Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 509 Bydliště: Bukovec okr.Frýdek Místek
Zaslal: po květen 05 2008, 15:48 Předmět: kontrola napětí autobatérie
Zdravím, známý má ve svém autě namontován zesilovač pro subwofer a potřebuje nějak hlídat autobatérii proti vybití tak, aby ještě nastartoval, přemýšlí nad použitím obyčejného ručkového měřidla, nevím, zda vibrace ve voze časem nepoškodí toto měřidlo.Já jsem navrhoval raději digitál, nebo použití nějakého sloupce LED, jaký je váš názor?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 05 2008, 19:36 Předmět:
Ručkové měřidlo v autě je vždycky na 3,14ču - na to se vyráběla speciální provedení s masivním uložením a několikrát silnějšími středicími pružinkami, než běžná panelová měřidla - právě kvůli otřesům. Dej na radu a udělej si něco (kámošovi) s LED bargrafem, nacejchovaným do rozmezí asi tak 10V - 14,5V s tím, že jak při odběru tou jeho cirkusáckou muzikou poklesne napětí pod 11,5V okamžité hodnoty, musí ji vypnout, aby se vyhnul použití tlačného lana... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
to jako aby věděl, kdy má přestat sedět v autě se stojícím motorem a běžícím zesilovačem 2x200W?
přesné měření napětí baterie je jak píše Ekkar na (!), protože to nic nevypovídá o schopnosti aku natočit motor, nezahrnuje to vnitřní odpor, kondici motoru a zapalovací soustavy, venkovní teplotu... to už by bylo přesnější měřit hustotu elektrolytu ale to je zase trochu nepraktické a u uzavřených baterií neproveditelné. Na ten hrubý odhad jestli už baterii vytuc-tucal, stačí ty tři LED 10,5-11,5-13 a A277. Nebo ať navštíví vrakoviště a vydoluje měřák z nějaké šunky, snad i moskvič měl měřáky na масло a вода baterii určitě taky.
Jestli chce mít absolutní jistotu, ať vozí dvě baterie, a ještě management s µP jako mají kamery, s měřením odebraného náboje v coulombech, se zohledněním počtu cyklů, teploty, odebíraného proudu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 06 2008, 8:37 Předmět:
Devo70 napsal(a):
To je lano na tlačenie? Nevedel som, že aj také existujú.
Tlačné lano na Slovači ešte nepoznáte? Aha - tak sa tešte, nová súčasť povinnej výbavy pre všetky vozidlá, vyrobené pred vstupom krajiny do EÚ alebo dovezené z menej rozvinutých krajín - ak sa to u Vás ešte neuzákonilo, nedá to na seba dlho čakať. Je to obdobné opatrenie, podla ktorého sa v 80. rokoch minulého storočia začali všetky Škodovky vybavovať vyhrievaním zadného okna, najprv tie vyvážané do Velkej Británie, neskor celá produkcia. Požiadavka znela, aby vodičovi pri tlačení neprimrzali ruky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 28, 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Poprad
Zaslal: út květen 06 2008, 10:18 Předmět:
kbulda napsal(a):
Nechytej ho za slovíčka, myslel to doře, špatně to napsal.
EKKAR chcel s najväčšou pravdepodobnosťou napísať "ťažné lano". Slovo ťažné je odvodené od slova ťahať. Tlačiť sa z lanom nedá. Význam je v slovenčine aj češtine úplne rovnaký. Viď nasledujúci odkaz:
http://www.autodily-eshop.com/index.php?show=detail&prn=AU-00974
lano vytlačí ráno bez problémů každý, jestli teda předtím neměl kefír,
jinak zmínka o tlačném lanu je už v i klasické literatuře
http://www.eprdel.cz/mp3/babicka.mp3
Nechytej ho za slovíčka, myslel to doře, špatně to napsal.
EKKAR chcel s najväčšou pravdepodobnosťou napísať "ťažné lano". Slovo ťažné je odvodené od slova ťahať. Tlačiť sa z lanom nedá. Význam je v slovenčine aj češtine úplne rovnaký. Viď nasledujúci odkaz:
http://www.autodily-eshop.com/index.php?show=detail&prn=AU-00974
Nechcel som rýpať, len ujasniť pojmy.
Tyhle lana jsou pěkně na... prd! Mám lano ze S100L a tím se dají tahat i voli přes most.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 06 2008, 18:34 Předmět:
HA - pánové, je vidět, že jedině Masar a Crifodo zareagovali na nahozenou udičku, jak měli - a ostatní návnadu polkli jak hladovej pstruh!!! Pro DEVA - nie, Devo, skutočne som chcel napísať TLAČNÉ LANO odvodené od slovesa TLAČIŤ! Bylo to to samé, jako chtít koupit správný záměrný bod k pistoli nebo menší valivý odpor k pneumatikám... Fakt je, že TLAČNÉ lano jsme vymysleli jako recesi už kdysi dávno na vojně, ale jak je vidno, sežralo ho a ještě sežere hodně lidí...
Tím nechci říct, že by si dotyčný majitel cirkusáckého soundsystému v osobáku neměl hlídat baterku před vybitím pod mez, kdy už nebude schopná mu natočit motor - jen jsem čekal, kdo se chytí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 28, 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Poprad
Zaslal: út květen 06 2008, 19:16 Předmět:
EKKAR napsal(a):
HA - pánové, je vidět, že jedině Masar a Crifodo zareagovali na nahozenou udičku, jak měli - a ostatní návnadu polkli jak hladovej pstruh!!! Pro DEVA - nie, Devo, skutočne som chcel napísať TLAČNÉ LANO odvodené od slovesa TLAČIŤ! Bylo to to samé, jako chtít koupit správný záměrný bod k pistoli nebo menší valivý odpor k pneumatikám... Fakt je, že TLAČNÉ lano jsme vymysleli jako recesi už kdysi dávno na vojně, ale jak je vidno, sežralo ho a ještě sežere hodně lidí...
Tím nechci říct, že by si dotyčný majitel cirkusáckého soundsystému v osobáku neměl hlídat baterku před vybitím pod mez, kdy už nebude schopná mu natočit motor - jen jsem čekal, kdo se chytí...
Tak si ma dostal, ako malé decko. Asi pre to, že som nebol na vojne.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.