Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Osazení baterie s vyšší kapacitou
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: út březen 22 2011, 20:37    Předmět: Osazení baterie s vyšší kapacitou Citovat

zdravím potřeboval bych poradit:
mám alternátor s dobíjecím proudem 60A a baterii 44Ah. auto už je postarší a potřebuje delší starty,chci tedy osadit baterii 62Ah, jak si s ní ten alternátor poradí? co může nastat? bude se silnější baterie dobíjet stejně dlouho?
díky michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7965
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út březen 22 2011, 20:41    Předmět: Citovat

Neboj, poradí si s tím bez problému. Já mám ve felině 65Ah už několik let-bez problému. Nábíjecí automatika pustí jen takový proud jaký dokáže. Napětí je stejný.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19595
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út březen 22 2011, 20:48    Předmět: Citovat

Větší kapacita jen méně pocítí startování i jiné větší odběry (žhavení dieselu, vyhřívání zadního skla, sedadel, měnič napětí), odebranou energii krát nějaký ten koeficient ztrát zase musíš do baterky vrátit.
Samozřejmě, že šestašedesátku musíš při stejném proudu nabíjet o polovinu času déle, než čtyřiačtyřicítku, ale v autě je to jedno.
Alternátor ji dobije zrovna tak a za stejnou dobu, protože je mu jedno, kolik Ah má baterka. Není mu jedno, kolik do ní musí vrátit, protože jsi to odebral.
Ale to mu nebylo jedno ani se čtyřiačtyřicítkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: út březen 22 2011, 20:57    Předmět: baterie Citovat

ok díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 23 2011, 6:31    Předmět: Citovat

Jak píše mi-ro stejné osazení , jen spokojenost . Já si myslím , že pro ten aku jsou jen lepší podmínky , má vlastně menší zatížení při startu - větší aku větší povolený startovací proud a nabíjení hned po nastartování je také menší na Ah .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7965
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: st březen 23 2011, 16:50    Předmět: Citovat

No, taková baterka v benzinový felině má ještě jednu výhodu, když mi dojde benzín, dojedu z práce domů na startér.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 23 2011, 18:42    Předmět: Citovat

Jo, to taky jde - je předtím dobrý vymontovat svíčky, aby motor nemusel překonávat kompresní odpory. Ale v nouzi se tak dá i se svíčkama na místě například odjet z přejezdu nebo z křižovatky, když auto odmítne nastartovat a je nutné se odtamtud v rámci osobní bezpečnosti co nejrychleji zdekovat. V takovém případě zapomeňte na všecko, co vás v autoškole učili o šlapání na spojku při startování, zařaďte jedničku, NECHTE SPOJKU SPOJKOU a "vemte za startér"...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2011, 9:55    Předmět: baterie Citovat

Very Happy tohle přesně udělal brácha s mojím Tipem, když jsem ho učil jezdit, a to byl prosím diesel, ale ujel docela kus Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2011, 12:04    Předmět: Citovat

Bych mel strach ze se ten starter spali.. Kamaradovi na octavii praskl rozvodak.. Koupil ji s 144 000 najetymi - TDIcko a origo rozvody.. a ja abych to auto vytahl s kopce na silnici tak jsem ji tam dostaval pres jednicku a starter.. nastesti byl motor bez komprese bo rozvody nejeli.. Mno tatik ma na ibize 1.4 origo baterku uz 5 let a kdyz je auto venku studene tak taky uz ma praci motor natocit.. AKU ma 44 aH. Takze kdyz tam dam 60 aH tak to problem jak pisete nebude ? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2011, 21:52    Předmět: Citovat

Podívej - když tu baterii budeš do auta dávat novou, nabitou, bude v ní teoreticky 62Ah. Když na ni nastartuješ, odebereš nějakou energii - kterou bys odebral stejně i kdyby šlo o akumulátor 44Ah nebo třeba 125Ah (jsou to stovky ampér-sekund). Tu samou energii bude muset po naskočení motoru doplnit alternátor - je to jako když odebereš kbelík vody (startér = několik sekund odběru v řádu stovek A) ze své domácí vany nebo z olympijského bazénu a doplňovat zpátky to budeš hrnkem na kafe (alternátor s výstupním proudem 10-20A při volnoběhu motoru) - v obou případech potřebuješ na původní stav doplnit jen ten odebraný kýbl... Výhodu silnějšího akumulátoru poznáš v momentě, kdy například vinou chladu klesne jeho VYUŽITELNÁ kapacita. Ta kapacita totiž neklesá v absolutních jednotkách, ale v % celkové kapacity - takže když klesne o 50%, ve 44Ah baterce "zbyde" použitelných nějakých 22Ah, ale v 62Ah už to bude kolem 30Ah, což je skoro 1,5násobek - a to je právě ten rozdíl, který zaručí natočení i v těch ztížených podmínkách (chlad).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2011, 5:11    Předmět: Citovat

Děkujůůů Smile))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2011, 10:10    Předmět: baterie Citovat

já taktéž děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2011, 10:15    Předmět: Citovat

jen se jeste zeptam.. Takze alternátor pozná že akumulátor má dost - čili je plně nabitej.. A pak altík jen valí energii do světel a jiných spotřebičů a akumulátor vlastně jakoby "odpočívá" Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2011, 10:16    Předmět: Citovat

jen se jeste zeptam.. Takze alternátor pozná že akumulátor má dost - čili je plně nabitej.. A pak altík jen valí energii do světel a jiných spotřebičů a akumulátor vlastně jakoby "odpočívá" Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2011, 12:32    Předmět: Citovat

Altík je zdroj napětí s omezeným proudem .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund