Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Lambda sonda

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
alesak1188



Založen: Jul 28, 2011
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: pá březen 09 2012, 18:40    Předmět: Lambda sonda Citovat

Zdravím všechni, mám otázku ohledně lambda sondy. Její přincip znám, měření zbytkového kyslíku ve spalinách, spíš reaguje na zbylej kyslík a vzniká na platinové destičce napětí 1V = lambda, jsou ale všechny lambdy v autech stejný? Nebo výrobci mají každou označenou jinak, kvůli jiným koncovkám? A kolik je teda druhů? Nepočítám s rozdílem vyhřívaných a nevyhřívaných, jednokabelových, tří a čtyř, (jeden a tři) tam je pouze jinak zapojení zemnícího polu - , a tří a čtyř mají dva vodiče na výhřev.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá březen 09 2012, 18:46    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34034
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá březen 09 2012, 22:46    Předmět: Citovat

A rozdiel je aj v kvalite. Niektore lacnejsie nahrady (nepisem lacne, lebo su aj tak dost drahe) velmi rychlo odchadzaju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cigarkow201



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 460
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá březen 09 2012, 22:53    Předmět: Citovat

No tak BOSCH dela i univerzal sondu ze puvodni ustrihnes a zustane konektor a na ten napojis ten univerzal takze se to bude lisit pouze v poctu dratech a zapojeni, tady to mas i snavodem jak se to meni. http://aa.bosch.cz/download/Autoprislusenstvi/lambda-sondy-bosch.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
alesak1188



Založen: Jul 28, 2011
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: so březen 10 2012, 8:21    Předmět: Citovat

Takže teoreticky bych mohl namontovat jakoukoliv lambdu do jakehokoliv auta, když opomenu počty vodičů a zásadní rozdíl v "klasické" a odporové lambdy většinou od Siemense. Ta snímací součástka, která funguje až od určité teploty, má při stejném obsahu kyslíku stejné výstupní hodnoty, to asi nebude ale takhle jednoznačný, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po březen 19 2012, 17:10    Předmět: Citovat

Mě by zajímalo pár věcí:

Jak se fyzicky připojit na ten přívod? Konektor moc rozebíratelný není a prořezávat izolaci se mi nechce.

Kde se vlastně bere ten obdélníkový signál? Je to vlastnost přímo lambda sondy, která se přepíná mezi dvěma stavy, nebo jen odezva na signál z ŘJ?

Mimochodem, někde jsem viděl softík na předělání notebooku na velmi jednoduchý osciloskop (signál by šel přes zvukovou kartu). Dokázala by podobně primitivní věc zpracovat signál z lambdy.....?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po březen 19 2012, 19:32    Předmět: Citovat

Měření průběhu napětí na Lambda sondě se provádí na černým(signálový) kabelu proti kostře (šedý kabel nebo kostra motoru). Propichovat kabel není nejlepší způsob,ale taky řešení. Lepší je "píchnout" jehlu do zadní strany konektoru mezi gunovou ucpávku a kabel až přímo k samotnému pinu.
Dobrá Lambda má téměř skokové změny napětí a reaguje pouze na přebytek kyslíku ve výfuku,takže vlastně na bohatost směsi.
Signál z Lambdy je poměrně pomalý s velkou stejnosměrnou složkou, takže měřit to pomocí zvukové karty nepůjde - vzorkuje pouze střídavou složku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kuto



Založen: Jan 14, 2009
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: po březen 19 2012, 20:02    Předmět: Citovat

Pouze podle poctu vodicu se orientovat neda. Jsou sondy zirkoniove a titanove a nelze je zamenovat.
Kdyz ma sonda draty cerny, sedy, bily, je to zirkoniova sonda.
Kdyz ma drat cerveny, je to titaniova sonda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po březen 19 2012, 22:39    Předmět: Citovat

Ta jehla ke konektoru je asi dobrý nápad, to by šlo.
Tohle je Denso (Toyota) a myslím, že ten drát je červený.

Ta snejnosměrná složka by snad nevadila, ta mě moc nezajímá. Ale jestli je průběh opravdu tak pomalý, tak to ta zvukovka asi nevezme čistě kvůlivá spodnímu limitu přenášeného kmitočtu. Takže si asi budu muset půjčit osciloskop.

Jinak jeden z těch odkazů výše mluví o usazení sondy do vodivé vazelíny. To je podle mě blbost, protože určitě si nebere kostru z výfuku. Takže zjevně stačí jen teplotně odolná.

P.S. Jak se přesně fyzikálně bere ten obdélník někdo nevíte? Jen tak pro zajímavost.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4497
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: po březen 19 2012, 23:07    Předmět: Citovat

Tady se před časem probíralo měření na lambda sondě, třeba se tam taky něco dozvíš.
_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34034
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po březen 19 2012, 23:07    Předmět: Citovat

Priebeh je na bezny osciloskop pomaly, lepsie sa to mera voltmetrom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út březen 20 2012, 7:43    Předmět: Citovat

Ukostřená Lambdasobda přes výfuk je jedno a třídrátová. Ostatní mají kostru(signálovou) zvlášť.
"Fyzikálně" skokové změny napětí se berou uzavřenou regulační smyčkou lambda-regulace. Neboli po dosažení určité teploty motoru a teploty lambdasondy začne řídící jednotka reagovat na signál z Lambdy. Signalizuje-li lambda chudou směs, tak řídící jednotka směs obohatí, signalizuje-li bohatou směs, tak řídící jednotka ochudí směs. A takhle to reguluje neustále dokola dokud jsou provozní podmínky v mezích. A hodnoty napětí vycházejí z převodní charakteristiky lambdasondy(viz graf kdekoli na netu nebo v knížce). U širokopásmových lambdasond je tomu už jinak, ta dokáže měřit součinitel Lambda v celém rozsahu spojitě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út březen 20 2012, 7:57    Předmět: Citovat

Mohl by jsi to Georgi rozseknout , u feldy jsou dráty šedý , bílý , černý a já mám zato , že je platinová . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund