Zaslal: út říjen 21 2025, 8:58 Předmět: Identifikace auta podle převodovky
Ahoj, nepoznáte někdo, z jakého auta to je ? Odhad poslední čtvrtina minulého století, konstrukce je stejná jako u škodovek s motorem vzadu, ale protože řadící páka je přímo na skříni, bylo to něco s motorem vpředu podélně a s předním pohonem. Na skříni je odlito Leipzig (Lipsko). Skříň je nakloněna vpravo oproti poloosám. Ovládání spojky původně hydraulické.
Více fotek tady.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6920 Bydliště: Praha
Zaslal: út říjen 21 2025, 9:40 Předmět:
Obrázek jsi vyfotil dobře, pokud ho použiješ pro hledání Googlem podle obrázků, rovnou se výsledek dozvíš. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34563 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 21 2025, 11:22 Předmět:
Ivan_01 napsal(a):
Barkas 1000 Ka
V podstatě stejnou špajzku měl i warťas, akorát měl řazení vyvedený dvojitým táhlem z kulisy pod volant ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34563 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 21 2025, 15:17 Předmět:
Že jsem si tam (na podlaze) toho šaltrklacku nějak nevšimnul, když jsem s ním jezdil ... Waran 328 i 353 měly v základu řazení pod volantem stejně jako traboš. A původně měl řazení pod volantem i barkas - jenže nevím od kterýho ročníku se přestěhovalo na podlahu. Důvod byl stejnej jako v US autech - absence potřeby mít vepředu uprostřed před sedačkama něco, co brání plnýmu využití podlahy. První barkasy měly úplně identickej spodek jako warťas - odlišný bylo akorát trambusový řízení, protože řidič seděl nad předníma kolama a sloupek volantu byl daleko před nápravou. Zesílení a další konstrukční změny kvůli větší nosnosti se dělaly až v pozdějších letech. V rodině bylo těch waranů během let povícero, jeden dokonce v kombíku - a všecky nesly hrdě jméno "Johann von Eisenach". Tuším jich bylo celkem 5. Registrovanýho na sebe jsem teda žádnýho neměl, vždycky to bylo na tatíka - to mi ale nebránilo v nich jezdit. Koneckonců ani jemu to nevadilo, když často zavelel "Sedni do Johana a dojeď tam a tam pro tohle a tohle ..." A všecky do jednoho skončily na vrakáči kvůli sežrání plechu na kastli rzí, motoricky vždycky až do posledního uprdnutí modrýho dvoutaktního smrádku tahaly statečně co jim oba tři hrnce stačily ... A taky jsme měli oktávku r.1964 taky s šaltrklacíkem pod volantem, se kterou ale nikdo neuměl a hlavně ani nechtěl jezdit - důvod? No protože ta chuděra měla od kterýhosi předchozího majitele obrácenou kulisu řazení, takže lichý kvalty byly dole, sudý nahoře a zpátečka místo dole u kolena se řadila nahoru pod sklo, navíc absolutně u ní neexistovaly synchrony, takže bez dvojšlapu na spojku a případnýho meziplynu jak ve vejtřasce se s ní nedalo vůbec řadit. Ale šla natočit klikou na 3 placatý baterky stáhnutý zavařovačkou k sobě nebo na 8 velkejch "buřtů" nacpanejch do papírový trubky, na který byly v Domácích potřebách namotaný igelitový fólie. Měla plus na kostře, dynamo a absence akumulátoru z ní dělala absolutně neukradnutelný přibližovadlo - moh jsem ji nechat i s klíčkem v zapalování odemknutou před sálem, kde se pařilo, jak dlouho jsem chtěl - maximálně jsem z ní před odjezdem musel vyhodit ožralce, který tam vlezli - ale odjet s ní nedokázal nikdo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34563 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 21 2025, 15:35 Předmět:
Takovej jsme nikdy neměli, vždycky jen s hustou mřížkou. A šaltrklacky vždycky pod volantem, díky tomu jsem taky pozdějc mnohem snáz jezdil Avii A-30, která taky až kamsi do konce osmdesátek měla klacek pod volantem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 8321 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 21 2025, 16:54 Předmět:
Soused měl Wartburga s plechovou maskou, stále dvojtakt. Podle značky (ADD, byla to první pražská s tenkými písmeny) to bylo někdy tak 1988. Fofrklacek to mělo už na zemi.
A to, že něco EKKARovic familie něco nevlastnila/nepotkala neznamená, že to neexistuje. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Přesně jak psal Hubert. Wartburgy z konce výroby měly šaltpáku na podlaze. s jedním jsem taky jezdil. Byl kamaráda, já vystřídal tři s řazením pod volantem.
Ona i ta Octavia mohla mít řazení na podlaze. Předělávalo se to ze Š1202. Táta měl takhle jednu předělanou.
W328 by mě taky zajímal. Jestli von si to neplete s Bavorákem.
A ano, převodovka z Wartburga vypadá jinak. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Naposledy upravil ransom dne út říjen 21 2025, 17:03, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 8321 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út říjen 21 2025, 17:01 Předmět:
Wartburg 328 asi byl speciální model pro EKKARojc familii... Ani gůgl to nezná.
Oktavii s řazením na zemi jsem potkal, byl to kombík z konce výroby (se zadními světly ze Š100/110) a to schema bylo opačně, jednička tam, kde je nyní u aut pětka, dvojka od sebe a dozadu, tři a čtyři stejně a zpátečka co je normálně dvojka. Zda to bylo "samodomo" nebo z výroby, nevím. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.