Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

klínový řemen na FIAT MAREA

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: pá listopad 12 2010, 14:52    Předmět: klínový řemen na FIAT MAREA Citovat

prosím vás jak se utahuje klínový řemen na fiat marea?Mají to auto naši a při rozjezdu to nepříjemně píská.zvuk je stejný jako když je povolen klínový řemen
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dikobraz



Založen: Oct 17, 2004
Příspěvky: 911
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 12 2010, 16:05    Předmět: Citovat

Nevím jestli je to úplně správně , ale já napínám klíňáky na průhyb dvou prstů(cca 3-4 cm)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 12 2010, 16:23    Předmět: Citovat

Z dotazu není poznat, jestli se ptáš na způsob, jakým napnout klíňák, nebo na míru, na kterou by měl být klíňák napnutý. Samotné napínání se dělá v drtivé většině pomocí výkyvného uložení alternátoru nebo méně často kompresoru klimatizace, které mají jeden bod zavěšení realizovaný oválnou dírou a po povolení svorníku jimi lze otáčet tak, že se tím řemen napíná, menší část motorů má samostatné napínací kladky na excentrech. Jestli už je řemen našponovaný tak, že v místě kde se dá prohnout nejvíce je průhyb do 2cm, větší napnutí už by ho zničilo. V těchto případech se doporučuje vzít suché mýdlo a u běžícího motoru ho na okamžik přidržet z boku na řemenu - pískání za studena se tím potlačí. Jestli řemen píská i na teplém motoru a je přitom správně napnutý, je opotřebovaný a musí se vyměnit.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá listopad 12 2010, 16:48    Předmět: Citovat

Marea má napínací kladku. Pokud to píská bejvá to většinou ložisko právě u týhle kladky nebo je tam ještě jedna vodící...
A nebo lépe http://fiatmareaclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13440&start=15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: čt leden 06 2011, 18:17    Předmět: Citovat

Stalo se mi že pískal i velmi napnutý řemen a byl nový,.. takže pokud je napnut dostatečně, a píská pocákat mýdlem,...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: út leden 11 2011, 19:10    Předmět: Citovat

mejdlo nee..
pokud je řemen správně napnut (jak je víše popsáno) a přesto prokluzuje (píská), tak je závada jinde. Je zřejmě přetěžován nějaký agregát v řetězci tímto řemenem poháněným. Může to být alternátor, nebo servo. Dost často je vadná napínací kladka toho řemenu. Ty umíraj i u VW.
Tedy sundat řemen a protočit vše s čim točí. Chyba kladky se tímto testem nemusí projevit, ale jde poznat že se chová nestandartně. Tedy že má vůli v axiálním směru, nebo v jednom místě drhne.
Teď v zimě je nejčastější příčinou pískání, veké zatížení altíku tím, že studené starty a snížená kapacita aku. zimou. Pak stačí že je jen malinko volný a píská.

_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartasBrno



Založen: Nov 25, 2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 11 2011, 21:18    Předmět: Citovat

Jen bacha, řemen se nesmí přetáhnout, takže žádné dorvávání ve snaze ho napnout. A to vyzkoušení hnaných agregátů vřele doporučuji. Vezmi za každou řemenici a zakvedlej jí rukou ve všech směrech, i radiálně, i osově. A zkus potočit. Možná zjistíš, že se ještě zapotíš Shocked Surprised .
Tož hodně štěstí Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund