Zaslal: ne listopad 15 2009, 1:41 Předmět: Tesla B115 - Seřízení
Dobrý den,
Dostal jse mi do rukou tento kotoučák s následující závadou. Při reprodukci kvalitně nahrané STEREO pásky (rychlost 9) dochází nepravidelně k úbytku vysokých frekvencí (někdy pouze v jednom kanále). Zkušební páska je kvalitně nahraná, takže závadu v původním záznamu mohu vyloučit.
Napadly mne dvě následující závady. Buď přítlačná kladka, nebo seřízení brzdové pásky.
Přítlačná kladka je původní, min. 20 let stará. Kladku jsem důkladně vyčistil. Tlak na tónovou hřídel se zdá v pořádku, ale výsledek se nedostavil. Kraje kladky se zdají být v pořádky, jen vodící střed pásky je „tvrdý“. Kladku mě napadlo buď jemným šmirglem zbrousit (netuším s jakým výsledkem) popr. ji potřít glycerínem a nechat působit. Dále jsem se pokusil seřídit brzdící pásek levého unášeče. Páska se mi při přehrávání nezdála správně napnutá. Přibrzdění levého unašeče částečně pomohlo. Páska při průchodu kladkou se viditelně nevychyluje z osy.
Dále netuším co stím. Děkuji všem za odpověď.
tiez typujem pritlacnu gumovu kladku. Ale je to len typ.
Mam rovnaky magnetak doma a moj ma zasa taku "zavadu" ze akoby po kazdej otacke praveho kotucu pri prehravani nieco kleplo. Nevadi to ale pri tichej reprodukcii je to dost vyrazne. daky napad co s tym?
Zapomněl jsem ještě na jednu závadu. Při přehrávání se netočil pravý unašeč. Bylo to mezikolem pohánějící pravý kotouč. Guma na něm „z měkla“. Jako náhradu jsem použil ustřižený čtvercový řemínek, který jsem na mezikolo nalepil. Při přehráváni docházelo k onomu „klepáni“ jak zmiňuješ. V místě slepení řemínku byl mírný výstupek a přivíjecí spojka s mezikolem napnutá pružinou k unašeči se při každé otáčce mírně pohla. No a to klepaní v mém případě způsobovalo pár centimetrů dlouhé volně přichycené přivíjecí táhlo. V místě uchycení táhla a spojky stačilo zakápnout tavnou pistolí a první problém byl vyřešen.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20672 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne listopad 15 2009, 7:26 Předmět:
Jak vypadá čelo hlavy? Doléhá okrajová páska na štěrbinu nebo je tam vydřená drážka? Pak totiž stačí ztvrdlá přítlačná kladka k tomu, aby nepatrně tahala pásek nahoru - a už v levém chybí výšky...
Výšky nejvíce kolísají na pravém kanále, v levém jen mírně . Čelo hlavy je u pravé štěrbiny vybroušené. Jedná se o hlavu ANH210. Našel jsem ji na hadexu.
Kladku bych se pokusil potřít glycerínem a nechal působit. Novou kladku už asi neseženu.
Dají se ještě sehnat tyto díly:
Chybějící knoflík (nejlépe originál) na přepínaní stop a el. přepínače monitor a výběr stop které „chrastí“. Prostříknutí kontaktolem nepomohlo.Přesné typové označení neznám, ale je to řada TS12.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4346 Bydliště: Zlín
Zaslal: po listopad 16 2009, 15:06 Předmět:
Už se to tu řešilo, ty přepínače mají zkorodované kontakty. Opravit se to asi nedá a nové jsou ve stejném stavu. Mám B116 a je to to samé, snažil jsem se to zlepšit pořádným protočením, ale spíš se to zhoršilo . Jedině nahradit jiným typem přepínače.
Ta guma na přivíjecí spojce mi taky zdegradovala, shnije to na plastelínu. Zatím to teda nějak funguje, ale když se unašeč točí rychle (bez cívky), taky tam rachotí to táhlo.
Kladka by měla jít vyčistit acetonem.
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: po listopad 16 2009, 19:58 Předmět: re b116
mám celu mašinu B 116 z dobastlenou elektrikou ale mužu nabidnout krom předniho a zadniho krytu z mechaniky vše klidně vyfotim ceny lidovky vystavím to přes aukro.CZ nějake zbytky přepinaču a krytek na tahaky my zustali po opravě mé B 116 klidně se ptejte pokud uznam za použitelné vyfotim.
neauktualni mam mit CM 130 tak se ty dily my budou ted hodit.... z toho nějake takže zustava doma....
Naposledy upravil kewin dne pá květen 21 2010, 22:30, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20672 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út listopad 17 2009, 17:23 Předmět:
Lukas-Peca na závěr jinak správného příspěvku napsal(a):
...Kladka by měla jít vyčistit acetonem.
Ale to bude její poslední čištění před vyhozením. Jestli tedy acetonu skutečně říkáš aceton. Už jsem se setkal s tím, že mi prodavač nabízel místo acetonu N nebo C ředidlo - i když v případě gumové kladky je výsledek stejný: rychle rozblemcaná a drobící se guma.
Taky se používaly kladky izobutylénové (průsvitné), na ty lze vzít technický benzín, aceton ale způsobuje jejich bobtnání a těžko trefit rovnoměrné na všechny strany - pak někdy pomůže rozkulování bez pásku po dobu několika hodin, někdy ani to ne.
Takže přednostně líh nebo izopropylalkohol v obou případech.
Totéž platí i na řemínky a mezikola, ale ta guma trpí hlavně prokluzem při rozběhu nebo v prvním záběru, tomu lze odpomoci glycerínem nebo saponátem bez přísad chránících pokožku - kapku na řemínek nebo obložení, pustit do záběru a nechat rozleštit. Případný přebytek otřít. Sice zkraje mlaskají a syčí, ale prodlouží jim to život o celé roky.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4346 Bydliště: Zlín
Zaslal: út listopad 17 2009, 17:39 Předmět:
Dobrá tedy
Destruktivní účinky na některé gumičky má i obyčejný olej. V případě řemínku vyrobeného z pánské ochrany nebo rukavice latex na mastné řemenici rychle vezme za své.
EDIT: Ty otočné přepínače se dají nedestruktivně rozebrat a při troše šikovnosti i seskládat, není nutné je ani vytahovat z DPS, ale při pohledu na stav vnitřku je jasné, že jejich čištění nebo nahrazování je ztráta času . Kontakty jsou úplně černé, zoxidované.
Naposledy upravil Lukas-Peca dne út listopad 17 2009, 17:57, celkově upraveno 1 krát.
Glycerín jsem úspěšně použil na kladku. Její tvrdý povrch zvláčnil. Dále hlavní řemínek při převíjení kotoučů prokluzoval a pískal. Glycerín opět pomohl. Snímací hlavu vyměním. Postup použiju podle servisní příručky. Jen nemá zkušební pásku na seřízeni. Výšku a kolmost nastavím sluchem "podle výšek". Nevím s jakým výsledkem, ale mam jednu pásku kvalitně nahranou. U klasických hlav MC kazet jsem tento postup úspěšně používal. Kladka, resp. její povrch zvláčnil, ale docházelo k tomu, že již po cca deseti minutovém přehrávání její střed z hnědnul a guma nebyla gumou. Vysvětlil jsem si to proložením pásků na kotouči kdy se nahraná strana pásku časem přenesla. Pásky neběželi min. deset let.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st listopad 18 2009, 1:13 Předmět:
Jakékoli improvizace jsou zcela zbytečné, na Aukru se pravidelně objevují zcela nové díly na tuto řadu strojů /hlavy, řemeny, přivíjecí spojky, kladky, brzdy, bižuterie apod./.
Co se týče přepínačů stop a monitoringu, velmi se osvědčilo přepínač vypájet, očistit vývody od kalafuny a celý přepínač na několik hodin ponořit do kapaliny Kontox 5, vypuštěné z příslušného spreje a uzavření proti odpařování v lahvičce.
Kontoxy 5 a 10 se rovněž už nevyrábí, ale po aukcích a bazarech je pořád lze sehnat, nějaké hektolitrové zásoby by teoreticky mohl mít i Sendy
Přepínač je pochopitelně bez rizika nerozebíratelný, resp. rozeberete ho jenom jednou /ale už nikdy nesložíte/, ponořením celého kusu se čisticí kapalina vzlínáním po vývodech dostane až na rotorové a statorové kontakty. Chrastění a přerušování příslušných přepínačů má na svědomí jednak nevhodný materiál kontaktů a jednak nevhodné chemické složení kontaktní vazelíny, kterou je přepínač z výroby namazán. Příslušné přepínače TS121 xx má v prodeji Denkl, ovšem nevím, v jakém stavu.
Přepínač je pochopitelně bez rizika nerozebíratelný, resp. rozeberete ho jenom jednou /ale už nikdy nesložíte/, ponořením celého kusu se čisticí kapalina vzlínáním po vývodech dostane až na rotorové a statorové kontakty. Chrastění a přerušování příslušných přepínačů má na svědomí jednak nevhodný materiál kontaktů a jednak nevhodné chemické složení kontaktní vazelíny, kterou je přepínač z výroby namazán. Příslušné přepínače TS121 xx má v prodeji Denkl, ovšem nevím, v jakém stavu.
Určitě vyzkouším. A nějaká náhrada za kontox je? Jediný co u nás v drogerce seženu je kontaktol. První nápad co jsem dostal, bylo sundat zadní kryt přepínače a stříknout do útrob kontaktů kontaktol, hned první zahnutá tyčka na konci se vlivem ohnutí ulomila. Dál jsem to radši nechal být.
Dá se něčím nahradit původní "filc" na přibrzďovací pásce? Na levém unašeči při přehravání "píska" a nepřibržduje tak jak by měl. Kamarád mi doporučil unašeč lehce máznout medem.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20672 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st listopad 18 2009, 7:47 Předmět:
Kdo namazal ten pásek medem a ještě mu to hrálo, ať se přihlásí!
Co ti brání nalepit na ten pásek nový filc? V obchodech pro kutily a řemeslníky bývá 1mm plsť k dostání i jako odřezky.
A na okraj: volba materiálu a provedení byla v době, kdy se dostaly B113, B115 a další modely i na Západ, předmětem obdivu: podobné brzdy používaly i jiné firmy, ale například firmě Uher to nikdy nebrzdilo tak, jak je potřeba (podle G. Redlicha, www.tonbandmuseum.de)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.