Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: čt listopad 25 2010, 8:34 Předmět: problem zo starterom na Toyota Avensis 02
minuly tyzden mi starter prestal tocit. Pri pokuse o nastartovanie sa ozvalo cvakanie. Teraz po vymene cievky-rele, to uz necvaka ale pootoci motorom mozno o pol obratky.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt listopad 25 2010, 9:07 Předmět:
Startér je seriový motor a proto je ohmický odpor statoru téměř nulový . Stejně bych si nejdříve půjčil určitě dobrý aku a i když i potom nebude točit , vypadá to na rotor v (_._) .
Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.
Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: čt listopad 25 2010, 10:01 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Ohmetrem se toho na starteru moc nezmeri. Zkontroluj, jestli uhliky dosedaji na komutator, jdou volne posunovat, jestli izolacni spary u komutatoru jsou proskrabnute asi o 0,5mm pod uroven medi. Zmer pokles napeti pri startu, z toho se da poznat, jestli je starter mechanicky blokovanej nebo neprochazi proud.
Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: čt listopad 25 2010, 10:41 Předmět:
bardot13 napsal(a):
Nejprve bych zkontroloval napětí na startéru a to +voltmetru připojil na přívod spínače a mínus voltmetru na kostru .Zjistit jestli při startu nevzniká velký pokles napětí.Pokud ano, pak kontrola propojovacího
kabelu mezi startérem a baterkou.Kontrla kabelových ok.To samé přezkoušet v mínusovém přívodu baterie.Může být i špatné ukostření motoru na kostru šasi.Ještě prověřit zda nevisí uhlíky v komůrkách.
Takze (-) meraku by som mal zapojit tiez na starter. Pripojim to na srubu ktora drzi starter na motore...
Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: čt listopad 25 2010, 11:07 Předmět:
Robilo to este zaujimavu vec, potom co som pretocil klucikom na startovanie sa stalo toto:
- trosku pootocilo motorom
- potom co prestalo motorom tocit sa mi rozsvietili svetla
Rozsvecovanie svetiel mam spravene tak, ze ked sa objavi 12V na alternatore (je to to iste ako kontrolka na pristrojovom panely) tak mi zopne rele, ktore spina kontaky na packe rozsvecovania svetiel.
To znamena, ze aj ked sa alternator netoci, objavi sa na nom 12V ako keby sa tocil.
Skade sa to tam bere?
Na scheme zapojenia startera a alternatora mam rele napojene na bod IF2 zlty kabel (To combustion Type Power Heater)
Toyota_CDT220_schema_zapalovania.GIF
Komentář:
Zapojenie Startera a Alternatora na Toyota Avensis 02'
Jak se dívám na schéma, tak další příčinou může být špatné startovací relay.Opálený kontakt kde vznikne úbytek napětí.Vlivem toho cívka magnetu spouštěče nemá plné napětí a může nedostatečně spínat hlavní proud do startéru.Změřit bod B na spouštěči proti kostře.Mělo by tam být při startu cca 12V.Nemělo by výrazně klesnot.
Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: pá listopad 26 2010, 11:09 Předmět:
Auto uz startuje.
Prva oprava kedy som vymenil cievku, ktora vytlaca volnobezku do zotrvacnika bol spravny krok a vyriesil cvakanie (pri merani zopnutia pipakom, mi piplo az ked som ten cudlik vo vnutry zatlacil dost velkou silou, pri novom to zopne skor a bez prerusovania).
Problem bol, ze pri vyberani startera, som povolil srubku, ktora drzi hadicu od intercoolera a pod nou je ukostreny motor, tym som si vyrobil dalsi problem = prechodovy odpor.
Odvtedy uz nemohlo tiect dostatok prudu do startera a tym padom ani tocit motorom!!!
Odhalil som to tak, ze mi prislo divne, ze po pretoceni klucika skoro vobec netocilo starterom a po chvilke sa rozsvietili svetla, ktore sa automaticky rozsvietia, ked je 12V na alternatore. (To sa aj naozaj stalo, kedze strata na tom spoji bola tak velka, ze motor mal cez alternator potencial 12V)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.