Zaslal: st březen 19 2008, 20:40 Předmět: Signalizace zařazeného rychlostního stupně
Dobrý den, potřeboval bych poradit s mým projektem ale nikde jsem nevygoogloval pomoc. Chtěl bych přez šest spínačů ovládat led displej sestavený z 5x4 3mm modrých led diod a signalizovat tak zařazený rychlostní stupeň. Klasicky 1,2,3,4,5, zpátečka "R" a neutrál by svítil jako "0" kdykoliv by ani jeden spínač nebyl seplý. Jsem jen začátečník tak je to pro mě docela náročný a za jakoukoliv radu budu moc vděčný.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 19 2008, 21:08 Předmět:
Ty spínače stačí čtyři (páka vlevo, vpravo, vpředu a vzadu) k vyhodnocení všech sedmi poloh. Vykřížkuj si to v tabulce , logiku můžeš udělat diodovou a nepotřebuješ k tomu ani dekodér.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9103 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st březen 19 2008, 21:13 Předmět:
A s cim chces radit? To je z 90% mechanicka zalezitost. Nevim jak u kteryho auta je dostupna cast mechanismu co ovlada prevodovku, ale k ni se budes muset dostat a nejak tam nabastlit ty spinace, kdyz o to tak stojis. Podle me to nestoji za tu namahu.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9103 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st březen 19 2008, 21:15 Předmět:
Hill napsal(a):
Ty spínače stačí čtyři (páka vlevo, vpravo, vpředu a vzadu) k vyhodnocení všech sedmi poloh. Vykřížkuj si to v tabulce , logiku můžeš udělat diodovou a nepotřebuješ k tomu ani dekodér.
Je pokud nema zpatecku jako ted u Skodovek, tam by musel byt jeste jeden.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 19 2008, 21:17 Předmět:
A co vzít jen 4 spínače a indikovat to číslicí přes dekodér? Když totiž nedáš spínače do rohů pomyslného čtyřúhelníka a do středů "přední" a "zadní" strany (což jsou pozice jednotlivých zařazených rychlostí), ale jen do všech 4 středů, můžeš třeba klasickou "jedničku" indikovat pomocí sepnutí 2 spínačů zároveň - "levého" a "předního". "Dvojka" bude sepnutí "levého" a "zadního", "trojka" pouze "předního" a tak dál.
Bohužel ani Tvůj, ani mnou právě nastíněný způsob neumožňuje jednoduchou indikaci zařazení zpátečky u (zvláště 6stupňové) převodovky s řazením zpátečky "pod rychlost" pomocí pomocného pohybu - zatlačení řadicí páky směrem do podlahy jako u VW, povytažení zvláštního prstence pod hlavicí řadicí páky nahoru jako u Fordu nebo Renaultu atd.
EDIT: Hill byl tentokrát rychlejší, ale máš to aspoň potvrzeno. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5799 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: st březen 19 2008, 21:27 Předmět:
Nevidím v tom nic smysluplného, při běžném provozu, hlavně ve městě musíš řadit automaticky a ne sledovat displej, co tam máš za rychlost. Taky by to odvádělo pozornost v nevhodném okamžiku.
No pro spolehlivost a jednoduchost a přesnost tam musí být na každý rychlosti mikrospínač a neutrál jako "0" když ani jeden neni seplý. Jsem si to zkoušel kreslit přez diody ale nějak mi to pořád lezlo do hromady a na víc jak udělat aby svítil ten neutrál? Jinak smysl to nemá jako plno jinejch věcí ale mam v autě 180k a v benzínu s T velkej rozsah otáček a občas by se to šiklo i když nemam sekvenci a na víc mam jen malé pc a v tom středu mezi budíky je prostor jako by tam něco chybělo .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 19 2008, 21:44 Předmět:
jezevec napsal(a):
Nevidím v tom nic smysluplného, při běžném provozu, hlavně ve městě musíš řadit automaticky a ne sledovat displej, co tam máš za rychlost. Taky by to odvádělo pozornost v nevhodném okamžiku.
Přesně tak, bude to jen pro efekt - praktický význam má taková indikace jen u tzv. SEKVENČNÍCH PŘEVODOVEK - to jsou třeba převodovky motocyklů nebo moderních aut s poloautomatickým řazením tlačítky na volantu. Supersportovní a závodní vozy nevyjímaje - řadicí pákou se pohybuje pouze v jedné rovině vpřed a vzad nebo páka vůbec chybí a řadí se prstovými ovládači na volantu. V tomto případě nemá řidič žádnou vizuální nebo hmatovou informaci o skutečné poloze řadicího mechanismu a indikace na displeji je jediným způsobem, jak mu zabránit přetočit nebo naopak udusit motor. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Co takhle procesorem měřit otáčky motoru a otáčky nápravy,z toho vypočítat převodový poměr a podle tabulky převodových poměrů zobrazit číslo převodového stupně?Bude to asi fungovat i na zpátečku,většinou má jiný poměr než všechny ostatní.
No já nemam prblém jak umístit ty spínače aby fungovali jak mají ale vůbec nevim jak udělat to aby se podle toho rozsvědcovali určitý ledky Sem dneska zkusim hodit nákres jak by to asi mělo být.
Přesně tohle stavím na sekvenční převodovky do závodních speciálů na zakázku. U háčka bych to řešil jak psal někdo předemnou pomocí výpočtu otáček motoru a rychlosti. Jediný co se musí vytáhnout jako kontakt je neutral. Jinak při použití kontaktu je doopravdy nejednoduší to řešit přes diodovou logiku. Vše se vejde pod displej a nemusíš řešit filtraci napájení pro procesor atd
edit: Pokud by jsi s tím nějak chtěl pomoct tak se ozvy na icq
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt březen 20 2008, 17:42 Předmět:
OT: Nevím proč, ale v angličtině se mě neustále plete slovo gear a bear. Ve výsledku se pak z převodovky stává medvěd _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.