Zaslal: st květen 13 2009, 18:58 Předmět: spínání při xxx proudu
Hledal jsem všechno možný na netu, ale nikde jsem to nenašel. Jakým způsobem by se dalo zajistit, aby když motůrek odebírá nějakej větší proud než za normálních okolností, seplo relé a tím motůrek odpojelo?
Nejsem žádnej elektronik abych to sám vyřešil, ale napadlo mi relátko spínat tyristorem a před Gate dát vhodnej odpor.
Ale řikam že nejsem elektronik jak vy takže by se mi hodila každá rada. Díky
Nejlépe tento proud vyhodnotit - sejmout úbytek napětí na odporu, diodě, použít magnetický obvod, Hall efekt atd. atd.
Možnosti hodně, vstupních informací málo.
nevim co všechno za informace bych měl dodat Bylo by to na el. otevírání oken do auta, aby když to dojede dolu a bude blbec držet knoflík, aby se motor odepnul
ve dveřích chci mít co nejmíň takovejhle věciček, hlavně kvůli hudbě. Na trhu je sice dojezd oken při zamčení, ale jde mi o to, když někdo bude držet knoflík 10minut aby se ten motor neodpálil
.... relátko spínat tyristorem a před Gate dát vhodnej odpor....
To by snad celkem šlo, jen ten odpor mezi gate a katodu tyristoru. A smířit se s úbytkem napětí asi 1 V pro sepnutí. A možná paralelně nějaký elyt, aby to nevypnula špička hned při zapnutí.
On ten úbytek bude chybět tomu motorku. Ale tím, že je to do auta, je možná rozsah teplot větší problém, to napětí katoda-gate se dost mění, u řady KT50x asi 0,5 až 0,8 V při -30 až 60°C. Jaký je provozní proud a js. odpor toho motorku?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st květen 13 2009, 20:33 Předmět:
Už to téma tady bylo.
Není lepší snímat, jestli se motor točí ? _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Podařilo se, našel jsem a změřil. Při 12V to bere 1,6 A, takže v provozu asi do 2 A, a odpor to má 1,6 ohm, zkratový proud tedy víc než 7 A. Tak pro tyto parametry je přiložené ideové schémátko.
No vždyť je to ten tvůj nápad, se kterým si založil vlákno. Jenom to není jen na otevření okna, ale i na zavření, proto je tam možnost motor přepólovat. A ten přepínač má střední klidovou polohu, kdy je všechno rozpojeno, i ten tyristor se rozepne, pokud předtím sepnul. Ten velký kondenzátor by měl požrat špičku rozběhového proudu, a ten menší omezit jiskření kontaktu relé.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.