Zaslal: st listopad 18 2015, 8:24 Předmět: regulace RGB v autě
Ahoj, chtěl bych požádat o radu. Podle stránek http://adam.kafelanka.cz/index.php?id=10 jsem si chtěl podsvítit budíky v autě rgb pásky s tím, abych si mohl nastavit barvu jakou chci. S tím by nebyl problém, kdybych se nerozhodl využít ovladač stmívání budíku z octavie. Tímto ovladačem chci regulovat jas RGB dohromady. Ten má ale obdelníkový průběh a jednotlivé barvy potom nemohu ovládat zvlášť. Zkusil jsem z ovladače udělat trojúhelník za pomocí tranzistoru a kondíku jenže nikdy v simulátoru nebyl přesný. Osciloskop nemám. V ovladači je obvod BTS730 a frekvence okolo 75Hz, napětí od 4,3V do 12V. Jak by se to dalo nejjednodušeji udělat? Do regulátoru z auta NECHCI zasahovat. Regulátorem z octávie chci tedy ovládat jas všech barev a za tím tři potenciometry pro ovládání každé barvy zvlášť. Ledky bych spínal irf3205. Děkuji
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 18 2015, 12:55 Předmět:
Jedno z řešení by bylo před ty 3 regulátory toho zapojení z odkazovanýho webu zapojit ten regulátor z palubky nebo obecně další potenciometr. Prostě regulátor kterej doteď reguloval jas podsvitovejch žároviček by reguloval společně regulační napětí pro ty potenciometry, který by každej regulovaly tu svoji barvu zvlášť. Jenže ten regulátor má celkovej odpor pár desítek ohmů, původně sloužil pro regulaci proudu stovek mA a nejspíš ještě víc, protože pokud se nemejlím, tak "jedničková" oktávka má v podsvícení ještě žárovky. A protože do těch operáků teče přes potenciometry jen minimální proud (doslova mikroampéry), musel bys změnit hodnotu všech těch odporů kolem. Jak by to mělo fungovat máš na přiloženým obrázku (je to upravený schéma z tvýho odkazu) - ten regulátor z původní palubky se na to asi moc hodit nebude, já netuším, jakej má sám o sobě odpor.
Děkuji za schéma. Takhle by to mohlo fungovat. Chci ale použít ten ovladač s BTS730 jako hlavní stmívač pro RGB. Zkoušel jsem zbylej zesilovač z TL074, který není využit zapojit jako integrator s tím, že bych do něj pustil obdelník, z něho by vylezl trojuhelnik a ten by se připojil místo 555. No nefungovalo to. Regulace nešla ani na jednom. Z části to fungovalo, když jsem průběh z ovladače auta upravil takhle:
Je blbé, že si to nemůžu dát na osciloskop.., ale určitě se dá vymyslet jednoduchý řešení pro plynulou regulaci.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 18 2015, 20:31 Předmět:
Nefungovalo to, protože aby v kombinaci trojúhelník generovanej NE555 + operáky jako komparátory fungovaly výstupy operáků jako PWR, musí se ta "komparace" sejít v určitým napěťovým intervalu. Když se podíváš na původní schéma kolem časovače 555, tak na tom kondíku se napětí mění od 1/3Unap do 2/3Unap - je to katalogová hodnota toho časovače. Proto jsou taky v původním schématu ty 3 potenciometry "obložený" dvojicí odporů 3k3 - aby se na jejich jezdcích napětí taky měnilo jen ve skoro stejným rozsahu (3 potenciometry po 10k paralelně jsou ve výsledku jako 1 odpor 3k33 - a ty dva "nad a pod" s tím dávají napěťovej dělič, kterej dovoluje rozsah napětí na jezdcích potenciometrů zase jen mezi 1/3 a 2/3 napájecího napětí. Jakmile s tím trojúhelníkem pomocí nějakýho zapojení (jako jsi zkoušel ten integrátor z obdélníku) vyjedeš mimo tenhle rozsah, musel bys upravit ty odpory "nad a pod" potenciometrama, aby to fungovalo ...
To co jsem namaloval já vlastně omezuje rozsah regulace těch 3 "barvovejch" potenciometrů jenom na oblast napětí mezi 1/3Unap (dolní konec potenciometru P4) a hodnotou napětí na jezdci P4, která se může pohybovat právě mezi 1/3Unap a 2/3 Unap. Pokud by nevyhovoval rozsah a průběh regulace, musely by se P1 až P3 zapojit vůči P4 obráceně (jezdec P4 na spodní konce P1-P3, horní konce všech potenciometrů spojit do jednoho bodu na spodní konec R3)... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.