Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jawa pionýr, úprava zapalování
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út duben 17 2012, 11:34    Předmět: Jawa pionýr, úprava zapalování Citovat

Můj pincek přestal startovat,tak jak má a já začal zkoumat čím to je. Samozřejmě,když jsem viděl,že jiskra je,tak jsem čistil a seřizoval karbec. To nepomohlo,tak jsem laboroval s magnetem a vzhledem k tomu,že mi i světla svítili málo,tak jsem si řekl,že je slabé magneto. Do rotoru jsem vpravil dva nové magnety ,kde to zapaluje,ale kladný výsledek se nedostavil. Dnes jsem si s tím asi hodinu hrál a zjistil jsem,že nastavení,aby seděl předstih,zároveň to bylo na magnetech a zároveň rozeplo kladívko se správným zdvihem je velmi kritické.Už to chytá na drc,ale mám jeden nápad a chci vaše názory. Chci koupit nabíjecí svítilnu,takovou tu do ruky a použít ji místo předního světla,dobíjel bych ji z magneta a nebude to problém,protože má vestavěný dobíjecí systém. Zároveň bych předělal zapalování na zapalování z baterie a mám to vyřešeno. Určitě jiskra bude kvalitnější a s předstihem si můžu dělat co chci. V budoucnu můžu dodělat i elektronické zapalování bude to komplet.
Podotýkám,že s ním po cestách nejezdím, je to stroj jen do lesa,když těžíme dřevo na zimu.

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
spirit



Založen: Mar 14, 2012
Příspěvky: 217
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: út duben 17 2012, 16:15    Předmět: Citovat

Ešte než to všetko zostrojíš,
pinčel zasa tak na predstih pri štartovaní kritický nie je, aspoň roztlačiť by to pri nedobre nastavenom malo ísť, len by to bolo lenivé, koľko dávaš predzápal pred hornou úvraťou? Je tam aj kondík? Čo zapalovacia cievka, dobrá a vhodná sviečka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út duben 17 2012, 18:51    Předmět: Citovat

Pokud si šťávu z magneta usměrníš a nějak stabilizuješ (bacha, magneto je , uděláš si dobíjení a bezkontaktní zapalování (všechno se dá vygooglovat), fekál pojede jak blesk.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12088
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út duben 17 2012, 19:00    Předmět: Citovat

když je všechno v pořádku jede fekál jako malej ďábel . . .

máš rotor správně na klínku ?
když je to pootočený, hází slabou jiskru
a když je svíčka ve válci pod tlakem vůbec nemusí zapálit.
Občas se mi také stalo,
že byl uvnitř prasklý izolátor středního kontaktu svíčky
a jiskra byla uvnitř a nezapálila . . .

Nastavení zapalování JAWA 50
trocha histórie . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
spirit



Založen: Mar 14, 2012
Příspěvky: 217
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: út duben 17 2012, 21:06    Předmět: Citovat

Nostalgická spomienka na zapalko - pekný obrázok Smile

ok1hga napsal(a):

a když je svíčka ve válci pod tlakem vůbec nemusí zapálit.

Tak som to s tou sviečkou myslel - jav pomerne častý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út duben 17 2012, 21:25    Předmět: Citovat

Díky za reakce,svíčka byla samozřejmě měněná,takže tam problém nebyl.To nastavení je opravdu kritické a už do toho teď nebudu vrtat,jsem rád že to startuje. Časem bych tam ,ale chtěl ten akumulátor dát.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 10:16    Předmět: Citovat

Zkus se poohlídnout tady: http://www.jawa-50.cz/ co se s "fichtlama" dá všecko ubastlit...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 12:28    Předmět: Citovat

Mám pocit, že se do toho dá nacpat zapalováni VAPE. Jen cena tam bude asi dost mimo. Na fichtlu jsem něco najezdil. Zapalování bylo nesmyslné. Pořád se tam dělaly pecky nebo to nejelo. Oproti tomu Jawa 250 byla na nastavení sviňa. Setina vedle a přetáhla člověka, že se týden na nohu nepostavil. Při správném nastavení jela léta bez problémů.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 13:33    Předmět: Citovat

Kejwačka "dvapade jednolampa" uměla i jinačí věci - brácha, když mu bylo asi 17 dělal velkýho frajera a že ji nakopne v "žabkách" (takové ty pantofle k rybníku jen s páskem mezi prsty). Šlápnul - a šlápnul moc málo razantně, takže jawička s jinak naprosto správně nastaveným předstihem "kopla" jak kobyla, startpáka milýho bráchu vystřelila do vzduchu, takže za velkýho pobavení všech okolo přeletěl přes řídítka a přistál před mašinou. Naštěstí se nikomu nic nestalo - bylo to na trávě na zahradě, takže "sednul" do měkkýho - a motorka měla sajdu, takže zůstala pokojně stát... Není divu, brácha byl tenkrát doslova žingla kost a kůže, vážil necelých 60 kilo, říkával jsem mu "reklama na hlad".

Ale z5 k fichtlu - u těch modernějších motorů (Jawa 05, 20/21 a 23/23A) hooodně záleželo na výrobci magnetu, protože ten měl tuším 8 pólů z oceli zalité do hliníku - a na klice seděl na kuželu zajištěný klínkem, přičemž jsem na vlastní kůži zažil, že klínek byl "šejdrem" a magnet byl na kliku nasazený v takové poloze, kdy právě v okamžiku rozpojení kontaktů (bod zážehu) pod pólovými nástavci zapalovací cívky neprocházel žádný pólový nástavec magnetu = svíčka vůbec nedávala jiskru... Přitom připojený voltmetr při našlapování ukazoval, že napětí dávají jak zapalovací, tak osvětlovací cívky, ale motor prostě nenaskočil. Po vrácení původního magnetu přitom motor naskočil na první pokus...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 14:32    Předmět: Citovat

Ono taky ty 250-sátky uměl jen málokdo startovat. Pak mi to jeden starší pán který vzpomínal jak jezdil ukázal. Vypne se klíček zapalovaní, párkrát se jen tak převalí (rozhoupe se) na kompresi, naposled se šlápne pořádně a až není noha na páce zasune se klíček. Motor neuvěřitelně poslušně chytne. Takto to dokáže nastartovat bezpečně i holka. U fichtla by toto bylo nereálné.
Co já se tu potvoru natlačil.
Mám podezření zda fichtl a šáde nebyly určeny pro účňáky automechaniků. Na tom jsem se opravdu naučil.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 14:43    Předmět: Citovat

Ten způsob se "zastrčením klíče" platí leda tak pro panelku, kde se zapalování zapíná zastrčením "bošáku" dovnitř spínačky. Starší typ 353 se spínací skříňkou na nádrži (byl v ní i vestavěný ampérmetr a kontrolka neutrálu!) takhle startovat nešel, ten se musel poctivě "prokopnout" přes kompresi - protože tam se pro zapnutí zapalování muselo klíčem OTOČIT (jestli si dobře vzpomínám, tak o 1 polohu proti směru hodinových ručiček...). Další poloha rozsvěcela parkovací světlo vpředu a obrysovku/číslovku vzadu, ve třetí poloze svítilo i hlavní přední světlo. Pokud se vybila baterie, zapalování se zapínalo na opačnou stranu od "nulové polohy" - pak ale nešla našlápnout, musela se roztlačit, protože zapalování se přepojilo na provoz přímo z dynama a to při našlapování nedávalo dost energie. Stejným směrem o další polohu se rozsvítilo světlo - když už běžel motor a dynamo "dávalo", dalo se tak dojet "na světlo" i bez baterky, jen jeho jas kolísal stejně jako u fichtla...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 15:00    Předmět: Citovat

Ony kývačky byly takové přechodné. Já měl verzi právě už s Bošákem. r.v. 61 a vím že byly i dvoupákové řazení -start. Do toho je ještě dělali jako JAWA ČZ, různé výfuky + různe brzdové bubny a snad i jiná kola.
Jinak kdyby měl někdo k tomuto stroji na prodej přepsatelné noty za slušnou cenu tak jsem jedno velké ucho.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 256

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 15:03    Předmět: Citovat

Jo pionýr to je věda Smile , musíš mít spárovanej stator se správny rotorem a cívkama co dotoho taky patřej a ještě podle verze ve správnym pořadí nasazený na statoru. Pokud je to náhodně sestaveno, tak to bude špatně startovat. Protože jsou verze s výkonem 20w a 30w. Když se to dá dobře dohromady tak nemusíš mít žádnou baterku a je to vcelku spolehlivý. Mám doma 3x pionýry a choděj pěkně na šlápnutí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 15:29    Předmět: Citovat

Dvoupákový byly jen ty první, do kterých šel vlastně skoro beze změny motor z "péráka". Pak dostaly nožní vypínací automatiku na spojku a upravený startovací segment - u těch se musela celá šaltrpáka zatlačit ve směru osy dovnitř do víka a pak šla zvednout dozadu do startovací polohy. Někdy kolem roku 1958 pak přešly z jednostranných brzdových "půlbubnů" na široké jednoklíčové bubny. Výfuky byly od začátku výroby "ploutvičkový" á la pérák, pozdější výroba po roce 1960 dostávala výrobně jednodušší "doutníky" bez ploutviček.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 20:34    Předmět: Citovat

A jak to bylo s tím Ž ve znaku nevíš? Chvíli jsme po tom pátral, ale zdá se, že internet je stoka kam píše kde kdo a pomalu se nedají najít věrohodné informace
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund