Zdravím, chci se zeptat na takový problém. V práci nám chtějí nainstalovat do aut jednotky GPS pro sledování aut. Vzhledem k tomu,co máme se zaměstnavatelem za řadu jiných problémů uvažujeme o tom mu trochu zatopit. Například vám na nějakou činnost naplánujou určitý čas a ten musíte splnit. Bez ohledu na to jaká práce vás tam čeká. Když nejste hotovi včas je to vaše chyba. Když jste hotovi dříve jedete na další práci. Až bude GPS budou sledovat, jestli jsme tam byli přestě v tu dobu a pokud ne, budou nás postihovat.
Napadlo mě sledovací systémy v autě vyřadit z činnosti tak, že signál GPS bude rušen. Mám zatím rušičku GSM, tím by se zamezilo přenosu dat z GPS jednotky, ale vyřadily z činnosti i naše mobily, na kterých musíme být v pracovní době dostupní. Tudy cesta tedy nevede.
To v případě rušení GPS bude chodit: poloha vozidla neznámá, sledovací jednotka nenajde signál ze satelitů a "oslepne". Napadlo mě, použít podobný postup jako GSM-generátor pily-rozmítacího napětí. Rozkmit pily určuje šířku pásma. Toto směšovat na nějakém Fetu se šumem-jako šumová dioda se mi osvědčila vybraná teslácká KZ260ka. Pak to podložit regulovatelným stabilizovaným napětím-ladicí napětí pro VCO. VCO se nastaví na střed pásma, rozkmitem pily se nastaví šířka a úrovní šumu nejlepší dosah.
Podobně konstruovaná rušička mobilních telefonů nám už rok bez poruchy běží u nás v hospodě.
Máte nějaké zkušenosti? Používají GPS jednotky v autě jen civilní pásmo L1 1527,42MHz, nebo i vojenské L2 1227,6MHz? Šířka pásma je skutečně 20MHz, na obě strany 10? Nebyl by problém postavit VCO i normálně, třeba s BFR93 a 2 varikapy, ale chtěl bych zkusit obvody od Micronetics, konkrétně M3500-0916. V té rušičce GSM jsem měl původně VCO pro obě pásma s varikapy, pak jsem na 900MHz použil MAX2623 od Maximu. 1800MHz má VCO s varikapy, šel by tam M3500-1324, ale nevím, kde u nás koupit VCO Micronetics.
Výstupní výkon musí být v případě GPS narozdíl od rušiček GSM velmi malý, pár mW, jinak může dojít k zarušení signálu na velmi rozsáhlém území, se 4W snad i přes 100km. Rozhodně nechci nějaké plošné rušení GPS, jen zamezit provozu tohoto zařízení v našich autech, čímž náš milý zaměstnavatel vyhodí nemalé peníze vzduchem. Než přijde na to, že jsou v autech rušičky, to to dříve vzdá. Ani po kompletní výměně zařízení mu to nepůjde.
Nevíte, která firma u nás prodává produkty firmy Micronetics, jak je to se šířkou pásma GPS? A nedělal jste někdo i tu rušičku? Děkuji za odpověď.
Když to odpojím od napájení, tak se na to přijde hned. Stejně jako když budu rušit GSM. Pokud budeme rušit satelitní signál, bude jednotka normálně komunikovat, ale nebude posílat data o poloze vozidla-nebude mít kde je zjistit. Když vymění komplet celou jednotku, jako že je vadná, ani to jim nepomůže. Prostě nechytne signál a bude "vymalováno". Nevíte, kdo u nás prodává VCO Micronetics?
Založen: Oct 17, 2004 Příspěvky: 911 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so listopad 05 2005, 14:43 Předmět: GPS
Byl bych moc opatrný s touto tématikou , může se to velmi rychle obrátit proti vám. Do těch aut to určitě nebudou montovat žádní dementi a přijít na to,že je to rušené stačí spektrák.
Zaslal: so listopad 05 2005, 15:27 Předmět: Rušička
Spektrák určitě, ale nečekal bych ho v autoservisu. Má to dělat autoservis. Stejně máme občas v plánu tu věc zničit. Mám regulovatelný zdroj do 40kV/1mA. V létě, až bude pořádná bouřka, by stačil výboj VN do antény a konec. Nikdo nepřijde na to, že to není od té bouřky. Rušičku zkusím, uvidíme. Max. 5mW do antény, víc ani omylem. Právě nevím jestli jsou ty přijímače duální nebo jen L1. Napadlo mě zkusit nejdřív rušit L1 a sledovat záznamy,ke kterým budeme mít přístup. Bude-li poloha vozidla nevyplněna, je jasné že to bere jen L1, v opačném případě je to duální.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 20 2005, 11:42 Předmět:
Podobný problém už jsem řešil. Pánové, co Vám říká Faradayova klec...?
Ta GPS anténa musí "vidět" satelity, proto se umisťuje buď úplně ven na povrch auta, nebo pod okno. Stačí ji zastínit ukostřeným magneticky měkkým krytem, a drahý zaměstnavatel má po žížalkách. Pozor ale na to, kdy to zakrytí uděláte - GPS systémy si pamatují polohu a některé mají i akcelerační snímače, takže se chovají jako inerciální navigace a pro opravu polohy se "dotazují" družic jen občas!!!
družice se srovnavaji každou sekundu ) spiše čim dřive před zapnutim jednotky to zakryješ tim maš mnohem větši šanci že to nepojede... GPS musi provest synchronizaci času a dat a to trva minutu potom už spojeni ( znovi připojeni ) trva sekundy... pokud ji zastiniš hned na startu nenavaže...
Už to máme také namontované, opravdu se to dá odstínit (nejúčinnější a nejlevnější varianta). Ovšem co dál? Zaměstnavatel velice rychle zjistí, že jednotka často vynechává a nechá jí vyměnit třeba reklamací. Bude hodně podivné, když bude GPS selhávat u stejného zaměstnance znovu i po výměně. Navíc, "naše GPS" informace neposílá prostřednictvím GSM neustále ale až se naplní datový zásobník polohama. Jednoduše řečeno...sviňuška pro zaměstnance! Je třeba si zvyknout.
Zaslal: pá únor 23 2007, 20:28 Předmět: Jak to dělám já.....
Zdarec, to je mazec,
Náš milovaný (běda jak ne...) Velkomožný Generální Ředitel (malý vzrůstem, velký duchem - jak to tak bývá) se řídí volně upraveným heslem, které v jeho podání zní: Prověřuj a prověřuj a tak nám taky dali GPSbonzy do aut. Ale je to docela prča. U Fobijí to docela lže (tam to vypadá, jako že fixlují téměř všichni), někteří už přišli na to, jak přes VAG Prog vypnout přenos ujetejch kilometrů do jednotky a přijímač GPS se skutečně nejlíp vypne odstíněním nějakým plechem.
Horší je to u citroenů pikap a jiných větších vozů. Ty nemají sice přenos ujetých km po sběrnici, ale anténa je proklatě citlivá. Tam plech zasunutý mezi anténu a sklo způsobí jen nepatrné "kecání". Trochu lepší výsledky má anténa UHF ručky (stačí 0,5 W) zasunutá tamtéž, ale napájená z 12 V, samozřejmě a trvale zaklíčovaná. Jeden expert chladil modul hasičákem, taktéž úspěšně, jiný VN zdrojem poškádlil nějaký přepínač, který šel z plombované jednotky vyndat a zůstal na drátcích. Důležité bylo, že v servisu na nic nepřišli ani v jednom z případů. Nemají (skoro) žádný vybavení. Tak asi takhle....
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so únor 24 2007, 18:40 Předmět:
TEda vy jste zaměstnanci. Chudák pan ředitel, až bude vyhodnocovat investici... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Možná to úplně nepatří k tomuto tématu. Chtěl jsem se zeptat nedávno jsem viděl auto-vyhledávací vozidlo kradených aut. Mělo na střeše čtyři antény umístěné jakoby v rozích čtverce. Jestli někdo nevíte k čemu to přesně slouží nebo jaké to má výhody při vyhledávání??
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt červen 21 2007, 9:13 Předmět:
Z fázového posuvu signálu na jednotlivých anténách se dá přesně určit směr signálu. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Možná to úplně nepatří k tomuto tématu. Chtěl jsem se zeptat nedávno jsem viděl auto-vyhledávací vozidlo kradených aut. Mělo na střeše čtyři antény umístěné jakoby v rozích čtverce. Jestli někdo nevíte k čemu to přesně slouží nebo jaké to má výhody při vyhledávání??
Že by 4 směrové antény? Kdyby to nebylo na autě a držel to člověk tak by mu stačila jen jedna (člověk se snadno otočí), ale autu to otáčení půjde hůř...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.