Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulace alternátoru s pernamentním buzením

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hrnous



Založen: Dec 25, 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Valašské Klobouky

PříspěvekZaslal: so duben 14 2012, 12:48    Předmět: Regulace alternátoru s pernamentním buzením Citovat

Čau všem, řeším dilema ohledně regulace na motorce. Od výroby je na ní altík s magnety a regulátorem, který reguluje podobně jako pwm, tj na výstup pouští prakticky usměrněné vstupní napětí v plné výši, ale reguluje jen jeho střední hodnotu na 14V - viz foto z osciloskopu http://hrnous.rajce.idnes.cz/VAPE_A67_-_SZ17/#DSCF9192.jpg, jak se zachová elektronika připojená na tento rozvod - navigace, a jiné citlivé serepetičky ? Baterije jistě sama něco pořeší, ale zázračné to nebude..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19572
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 14 2012, 13:44    Předmět: Citovat

Ono se na motorce s nějakou přídavnou elektronikou počítá až v poslední době - a i to jen u některého výrobce. A právě, že dobrá baterie má vnitřní odpor v řádu maximálně desítek miliohmů, bude zvlnění napětí na ní malé, typicky se bude okamžitá hodnota napětí pohybovat v rozsahu 12-14V, a to kmitočtem vyšším, než asi 100Hz.
To už dofiltruješ tlumivkou a elektrolytem větší kapacity (stačí kombinace 22mH / 2200uF), ta stačí na potlačení amplitudy zvlnění zhruba 15x na volnoběh. S rostoucími ptáčkami kmitočet, a tedy účinnost filtrace, stoupají
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund