Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

měření náklonu a zároveň zrychlení

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
roveride
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so červen 09 2007, 7:41    Předmět: měření náklonu a zároveň zrychlení Citovat

Ahoj, potřeboval bych poradit
Chtěl bych si postavit snímač zrychlení do auta, abych mohl měřit kolik G na mě a auto působí při akceleraci, brždění a průjezdu zatáčkami- něco jako se občas objeví v přenosu závodů F1.

hodlám použít 3D sensor MMA4250Q, přes A/D převodník a seriový port připojený k počítači

jelikož budu jezdit po českých vozovkách a ne po vodorovném okruhuovšem zde nastává problém s nakláněním auta a s různým sklonem silnice, protože pokud není senzor zrychlení vodorovně se zemským povrchem(kolmo ke gravitačnímu poli země) dochází ke zkreslení jelikož při náklonu dochází k rozložení sil do 2 nebo všech 3 os snímání.
otázka je jak to kompenzovat? Pro kompenzování nepřesností způsobenými náklonem je potřeba nějak tento náklon změřit, ovšem jak?
senzor zrychlení k měření náklonu použít nemohu, jelikož na něj působí takě zrychlení způsobené jízdou. Nebo to nějak jde?
dále mě napadlo měřit náklon pomocí měření propružení kol, tím bych kompenzoval náklon auta vzhledem k vozovce, ovšen ne náklon vozovky.
Myslíte že jde nějak změřit celkový náklon auta za těchto podmínek?
Návrat nahoru
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so červen 09 2007, 8:23    Předmět: Citovat

vypadá to že přesně nevíš co vůbec chceš měřit. V praxi není nikdy přetížení v jedné ose, to snad jen v laboratorních podmínkách (centrifuga).
Když projíždíš zatáčku s proměnným poloměrem do kopce a ještě akceleruješ, přetížení nastává ve všech osách - musíš si pak vybrat, které chceš indikovat. Je to stejně jen hrubý údaj spíš na efekt, praktický přínos je nulový. Wink
Podle toho jakou má to čidlo časovou konstantu, se dá matematicky rozložit podíl všech tří složek a podle podílu statické a derivované hodnoty v každé ose pak je možné určit a kompenzovat náklony. Formule na okruhu taky nejezdí v 2D prostoru. Jestli to čidlo není lineární aspoň -+20° od nulových os, tak to je divné čidlo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roveride
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so červen 09 2007, 9:17    Předmět: Citovat

potřebuju měřit zrychlení v podélném a příčném směru, jenže je zde problém že čidlo reaguje i na gravitaci-> např pokud pojedu rovně z kopce konstantní rychlostí, nebo budu stát zkopce tak čidlo bude indikovat zrychlení jelikož se gravitační zrychlení promítne do podélné osy auta tím pádem podle čidla by to vypadalo jakože auto zastavuje, ale ono přitom jede konstantní rychlostí, nebo stojí,

právě tohle chci kompenzovat
Návrat nahoru
dolac



Založen: Jul 10, 2005
Příspěvky: 491

PříspěvekZaslal: so červen 09 2007, 9:47    Předmět: Citovat

Statické zrýchlenie (náklon) voči dynamickému zrýchleniu, ktoré chceš merať môžeš kľudne zanedbať. Akcelometre podľa princípu na akom fungujú nemôžu tieto dve zrýchlenia rozlišovať. Zober si že sklon vozovky môže byť v priečnom smere tak max 15 stupňov a v pozdlžnom asi taktiež viac nie. Nepoznam cestu z väčším stúpaním. Skús si potom vypočítať koľko g odpovedá tomuto sklonu a zistiš, že to môžeš zanedbať voči zrýchleniu, ktoré chceš merať. Ja som nieked používal snímače ADXL202E od Analog Devices a mal som s nimi veľmi dobre skúsenosti. Meral som sklon už od 0,5 stupňa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund