Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: ne říjen 03 2010, 18:53 Předmět: Poškození autorádia při svařování
Zdarec,
je možné, aby se autorádio poškodilo při svařování na autě? Jde o Daewoo AGC 5280.
Auto bylo měsíc v lakovně a v rámci toho se na tom i něco vařilo. Baterka byla odpojená (...je to vůbec k něčemu dobrý? Skoro bych řekl, že připojená baterka naopak udrží napětí na správné úrovni).
Rádio ted po zapnutí blbne ... enkodér na nastavování hlastiosti funguje obráceně (doleva zesiluje), rádio hlásí, že má SD kartu i když tam není. Když ji tam zasunu, tak z ní není schopen nic přehrát. MP3jky z CDčka ale přehrává, rádio hraje taky. Jenže tlačítko "SET" na nastavení equalizéru nefunguje, takže to nemůžu dostat z defaultního nastavení "BASS:0, TREBLE:0, LOUDNESS:OFF", čímžpádem to hraje jako z kastrólu.
Jiná elektronika v autě se nijak nepoškodila (ECU motoru, ECU immobilizéru, několik mých bastlů s AVRkama, napájenýma přes 7805) ....
Zkusím z toho ešte vyfoukat prach (lakovna ....), ale .. myslíte, že tomu pomohlo to svařování, nebo je to prostě náhoda. Hledal jsem "poškození autorádia při svařování" a nenašel jsem ani zbla ...
Já myslím, že to možné je, autorádio se při svařování může poškodit.
Pro příklad, bratr tuhle svařoval něco na autě, a pak zjistil, že mu rádio vůbec nejde. Po rozebrání jsem zjistil, ze byla uplně vypálená cestička na DPS u napájení. Naštěstí to stačilo překlenout kouskem drátu a rádio fachčilo dál (bylo to teda starý rádio na kazety). Nevim ale, jestli při tom svařování měl odpojenou baterku a jestli svařoval elektrikou či COčkem.
Nicméně, tvá chyba může být způsobena i nějakou jinou chybou. Jaká je to značka rádia?
Založen: Dec 13, 2007 Příspěvky: 257 Bydliště: Mladá Boleslav
Zaslal: po říjen 04 2010, 5:56 Předmět:
Myslím, že zásadní u svařování na autě je mít kostřící kleště co nejblíž místa kde svařujem. _________________ ~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po říjen 04 2010, 7:28 Předmět:
To v každém případě co nejblíže , ale pokud svařuješ 2 oddělené kusy , musíš pomocným kostřícím kabelem pospojit i druhý díl . V tomto případě není žádný důvod k poškození čehokoliv . Ale musíš si uvědomit , že elektronika řídící vozidla a jeho části je testována tvrději , než autoradio . Jinak aku odpojují proto , že když se jim podaří někde vyzkratovat vedení , tak se nic neděje . Ona taková hořící lakovna musí být zážitek , ale jinak by bylo pochopitelně lepší mít aku připojen , jenže dlouhý drát u plechu je stejně dobrá tlumivka , ale i indukčnost , na které se naopak ta špice vytvoří . Je nutné udržovat kolmé svářecí vedení k autu a pokud sváříš něco na druhé straně , nebýt líný si svářečku na druhou stranu přetáhnout .
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 788 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: po říjen 04 2010, 11:17 Předmět:
OT:
krutor napsal(a):
...........a jestli svařoval elektrikou či COčkem..........
vždycky jsem si myslel že rozdíl mezi elektrikou a COčkem je jen v ochranné atmosféře ale pořád je to obloukové svařování, pokud se pletu prosím opravte mně.
K tématu:
Myslím si že svařování mohlo rádio poškodit ale asi to budete těžko prokazovat.
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po říjen 04 2010, 12:35 Předmět:
Díky všem !
Čistě elektrikou to určitě nedělali ... vidím to na COčko, nebo jinou ochranou atmosféru.
Nimcémně otevřel jsem panel a na jednom míste evidentně nateklo. Jsou tam asi dva odpory a jsou zrezlý .... jestli tak vypadá celý rádio, tak jsou na tom asi nevinně.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.