpoji rele a podrizne si napajeci pridrz z uzlu "30".

_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund