Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19918 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so říjen 25 2025, 8:31 Předmět: Uhlí na přívěsným vozíku
Vážení, nevezl jste někdo náhodou třeba na chalupu uhlí na přívěsným vozejku? Úzká cesta, sklápěčka Avie a podobný velikosti se tam nevejdou a neotočí. Kdysi to vozili Multikárou ale tu už nikdo z uhlířů kolem nemá.
Mám nebržděnej vozejk na 750 kg a 220 x 130 x 40 cm, což je cca 1,15m³. Když ho naložím rovně a přikreju origo plachtou, bude hodně přetíženej? Nedaří se mě nalýzt kolik má měrnou hmotnost ořech 1, tedy hrubší, víc vzduchu v mezerách.
Kdyby to bylo 700 kg/m³ tak mě vychází že by byl lehce přetíženej ale snad bych to těch 20 km po okreskách bez policajtů dovezl, žádnej kopec nahoru ani polňačku na cestě nemám. _________________ Jirka
Kámoš si vozí uhlí na běžném vozíku Agados (délka ložné plochy cca 2m )
několikrát za rok a běžně veze cca 800 kg, teď naposledy mí říkal , že mu
to naložili "s kopečkem" a bylo toho přes tunu. Na vozíku má pro zvětšení
obsahu rám kolem cca + 15 cm. Za 10 let neměl problém dojet , ale jezdí s tím pomalu , hlavně z kopce .
Je to približne, ako poskytol údaje samec v spolupráci s wiky...robil som v uhoľnej bani a v podstate "najčistejšie" uhlie bez "znateľného obsahu sprievodných hornín sme "prvopočiatočne" prí výjazde z vlaku z podzemia ohodnocovali na cca 2,7 tony uhlia v 3,3m³ vozni.. čiže nejakých 0,8 tony na kúbík - za tým nasledovala pracia skúška a pravidelné lab. skúšky na výhrevnosť (údaje s odhadom a skúškov býval málokedy väčší ako 10% ... Bolo to síce "väčšinou" kvalitné hnedé uhle, ale býval aj šmejd, s tonážou do 1,4t na kubík a to už bolo poznať výrazne na farbe - sivé az biele - v podstate suchý štrk, tufit - a keď ešte aj voda/blato
Veľký rozdiel v orechu1 čierneho a hnedého uhlia moc nie je... vozík by to mal zvládnuť... Skôr je rozdiel či prané, alebo neprané s obsahom sprievodných častíc.. "Opraný" orech by mal obsahovať len minimum uhoľného prachu a pracej suspenzie, ktorý by bol max. vodou nasiaknutý... Ale ten údaj 0,7-0,8 t na kubík je celkom relevantný.... Tak že si na hrane
Raz som na 6 kubíkovej korbe nákladiaka - nasypanej pekne do oblúka - aby nepadalo bral "deputát-uhlie" a váha ukázala iba 5,8 tony... Ale keď som z miestneho lomu prvý krát viezol štrk a nasypané som mal ani nie polovicu,..a váha ukázala 9 ton ! tak som tuho rozmýšľal či niečo nezhodím Ale Barborka - S5T to zvládla na krátku vzdialenosť bravúrne Ale bolo to dávno...dnes už by som takú odvahu nemal..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34577 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 25 2025, 12:05 Předmět:
Celeron napsal(a):
...
Mám nebržděnej vozejk na 750 kg a 220 x 130 x 40 cm, což je cca 1,15m³. ...
Bacha, aby těch 3/4 tuny byla MAXIMÁLNÍ LOŽNÁ HMOTNOST toho vozejku a ne MAXIMÁLNÍ CELKOVÁ HMOTNOST. Moh by sis pjekně naběhnout v případě, že by se ti při jízdě cokoliv stalo a chtěl bys uplatňovat plnění z nějaký pojistky. Jdou po takovejch věcech jak slepice po flusu, 20-30kilo nikdo neřeší, ale 2-3 metráky overload už znamená, že ti odmítnou plnit ... A kdybys byl viník případný nehody a mělo se to cálovat z tvýho POVka, vymáhali by to pak po tobě v regresu za porušení provozních podmínek. Přesně tohle se stalo kolegovi z ex-práce, splet se mezi celkovou váhou a ložnou váhou = nosností a stálo ho to přes 50tKč, protože zprava mu z vedlejší vyjel přímo před čumák důchodce s matizem a on ho trefil na levej zadek. Sice jasná vina na nehodě 100% důchodce (sice tam je trojúhelník jak blázen, ale dědek se hájil předností zprava), ale stejně kolega musel cálovat, protože měl o 250kg "nadváhu" na vleku - vezl si betonový dlaždice na chatu - a pojišťovna mu z toho důvodu odmítla plnit ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ako hovrí Ekkar... je rozdiel medzi nosnosťou "750"kg a celkovou váhou prípojného vozidla aj s nákladom a tiež s max únosnosťou ťažného zariadenia.. brzdeného/nebrzdeného/typu a ťažného vozidla...
Ale zatiaľ sme sa bavili o tiaži toho nákladu - uhlia.. čiže pohotovostná hmotnosť a maximálna hmotnosť prípojného vozidla by mala byť jasná.
Len na okraj... z požičovne som si raz zobral dlhší vozík - potreboval som prepravu dlhšieho, ale ľahkého materiálu - vozík mal nosnosť do 750kg a ťažné na Škodovečke samozrejme len do 500. ... Celková váha vozíka bola podľa TP asi 280+ 30 kg náklad.. zastavili ma policajti a že zle! Že mi musia zakázať ďaľšiu jazdu! ... Vraj prekročená hmotnosť atď .. Chvíľu sme o tom diskutovali a keď stále nič - tak som odopol vozík, auto som zaparkoval obďaleč , náklad zobral na plece a pokračoval som pešky po ceste... Boli v nemom úžase - že čo robím? Nakoniec sme sa predsa dohodli... Vraj si mám vozík naspäť pripnúť, náklad naložiť a ukotviť a pokračovať v jazde... A na koniec som dostal upozornenie, že vozík nemá zaplatenú PZP a na základe toho ma "aj" zastavili- čekli si to cez ŠPZ .... ale to bola vec požičovne ..obišiel som bez sankcií.. Ešte, že som sa nikam neponáhľal a nepršalo... lebo by ma určite dlhšie zdržali..
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.