Zaslal: st březen 25 2009, 19:09 Předmět: Nabíjení
Dobrý večer, mám problém s nabíjením startovacího zdroje na auta.Je nabíjen 12V 500mA z trafa na síťové napětí.Nabíjecí obvod obsahuje indikační kontrolku nabíjení, kondenzátory, diodu, tranzistor, odpory a relé.Po každém připojení adaptéru do zdířky pro nabíjení v relé cvakne a LED blikne, ale nenabíjí se.Po odpojení adaptéru ze zdířky relé cvakne(vypne).Pokud zapojím do zdířky adaptér, ale ten ovšem není zapojen do zásuvky(230V), tak dioda svítí a obvod nabíjí.Pokud by někdo věděl, kde může být chyba, ať se prosím ozve.
Osobně si myslím, že relé to nebude.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19606 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 25 2009, 19:45 Předmět:
Co je to za nabíječku, jak je v obvodu zapojená LEDka, schéma by nebylo?
Takhle těch příčin může být víc počínaje vadným článkem v baterce.
A těch 500mA neukazuje na žádnou schopnou nabíječku a na startovací zdroj už vůbec ne, ten by měl zvládnout nejméně 250A.
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: st březen 25 2009, 20:27 Předmět:
Mám za to, že na výstupe adaptéru je elektrolit.kondenzátor a obvod reaguje na nabíjací prúd do kondenzátora ako nadprúdová ochrana. Ak sa to najprv pripojí na štart. zariadenie, tak ellit sa nabije a nadprúdová ochrana nezareaguje.
Ak je to tak, potom postup má byť práve ten, že sa naprv pripojí adaptér na štart. zariadenie a potom na sieť.
Toť môj názor. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19606 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 25 2009, 21:03 Předmět:
Ale nerozumím tomu startovacímu zařízení, jak ho chceš uživit adaptérem, který dá proud nanejvýš 500x menší, než potřebuješ na startování?
Těch půl ampéry by ti nabíjelo normální 44Ah baterku za nějakých 160 hodin.
Startovací zdroj má v sobě olověný akumulátor 12V 14Ah a ten je potřeba čas od času dobít.To lze buď přímo na autě, nebo přes autozapalovač nebo právě přes tento nabíjecí obvod.Akumuulátor start. zdroje je pouze udržuje na min 12 V.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19606 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 25 2009, 22:41 Předmět:
Tak tímto bylo potřeba začít a neříkat tomu startovací zdroj, to se pak bavíme o různých věcech.
Aku 14Ah se půlampérovým zdrojem bude nabíjet nějakých 40 hodin. Jestli akumulátor není v pořádku (vysoký vnitřní odpor či zkrat jednoho nebo více článků vzniklé dlouhým skladováním ve vybitém stavu), bude se to chovat dost nevyzpytatelně, prostě aku buď nenabiješ, nebo se bude tvářit jako nabitý, ale se startováním nepomůže.
A viděl jsem už ledasco, ale ten výkres mi ze všeho nejvíc připomíná zbytek návětrné kajuty kapitána Flinta. Ta taky nebyla nikam připojená a do krabic nebylo vidět.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32123 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 25 2009, 23:42 Předmět:
Jestli v tom "startovacím" zdroji je to, co si myslím, totiž "gelovka" určená do UPS, tak je to skoro jasné - uhnilé spojky článků a nebo vysušený elektrolyt přebíjením. Tyhle "startovací zdroje" nabízela nedávno jistá nejmenovaná zásilková firma z Hodonína (ano, "ta" první...) i řetězce typu OBI, Baumax... Podle zkušeností, které s nimi udělali známí je to pěknej aušus. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dobrý den, tak co tedy by mohlo být špatné?Zkoušel jsem to zapojit nejdříve do zdroje a pak do síťové zásuvky a naopak, pokaždé to cvaklo a bliklo a po vypojení ze sítě to nějakou dobu svítilo(nabíjelo), po opětovném zapojení opět cvaklo a bliklo.
Tak nevím, relé to asi nebude, co kondenzátory(47uF na 25V)?Nebo snad dioda?
Taky co se stalo, že po připojení na síť, jsem naměřil kolem dvaceti voltů a to je divný.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32123 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 26 2009, 19:37 Předmět:
Špatný je pravděpodobně akumulátor - nabíjecí elektronika ho vyhodnotí jako nabitý, protože vyhodnocování probíhá formou měření napětí při nabíjení - špatný akumulátor rychle "vyběhne" a elektronika nabíjení ukončí. Musel bych to mít na stole v kutlochu a juknout tomu na střeva, abych mohl podobnou věc tvrdit na 100%, i takhle je to ale VELMI pravděpodobné. Je to daň za malou váhu - použitý akumulátor je konstruován pro maximální odběr v řádu 30-40A (kolik zhruba bere UPSka), rozhodně ne pro odběry v řádu stovek A, které "cucá" startér i toho nejmenšího auta... Takže stačí s pomocí tohoto "startovacího" zdroje několikrát skutečně nastartovat a je vymalováno - ten zdroj může sloužit nanejvýš k oživení zmrtvělé baterky, rozhodně nevydrží přímý start... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: čt březen 26 2009, 19:44 Předmět:
Co dodat,pokud jsi s tim startoval,klidne tu baterku co je v tom vykuchej a zahod,Ekkar to vyhodnotil aniz videl o jaky zazrak jde.Tohle se da pouzit opravdu jen jako nesikovna baterka a k nafukovani matraci na plazi,ale ne casto.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.