Zaslal: pá červen 27 2008, 22:26 Předmět: Potrebuji premotat ss motorek na 12V prosim o radu
Prosím o radu chci převinout rotor stejnosměrnýho motorku ze staré škodovky, aby z toho bylo dynamo, nepochopil jsem ten systém jak se tam ty cívky namotávají, pomoc pls. Lejn
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 28 2008, 7:59 Předmět:
Pokud je ten motorek s permanentním magnetem, po roztočení zvenčí se bude chovat přibližně jako dynamo s paralelním buzením - nebude se dát regulovat jinak než změnou otáček. Pokud ale původní tazatel chce dynamo s možností regulace, nebude mu starý motorek ze škodárny k ničemu - na to musí být motorek s "vinutým statorem", do kterého by pak eventuální regulátor pouštěl budicí proud - takže už je jednodušší shánět přímo nějaké malé dynamo, které takovou možnost dává... Rotor ani v jednom případě převíjet NETŘEBA. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: so červen 28 2008, 11:43 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Pokud je ten motorek s permanentním magnetem, po roztočení zvenčí se bude chovat přibližně jako dynamo s paralelním buzením - nebude se dát regulovat jinak než změnou otáček. Pokud ale původní tazatel chce dynamo s možností regulace, nebude mu starý motorek ze škodárny k ničemu - na to musí být motorek s "vinutým statorem", do kterého by pak eventuální regulátor pouštěl budicí proud - takže už je jednodušší shánět přímo nějaké malé dynamo, které takovou možnost dává... Rotor ani v jednom případě převíjet NETŘEBA.
Myslím,že to není zcela pravda,že bude možnost regulace pouze změnou otáček rotoru.U těchto motorů by mělo jít regulovat změnou natočení uhlíků vůči rotoru.
S tím ,že není potřeba přemotávat souhlasím. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Zdarec všem, nějak jsem se nemoch dřív dostavit, díky za super rady, jo a byla otazka proč přemotat, je to protože je motorek na 4000 n/min , chtěl bych udělat dynam a dostat co největší proud , při co nejnižších otáčkách, proto jsem s erozhodl převinout víc závitů menším průměrem vodiče , s pozdravem Lejn
Ten odkaz který jsem dostal od ''Cafenet'' to je pravě to co jsem se snazil udělat, nějak jsem ten motorek rozmotával a pravě jsem se stim tak piplal a nemoch přijít na ten systém jak to potom namotat, ale diky diky tak nějak jsem se v tom piplal dál až jsem na to přišel.
//To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.//
Tohle je fakt skvělá hláška docela se mě týká, ve škole jsem si většinou vymýšlel postupy po svém a často byla funkce a učel správně, trvalo než pochopili proč je to spravně, musel jsem taky občas přesvětšovat že to tak je. Schytával jsem že se vtom nemůžou vyznat a co je to zase za moje pravidla, prej proč nemůžu dělat věci tak jak se mají , hm mě to tak nebavilo chtěl jsem vymyslet svoje hehe mějte se Lejn.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červen 28 2008, 20:13 Předmět:
S menším průměrem vodiče bude mít větší vnitřní odpor. Sice vyšší napětí (úměrné otáčkám a počtu závitů), ale za cenu menšího proudu. Úměrně průřezu vodiče.
Vztahy mezi napětím naprázdno, zkratovým proudem a vnitřním odporem při konstantních otáčkách snad nemusím vysvětlovat.
Docela by se mi hidila ta regulace změnou uhlíků, mohl by prosím autor nebo někdo kdo tomu rozumí upřesnit, co tím bylo myšleno? Jako změnit ůhel ? žeby uhlíky nebyli kolmo k ose komutátoru? Lejn
ja asi trochu spatne napsal, nebo spis jinak nez myslel. Vnitřní odpor beru na vědomí potřebuju dostat napětí 12V na nabíjení autobaterie při co nejnizzsich otackach menší proud bude no bohuzel, to ja ale myslel ze ten proud se zase tolik nezmensi, hm skoda co se da delat,..
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: so červen 28 2008, 20:35 Předmět:
Leon_Rubal napsal(a):
Docela by se mi hidila ta regulace změnou uhlíků, mohl by prosím autor nebo někdo kdo tomu rozumí upřesnit, co tím bylo myšleno? Jako změnit ůhel ? žeby uhlíky nebyli kolmo k ose komutátoru? Lejn
Ty uhlíky s celým jejich držákem otáčej kolem své osy/tak jak se točí rotor/.Dosáhneš toho,že se vinutí rotoru připíná blíž nebo dál od magnetů statotoru. Prostě je otočíš s celým držákem ve směru rotace rotoru nebo naopak. Stačí to tak? _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červen 28 2008, 20:35 Předmět:
Prostě se otáčí čelo s uhlíky kolem osy motoru. Záleží na jejich úhlu vůči úhlu magnetického pole.
Edit: Pajosek2 byl rychlejší, nooo. Aspoň vidíš, že nekecáme.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: so červen 28 2008, 20:43 Předmět:
Ještě by mne zajímalo klik tam máš pólových dvojic/lamel na komutátoru/? Možná by to šlo upravit,ale počítám při těch otáčkách,že to asi bude nereálné. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: May 25, 2008 Příspěvky: 375 Bydliště: Prešporok
Zaslal: so červen 28 2008, 22:03 Předmět:
Ak toto snaženie Leon_Rubal chce ako zábavu, nemám nič proti.
No v opačnom prípade, nie je jednoduchšie motorček elektricky nechať na pokoji a ubastliť si menič z 2 - 30 (?) V na 14 V ? Ani ručná regulácia napätia nebude potrebná.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.