Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

trvale dobíjanie akumulatora v aute
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pibroch



Založen: Jan 28, 2007
Příspěvky: 40
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 13:27    Předmět: trvale dobíjanie akumulatora v aute Citovat

help, hladam pre dochodcu, ktory v zime malo jazdi na Felicii, nejake zariadenie, ktore by trvale dobijalo bateriu slabym prudom. hodila by sa nejaka schema, alebo aj odkaz konkretne zariadenie (dal by som mu to pod stromcek).
_________________
elektrika su dva dratky, jeden vedie tam a druhy spátky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9004
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 13:38    Předmět: Citovat

Nejaky nabijecky maji i v GMku: http://www.gme.cz/index.php?action=vypis&pohled=6686905&typhledani=katalog&SC=5866460&lk=&sk=
Autobaterku bys tim nabijel asi dlouho, ale na udrzovaci nabijeni to postaci. Ja osobne bych bral asi tu nejlevnejsi a jeste bych tam vrznul do serie odpor aby udrzovaci proud byl cca 100-200 mA. Mozna nekdo bude vedet kolik by mel byt udrzovaci proud presne, toto je jen muj odhad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 13:41    Předmět: Citovat

Proud 100 mA by měl stačit. Nejlépe je udělat stabilizovaný zdroj 14,2 - 14,4 V, nabíjení se pak po dosažení tohoto napětí na baterii přeruší a akumulátor téměř neplynuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 14:12    Předmět: Předmět Citovat

Kdysi asi před 15 roky jsem tento způsob udržování akumulátoru u auta zkoušel.
Použil jsem zapojení klasické s MAA7812 . Podle mých zkušeností je dobré tento způsob
udržování akumulátoru používat pokud je akumulátor starší a má samovybíjení .možná , že sem se špatně vyjádřil.také musím podotknout,že se stářím klesá kapacita a klesá i s teplotou.
Neříkám asi nic nového,ale pokud se jedná o udržování akumulátoru v provozuschopném stavu,tak uvedené zařízení je toho schopno bez problémů.

Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry!
Trochu trpělivosti neuškodí,pokud nejde o život,tak nejde o nic !

pibroch pokud budeš mít zájem pošlu na e-mail.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4249
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 14:24    Předmět: Citovat

dobíjecí napětí by mělo být 13,8V , nad 14V začíná baterka plynovat. V zařízeních kde je zálohovací baterka, je právě napětí 13,8V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 14:36    Předmět: Citovat

Robil som to niekedy tak,že som mal ss zdroj,asi 18 V,napojil som to cez kontrolku,ktora zaroven informovala o nabijani,či udržovani a nabijalo to prudom asi 150mA.
_________________
Malo toho viem,radšej sa spytam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 14:37    Předmět: Citovat

bu2520 napsal(a):
dobíjecí napětí by mělo být 13,8V , nad 14V začíná baterka plynovat. V zařízeních kde je zálohovací baterka, je právě napětí 13,8V


Pokud dáš do vývodu který je označen jako C odpor,nebo zenerovku lze nastavit požadované napětí.
Dodatek při 100mA ( 0,1 A ) nebude akumulátor plynovat ani náhodou.
Nehledě na skutečnost , kterou si přesně nepamatuji se udržovací proud ještě zmenší.
Dodatek pro " bu2520 " nejedná se o nabíječku.

Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry!
Trochu trpělivosti neuškodí,pokud nejde o život,tak nejde o nic !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pibroch



Založen: Jan 28, 2007
Příspěvky: 40
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 17:02    Předmět: Citovat

naozaj nechcem nabijacku. staci dobijanie malickym prudom, aby po mesiaci zimneho nepouzivania nedoslo vplyvom samovybijania, odberom alarmu k uplnemu vybitiu akumulatora.
_________________
elektrika su dva dratky, jeden vedie tam a druhy spátky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4249
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 17:18    Předmět: Citovat

nemluvím o nabíječce, ale o kondiční dobíječce . Zabezpečovací zařízení, zálohovací systémy, všude je jako kondiční 13,8V právě kvůli plynování baterky které nastává při napětí nad 14V, tak že nabíjet to 18V přes rezistor je zaděláno na odpaření elektrolytu a ztráta kapacity baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32044
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 17:59    Předmět: Citovat

Co se mi velmi dobře osvědčovalo pro kondicionování 37, 40, 41 a 44 Ah olověných akumulátorů z nejrůznějších ŠÁDE počínaje typem 1000MB, řadou 105/120/125/130/135, bylo obyčejné signální trafo 220/24V/2VA, taková ta černá, šedá, červená a bůhvíjaká ještě do plastu zalitá kostka, která se dala najít (téměř) v každém rozvaděči k napájení kontrolek. Je zkratuvzdorné, má solidní izolaci. Primár na tvrdo k síti, sekundár usměrnit Graetzem z 1A/80V diod - KY132/80 nebo 1N4001 klidně stačí. Bez vyhlazení napojit k palubní síti přes sériovou žárovku do kontrolky - 12V 2W. Žárovka se chová jako primitivní regulátor proudu, má nelineární průběh závislosti odporu na přiloženém napětí, zároveň svými hodnotami tvoří perfektní předřadník. Pro akumulátor zbývá i při zahrnutí kladné tolerance sítě něco kolem 13,5V - hodnota těsně pod hranicí začátku plynování. Proud nepřekračuje 100mA.
POZOR - na rozdíl od jiných mnou doporučovaných zapojení jsou transformátor a žárovka popsaných typů pro správnou funkci TOHOTO DOBÍJEČE KRITICKÉ - jejich náhrada typem s jinými parametry změní funkční charakteristiku natolik, že může dojít buď k zániku dobíjení nebo při druhém extrému i k výše zmíněnému poškození akumulátoru.

Momentálně tento přístrojek nepoužívám - jednak jezdím denně, druhak vlastním vozidlo se solidně pracujícím dobíjením, třeťak parkuju u chodníku na sídlišti a tahat z paneláku přes chodník k autu šňůru znamená o ni do rána přijít...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1779

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 21:08    Předmět: Citovat

Pokud nechces bastlit a nemas prilis hluboko do kapsy, tak ja uz nekolik let pouzivam s Felicii origo nabijecku ACL-1 od firmy Inhaco. http://www.inhaco.cz/nabijecky.html

Vyhodou je, ze nabijecka obsahuje vsechny regulace a ochrany a staci ji jenom zapojit do zasuvky zapalovace. Mam ji v garazi stale v zasuvce 220V a kdyz chci nekam jet tak jednoduse vytahnu kabel ze zasuvky zapalovace, vyhodim oknem a startuju. Nabijecka se vypne sama. Kdyz pak auto zase uklidim, vrazim konektor do zapalovace a jdu pryc. O vse se postara elektronika...

Ziju ted na Slovensku a jedna mi jeste zustala po byvale Schade 120 (at ji je Kovosrot lehky), pokud je zajem, ozvi se na mail a snad se domluvime at to nemusis objednavat z Ceska...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: st září 26 2007, 23:43    Předmět: Citovat

pibroch napsal(a):
naozaj nechcem nabijacku. staci dobijanie malickym prudom, aby po mesiaci zimneho nepouzivania nedoslo vplyvom samovybijania, odberom alarmu k uplnemu vybitiu akumulatora.


Potrebuješ tzv. konzervátor akumulátora. Ten udržuje batériu trvale plne nabitú, prúd má byť 1/1000 kapacity akumulátora, takže pre aku 50Ah je to 50mA.
Keďže tam máš alarm (a možno aj ďalšie málo ale stále spotrebiče), zmeraj najprv prúd, ktorý dokopy v kľudovom stave odoberajú, a pričítaj k tomu potrebný konzervačný prúd podľa batérie a máš to presne.
Príklad: Bat 60Ah = 60mA konz. prúd, rádio, alarm, palubný počítač napr. 100mA, spolu teda 160mA.

Vyskúšané v praxi. Já nic, já muzikant

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.


Naposledy upravil helios dne po listopad 26 2007, 13:38, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Carel



Založen: Nov 16, 2006
Příspěvky: 572
Bydliště: Šumava

PříspěvekZaslal: čt září 27 2007, 8:04    Předmět: Citovat

Používám podobné" zařízeníčko" jak popisuje EKKAR a postačuje na udržování aku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32044
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 27 2007, 16:53    Předmět: Citovat

Bastlil jsem těch kondičních dobíječů několik, však těch "ŠÁDYNEK" kolem mne jezdilo... Všeobecně takovéhle věci jsem vždycky radši bastlil, než kupoval hotové tovární - vyšlo to na zlomek ceny, pokud se člověk spokojil s bastl - designem a občasným použitím součástek víceméně TROFEJNÍCH nebo porůznu opatřených... Vůbec tráfko TAH-2 bylo jedno z mých nejoblíbenějších - bylo lehce dostupné, standartní velikosti a výkonu, dobře se mechanicky upevňovalo pomocí originálního příslušenství - stačilo mít známého někde v elektroúdržbě. Zdroje pro napájení nejrůznějších anténních předzesilovačů, linkových "posilovacích" zesilovačů do kabelů a vůbec zařízeníček s trvalým malým odběrem bych nerad počítal - ruce i nohy by mi asi nestačily...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út listopad 23 2010, 14:29    Předmět: Citovat

Mám

Naposledy upravil stasek dne st listopad 24 2010, 11:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund