Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

problem zo starterom na Toyota Avensis 02

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
r1a2s3t4o5



Založen: Oct 01, 2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Velke Prilepy

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 8:34    Předmět: problem zo starterom na Toyota Avensis 02 Citovat

minuly tyzden mi starter prestal tocit. Pri pokuse o nastartovanie sa ozvalo cvakanie. Teraz po vymene cievky-rele, to uz necvaka ale pootoci motorom mozno o pol obratky.

Mam to popisane tu:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=16693

ked som skusal vinutia na rotore na odpor, vyzera to tak, ze su vsetky zoskratovane. Je to normalne? Ako to tam vlastne je?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 9:07    Předmět: Citovat

Startér je seriový motor a proto je ohmický odpor statoru téměř nulový . Stejně bych si nejdříve půjčil určitě dobrý aku a i když i potom nebude točit , vypadá to na rotor v (_._) .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 9:29    Předmět: Citovat

Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
r1a2s3t4o5



Založen: Oct 01, 2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Velke Prilepy

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 10:01    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.


Kde mam merat to napatie? Na baterii?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 10:03    Předmět: Citovat

Přímo na starteru . Ale lépe měřit proud . Nejlépe obojí .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bardot13



Založen: Jul 01, 2007
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 10:24    Předmět: Citovat

Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
r1a2s3t4o5



Založen: Oct 01, 2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Velke Prilepy

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 10:41    Předmět: Citovat

bardot13 napsal(a):
Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.


Takze (-) meraku by som mal zapojit tiez na starter. Pripojim to na srubu ktora drzi starter na motore...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
r1a2s3t4o5



Založen: Oct 01, 2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Velke Prilepy

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 11:07    Předmět: Citovat

Robilo to este zaujimavu vec, potom co som pretocil klucikom na startovanie sa stalo toto:

- trosku pootocilo motorom
- potom co prestalo motorom tocit sa mi rozsvietili svetla

Rozsvecovanie svetiel mam spravene tak, ze ked sa objavi 12V na alternatore (je to to iste ako kontrolka na pristrojovom panely) tak mi zopne rele, ktore spina kontaky na packe rozsvecovania svetiel.
To znamena, ze aj ked sa alternator netoci, objavi sa na nom 12V ako keby sa tocil.

Skade sa to tam bere?

Na scheme zapojenia startera a alternatora mam rele napojene na bod IF2 zlty kabel (To combustion Type Power Heater)



Toyota_CDT220_schema_zapalovania.GIF
 Komentář:
Zapojenie Startera a Alternatora na Toyota Avensis 02'

Stáhnout
 Soubor:  Toyota_CDT220_schema_zapalovania.GIF
 Velikost:  58.14 kB
 Staženo:  163 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bardot13



Založen: Jul 01, 2007
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2010, 15:00    Předmět: Citovat

Jak se dívám na schéma, tak další příčinou může být špatné startovací relay.Opálený kontakt kde vznikne úbytek napětí.Vlivem toho cívka magnetu spouštěče nemá plné napětí a může nedostatečně spínat hlavní proud do startéru.Změřit bod B na spouštěči proti kostře.Mělo by tam být při startu cca 12V.Nemělo by výrazně klesnot.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
r1a2s3t4o5



Založen: Oct 01, 2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Velke Prilepy

PříspěvekZaslal: pá listopad 26 2010, 11:09    Předmět: Citovat

Auto uz startuje.

Prva oprava kedy som vymenil cievku, ktora vytlaca volnobezku do zotrvacnika bol spravny krok a vyriesil cvakanie (pri merani zopnutia pipakom, mi piplo az ked som ten cudlik vo vnutry zatlacil dost velkou silou, pri novom to zopne skor a bez prerusovania).

Problem bol, ze pri vyberani startera, som povolil srubku, ktora drzi hadicu od intercoolera a pod nou je ukostreny motor, tym som si vyrobil dalsi problem = prechodovy odpor.

Odvtedy uz nemohlo tiect dostatok prudu do startera a tym padom ani tocit motorom!!!

Odhalil som to tak, ze mi prislo divne, ze po pretoceni klucika skoro vobec netocilo starterom a po chvilke sa rozsvietili svetla, ktore sa automaticky rozsvietia, ked je 12V na alternatore. (To sa aj naozaj stalo, kedze strata na tom spoji bola tak velka, ze motor mal cez alternator potencial 12V)

Takze bacha na to ktore srubky povolujete...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund