Ahoj vsetci!
Priatel prisiel za mnou po radu, podla coho ma nastavit predstih u dvojtaktneho motora, ked nikde nenasiel cidlo, ktore by davalo impulz pre elektronicke zapalovanie. Je tam iba jedna cievka a konec(samozrejme + dokonale zaliata elektronika). Je mozne ze by to snimalo prechod nulou? Magnet ma 4 poly, tak to by muselo za otacku davat dve iskry, on vsak tvrdi ze dava iba jednu. Tak som z toho jelen...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32041 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 25 2010, 7:55 Předmět:
Stačí, aby vedle setrvačníku byla snímací cívka, která bude hlídat okamžik, kdy kolem ní projíždí drážka udělaná na povrchu setrvačníku. Magnet může mít třeba 20 pólů, ale jiskra přeskočí jen tehdy, až pojede kolem cívky právě ta značka na setrvačníku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nene, nemusí být nikde snímač, skutečně u CDIčka stačí jen ta napěťová nabíjecí cívka a není tam žádný přechod nulou, jiskru to dává těsně za vrcholem magnetické indukce - tedy když napětí vrcholí. Ještě donedávna jsem taky nechápal jak to může fungovat
Maximální počet pólů na magnetu jsou 4 a dává to dvě jiskry za otáčku (pokud by magneto bylo dvoupolové, tak bude jiskar jen jedna).
Ovšem od tazatele postrádám jakoukoli informaci co je ta za motorku a jakoukoli fotku onoho zapalování a magneta
A k tomu předstihu, buďto je daná deska s cívkama nepatrně otočná a tedy se s předstihem dá trochu pohnout(ovšem ten motor pojede na jakoukoli polohu v daném rozmezí bezproblému). Pokud nikde není nic posuvného - JE PŘEDSTIH PEVNĚ DANÝ! A tedy nevidím důvod se snažit štelovat předstih. Chyba bude něde jinde
Autor článku píše o 4polovém rotoru. A právě u 4polového rotoru se používá to co jsem psal. Jakmile je někde snímač, bývá rotor většinou 6ti a vícepolový.
Jak jeho kamarád přišel na to že to dává jen jednu jiskru nevím, třeba kecá a neví to a třeba nekecá a je to pravda.
Pokud to ale skutečne dává jednu jiskru, tak někde snímač polohy kliky bude a u dvoutaktů je to většinou na rotoru anebo uvnitř na statoru ale to by vedly do zalité krabičky dráty i od této cívky.
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: čt březen 25 2010, 8:59 Předmět: motor
Je to motor na motorovy paragliding, teda dost chulostiva vecicka. Snazi sa dostelovat predstihom maximum vykonu. Lenze to rozsteloval tak, ze ma asi strasne velky predzapal (i ked to vratil do povodnej polohy). Nemoze to v podstate ani nastartovat, lebo mu to ide ruku utrhnut. Povedal som mu nech to nafoti, potom to tu zavesim...
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: čt březen 25 2010, 9:56 Předmět:
Dingo7 napsal(a):
Nene, nemusí být nikde snímač, skutečně u CDIčka stačí jen ta napěťová nabíjecí cívka a není tam žádný přechod nulou, jiskru to dává těsně za vrcholem magnetické indukce - tedy když napětí vrcholí...
Suhlasim, ale len do polovice, prechod nulou tam asi bude. Vrchol magnetickej indukcie je zrejme extrem, a derivacia v extreme je vzdy nula.
U=dFi/dt=0. Vrchol napatia bude ked bude zmena magnetickej indukcie maximalna teda niekde medzi polmi. Okrem toho sa prechod nulou detekuje ovela lahsie a presnejsie ako sledovanie maxima...
Pokud jsi koukal na video, viděl jsi jak se doba zápalu posunuje. Nedetekuje se úplné maximum, aspoň tak to chápu já, ale detekuje se nárust napětí a po dosažení jisté hranice dojde k zápalu a jak jsi viděl do jistých otáček to nezapálí a pak to pálí čím dál dřív aby se to po následném dalším zvyšování otáček ona hranice posunovala zpět, tedy je to paradox ale je to skutečně tak, čím vyšší otáčky nad jisté otáčky(tj nad cca 1500-2000) tak cívka je schopná dodat menší proud a tedy i kondík se nabíjí pomaleji a k nárustu napětí na "zápalnou" hodnotu dojde při vyšších otáčkách o něco déle z videa je vidět že to je sice nepatrný časový posun ale je to tak.
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: čt březen 25 2010, 12:50 Předmět:
Dingo7 napsal(a):
Pokud jsi koukal na video...
To video som si pozrel, aj po okienkach, je vidno, ze stroboskop blikne aj vtedy ked tam riska nieje, ale iskru sa mi vtedy nepodarilo postrehnut. Ten posun je badatelny, hoci pri tych vyssich otackach to lezie na opacnu stranu ako treba. Zrejme to takto konstrukteri neplanovali. Asi sa tam uplatnuju nejake parazitne kapacity a preto tam nastava fazovy posun. Ak je to takto u vsetkych, tak potom by bolo lepsie to prerobit na snimanie snimacou cievkou. Potom by ten sa predzapal mohol menit ako si popisal, t.j. s rastucimi otackami by sa zvetsoval...
To video som si pozrel, aj po okienkach, je vidno, ze stroboskop blikne aj vtedy ked tam riska nieje, ale iskru sa mi vtedy nepodarilo postrehnut. Ten posun je badatelny, hoci pri tych vyssich otackach to lezie na opacnu stranu ako treba. Zrejme to takto konstrukteri neplanovali. Asi sa tam uplatnuju nejake parazitne kapacity a preto tam nastava fazovy posun. Ak je to takto u vsetkych, tak potom by bolo lepsie to prerobit na snimanie snimacou cievkou. Potom by ten sa predzapal mohol menit ako si popisal, t.j. s rastucimi otackami by sa zvetsoval...
Takto to výrobci vyrábějí a mají to "odlaborované" kdyby to bylo na nic, tak použijou jiný systém. Nebo myslíš, že výrobce co tohle montuje na motorky je vůl?
A jiskru to hází jak jsem psal 2x za otáčku, ale to bys věděl kdybys to četl, už jsem to psal tak nevím proč se divíš tomu že to hodí jiskru i když tam není ta čára (jednoduše na rotoru nemám dvě čáry ale jen jednu) a pokud se se stroboskopem posunu na rotoru přesně o 180° tak je tam ta čára taky vidět (píst na motorce je v DÚ)
Na ty fotky jsem zvědavý až nedočkavý nějak to pak vyřešíme (možná tvůj kamarád pouze ty dva dráty co vedou z magneta do CDI přehodil a pak to pálí o 90°jinde )
Predsa netvrdim, ze to nehadze dve iskry, iba ze sa mi tu druhu nepodarilo postrehnut. Netvrdim, ze vseci kostrukteri su voli, skor ze v jednoduchosti je genialita, ovsem iba ked veci pracuju tak ako maju. A este som doposial nevidel motor co by vyzadoval zmensovanie predstihu z rastucimi otackami. Ten motor sa toci az do 9000... _________________ Sebestačnosť = sloboda...
Predsa netvrdim, ze to nehadze dve iskry, iba ze sa mi tu druhu nepodarilo postrehnut. Netvrdim, ze vseci kostrukteri su voli, skor ze v jednoduchosti je genialita, ovsem iba ked veci pracuju tak ako maju. A este som doposial nevidel motor co by vyzadoval zmensovanie predstihu z rastucimi otackami. Ten motor sa toci az do 9000...
To co vidíš na obrázku-videu(to CDI) je českým rádoby opravářem lemplem vykuchané a zničené CDI, prý bylo špatné tak ho chtěl opravit - pilkou na železo to rozkuchal a přefik několik součástek - úřízlé vývody u těla součástky a oloupaný ochranný lak z odporů, já jsem to CDI s původníma součástkama - tedy krom těch s uřízlými vývody, jen pouze hlavní kondík byl naříznut a tedy zničen, tak jsem udělal nový PCB a použil zpět co se použít dalo - většina součástek a CDI maká
Takže je to z Husqvarny WR250/1995, toto zapalování - bezsnímačové mají i modely z roku 2000, a je to zapalování totožné i u typu WR360(on je ten motor stejný jen se to liší nepatrně tím obsahem a klikou).
Ta 250 má maximum výkonu v 7500ot/min a točí samozřejmě více.
Pořád myslíš, že by Švédi i když vlastně to zapalování je od Kokusana tedy Japonci, vyrobili a namontovali něco co nefunguje jak má a že by to vyráběli tolik let a že by s tím ti lidi na motorkách byli nespokojení?
Je tam několik kompromisů oni je znají a podle toho to bylo vyrobeno.
Tak, fotky dosli, su tam zobrazene cievky dve, ale ta druha je tam ciste na energeticke ucely(zohrievanie rukavic a napajanie meraca paliva v nadrzi) a na funkciu zapalovania nema vplyv.Funkcna je ta biela. Este mi napadlo, ze co by sa stalo, ak by jeden z magmetov povedzme nejako "oslabol", nezmel by sa tak okamzik zapalu?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.