Zaslal: út srpen 03 2010, 16:54 Předmět: Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem
Dobrý den
Potřeboval bych vědět jaká je spotřeba, při brždění motorem. Už jsem někde slyšel názory, že u tohodle auta se přívod paliva vypíná sám, ale taky že se to nevypíná. Jak to teda je?? A jak to vlastně přesně funguje??
Děkuji za inteligentní odpovědi. _________________ Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře .
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 788 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út srpen 03 2010, 20:08 Předmět:
Ono taky záleží na tom při jakých otáčkách motoru motorem brzdíte. Já měl OPEL KADETT 1.4i a dočetl jsem se že přívod paliva je uplně vypnut v případě že motor má více jak 2000ot/min jak je to u fandy to netuším.
Funguje to tak že potenciometr škrtící klapky říká ŘJ že nemáš nohu na plynu, halluv snimac otacek rika že motor má více než určitý počet otáček a z toho ŘJ pozná že brzdíš motorem a tudíž není potřeba palivo a celé to kontroluje lambda sonda která říká že z motoru nevycházejí žádné výfukové plyny...
Aha, takže spotřeba je teda nulová. A jak to vlastně to uzavření funguje?? _________________ Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře .
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 788 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út srpen 03 2010, 20:30 Předmět:
Elektromagnetický vstřikovací ventyl - jak už název napovídá jedná se o elektronickou součástku. ŘJ posílá do vstřikovacího ventilu pulzy frekvence pulzů se mění podle toho jak hodně sešplápneš pedál (potenciometr škrtící klapky) a podle otáček motoru. Pokud brzdíš motorem tak ŘJ neposílá žádné pulzy a ventil je uzavřený a veškeré palivo které dodá podávací čerpadlo z nádrže se vrací zpětnou hadicí do nádrže....
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 788 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út srpen 03 2010, 20:41 Předmět:
auto jede setrvačností popřípadě z kopce.... a přes pneumatiky, převodovku, spojku musí pohybovat všemi písty, a všema těma věcma co se tam točej... zkoušela jsi někdy odtlačit auto se zařazenou rychlostí? přes 1 ti to nepujde... ale přes 5 už jo... ale blbě... na neutral ho odtlačíš kam chceš... při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út srpen 03 2010, 20:48 Předmět:
Nejhorší jsou ženský, co brzdí motorem tak, že ho drží plynem na otáčkách o něco málo vyšších, než by se točil bez plynu, protože se jim zdá, že to brzdí moc... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..
Palivo tam přece neni a ten stlačenej vzduch ve třetí době zase expanduje tlačí píst dolu a tak vrací energii do něj ve 2. době uloženou nebo se vzduch nestlačuje pružně?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út srpen 03 2010, 21:41 Předmět:
Teoreticky uvažuješ, Andreo, správně, jen přitom zanedbáváš, co v téže době dělají zbylé tři písty.
Nejjednodušší je prakticky to zkusit. Fakt to brzdí. A to na nižší převodové stupně tak, že dost.
Nezanedbávám nic, ostatní písty dělají totéž, jen fázově posunuté, takže jeden stlačuje a jiný expanduje, ve výsledku se ty síly odečtou.
A na 4ku se teda nedá brzdit motorem? Prakticky to nevyzkouším, nemám auto, ani po něm netoužím, zvláště jestli je tedy pravda, že jeho pohon je natolik neekonomický. Já měla za to, že se k brzdění využívá energie paliva.
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: út srpen 03 2010, 22:13 Předmět:
Andrea: když vezmeš jednoválec, tak je motor přes převodovku, kola atd poháněn setrvačností vozidla, energie se spotřebovává na ztráty třením a na stlačování vzduchu uvnitř motoru, pokud jde do motoru palivo, tak jednou za čtyři takty motor vyrábí energii která musí být větší než součet ztrát za ostatní tři takty, pokud není větší, tak ti motor buď chcípne, nebo pokud máš zařazeno a jedeš pod kopec, tak brzdíš, protože motor energii jen spotřebovává na tření a stlačování (a tím i ohřívání) vzduchu.
Brzdit se dá i na 4-ku, ale při vyšších otáčkách je brzdný výkon větší, tudíž na 4-ku to moc brzdit nebude.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.