Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DRAKE



Založen: Sep 05, 2005
Příspěvky: 276

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 16:54    Předmět: Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem Citovat

Dobrý den

Potřeboval bych vědět jaká je spotřeba, při brždění motorem. Už jsem někde slyšel názory, že u tohodle auta se přívod paliva vypíná sám, ale taky že se to nevypíná. Jak to teda je?? A jak to vlastně přesně funguje??

Děkuji za inteligentní odpovědi.

_________________
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jindra2



Založen: Aug 09, 2005
Příspěvky: 764

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 19:47    Předmět: Citovat

Podle označení to má jednobodové vstřikování a to při brzdění motorem zcela uzavírá vstřikování paliva.
Jindra
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 788
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:08    Předmět: Citovat

Ono taky záleží na tom při jakých otáčkách motoru motorem brzdíte. Já měl OPEL KADETT 1.4i a dočetl jsem se že přívod paliva je uplně vypnut v případě že motor má více jak 2000ot/min jak je to u fandy to netuším.

Funguje to tak že potenciometr škrtící klapky říká ŘJ že nemáš nohu na plynu, halluv snimac otacek rika že motor má více než určitý počet otáček a z toho ŘJ pozná že brzdíš motorem a tudíž není potřeba palivo a celé to kontroluje lambda sonda která říká že z motoru nevycházejí žádné výfukové plyny...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DRAKE



Založen: Sep 05, 2005
Příspěvky: 276

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:08    Předmět: Citovat

Aha, takže spotřeba je teda nulová. A jak to vlastně to uzavření funguje??
_________________
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:30    Předmět: Citovat

Jednoduše: vstřikovací ventil přestane dostávat impulsy pro otevření.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 788
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:30    Předmět: Citovat

Elektromagnetický vstřikovací ventyl - jak už název napovídá jedná se o elektronickou součástku. ŘJ posílá do vstřikovacího ventilu pulzy frekvence pulzů se mění podle toho jak hodně sešplápneš pedál (potenciometr škrtící klapky) a podle otáček motoru. Pokud brzdíš motorem tak ŘJ neposílá žádné pulzy a ventil je uzavřený a veškeré palivo které dodá podávací čerpadlo z nádrže se vrací zpětnou hadicí do nádrže....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:35    Předmět: Citovat

A jak ten motor brzdí,když do něj nejde palivo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 788
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:41    Předmět: Citovat

auto jede setrvačností popřípadě z kopce.... a přes pneumatiky, převodovku, spojku musí pohybovat všemi písty, a všema těma věcma co se tam točej... zkoušela jsi někdy odtlačit auto se zařazenou rychlostí? přes 1 ti to nepujde... ale přes 5 už jo... ale blbě... na neutral ho odtlačíš kam chceš... při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:48    Předmět: Citovat

Nejhorší jsou ženský, co brzdí motorem tak, že ho drží plynem na otáčkách o něco málo vyšších, než by se točil bez plynu, protože se jim zdá, že to brzdí moc...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mojza



Založen: Sep 01, 2006
Příspěvky: 338
Bydliště: Frýdek-Místek

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 20:50    Předmět: Citovat

Víceméně funguje jako kompresor poháněný přes pneumatiky, převodovku a spojku hybností vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 21:08    Předmět: Citovat

PCmaniac99 napsal(a):
při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..

Palivo tam přece neni a ten stlačenej vzduch ve třetí době zase expanduje tlačí píst dolu a tak vrací energii do něj ve 2. době uloženou nebo se vzduch nestlačuje pružně?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 21:41    Předmět: Citovat

Teoreticky uvažuješ, Andreo, správně, jen přitom zanedbáváš, co v téže době dělají zbylé tři písty.
Nejjednodušší je prakticky to zkusit. Fakt to brzdí. A to na nižší převodové stupně tak, že dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34034
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 21:43    Předmět: Citovat

Brzdi trenie v prevodovke a v motore a tiez alternator, pripadne cerpadlo posilnovaca riadenia a kompresor klimatizacie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 21:58    Předmět: Citovat

Nezanedbávám nic, ostatní písty dělají totéž, jen fázově posunuté, takže jeden stlačuje a jiný expanduje, ve výsledku se ty síly odečtou.
A na 4ku se teda nedá brzdit motorem? Prakticky to nevyzkouším, nemám auto, ani po něm netoužím, zvláště jestli je tedy pravda, že jeho pohon je natolik neekonomický. Já měla za to, že se k brzdění využívá energie paliva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AmarokCZ



Založen: Dec 20, 2006
Příspěvky: 2838
Bydliště: Poličské krystalinikum

PříspěvekZaslal: út srpen 03 2010, 22:13    Předmět: Citovat

Andrea: když vezmeš jednoválec, tak je motor přes převodovku, kola atd poháněn setrvačností vozidla, energie se spotřebovává na ztráty třením a na stlačování vzduchu uvnitř motoru, pokud jde do motoru palivo, tak jednou za čtyři takty motor vyrábí energii která musí být větší než součet ztrát za ostatní tři takty, pokud není větší, tak ti motor buď chcípne, nebo pokud máš zařazeno a jedeš pod kopec, tak brzdíš, protože motor energii jen spotřebovává na tření a stlačování (a tím i ohřívání) vzduchu.
Brzdit se dá i na 4-ku, ale při vyšších otáčkách je brzdný výkon větší, tudíž na 4-ku to moc brzdit nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund