Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Identifikace auta podle převodovky
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2483

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 8:58    Předmět: Identifikace auta podle převodovky Citovat

Ahoj, nepoznáte někdo, z jakého auta to je ? Odhad poslední čtvrtina minulého století, konstrukce je stejná jako u škodovek s motorem vzadu, ale protože řadící páka je přímo na skříni, bylo to něco s motorem vpředu podélně a s předním pohonem. Na skříni je odlito Leipzig (Lipsko). Skříň je nakloněna vpravo oproti poloosám. Ovládání spojky původně hydraulické.
Více fotek tady.



Převodovka.jpg
 Komentář:
 Velikost:  130.96 kB
 Zobrazeno:  31 krát

Převodovka.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 1356
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 9:04    Předmět: Citovat

Barkas 1000 Ka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6920
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 9:40    Předmět: Citovat

Obrázek jsi vyfotil dobře, pokud ho použiješ pro hledání Googlem podle obrázků, rovnou se výsledek dozvíš.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34563
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 11:22    Předmět: Citovat

Ivan_01 napsal(a):
Barkas 1000 Ka
V podstatě stejnou špajzku měl i warťas, akorát měl řazení vyvedený dvojitým táhlem z kulisy pod volant ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1744
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 13:02    Předmět: Citovat

To seš úplně mimo! Převodovka z Warana vypadá úplne jinak. Kdyby si chtěl zase chytračit, tak věz, že sem ho nejakou dobu řídil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16441
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 13:40    Předmět: Citovat

Opravdu? A kterou verzí jsi řídil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8321
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 14:42    Předmět: Citovat

Wartburg (i dvoutakt) z posledních let výroby měl už řazení na zemi.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34563
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 15:17    Předmět: Citovat

Že jsem si tam (na podlaze) toho šaltrklacku nějak nevšimnul, když jsem s ním jezdil ... Waran 328 i 353 měly v základu řazení pod volantem stejně jako traboš. A původně měl řazení pod volantem i barkas - jenže nevím od kterýho ročníku se přestěhovalo na podlahu. Důvod byl stejnej jako v US autech - absence potřeby mít vepředu uprostřed před sedačkama něco, co brání plnýmu využití podlahy. První barkasy měly úplně identickej spodek jako warťas - odlišný bylo akorát trambusový řízení, protože řidič seděl nad předníma kolama a sloupek volantu byl daleko před nápravou. Zesílení a další konstrukční změny kvůli větší nosnosti se dělaly až v pozdějších letech. V rodině bylo těch waranů během let povícero, jeden dokonce v kombíku - a všecky nesly hrdě jméno "Johann von Eisenach". Tuším jich bylo celkem 5. Registrovanýho na sebe jsem teda žádnýho neměl, vždycky to bylo na tatíka - to mi ale nebránilo v nich jezdit. Koneckonců ani jemu to nevadilo, když často zavelel "Sedni do Johana a dojeď tam a tam pro tohle a tohle ..." A všecky do jednoho skončily na vrakáči kvůli sežrání plechu na kastli rzí, motoricky vždycky až do posledního uprdnutí modrýho dvoutaktního smrádku tahaly statečně co jim oba tři hrnce stačily ... A taky jsme měli oktávku r.1964 taky s šaltrklacíkem pod volantem, se kterou ale nikdo neuměl a hlavně ani nechtěl jezdit - důvod? No protože ta chuděra měla od kterýhosi předchozího majitele obrácenou kulisu řazení, takže lichý kvalty byly dole, sudý nahoře a zpátečka místo dole u kolena se řadila nahoru pod sklo, navíc absolutně u ní neexistovaly synchrony, takže bez dvojšlapu na spojku a případnýho meziplynu jak ve vejtřasce se s ní nedalo vůbec řadit. Ale šla natočit klikou na 3 placatý baterky stáhnutý zavařovačkou k sobě nebo na 8 velkejch "buřtů" nacpanejch do papírový trubky, na který byly v Domácích potřebách namotaný igelitový fólie. Měla plus na kostře, dynamo a absence akumulátoru z ní dělala absolutně neukradnutelný přibližovadlo - moh jsem ji nechat i s klíčkem v zapalování odemknutou před sálem, kde se pařilo, jak dlouho jsem chtěl - maximálně jsem z ní před odjezdem musel vyhodit ožralce, který tam vlezli - ale odjet s ní nedokázal nikdo ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 719
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 15:25    Předmět: Citovat

Wartburg s plechovou prednou maskou (ale ešte stále dvojtakt) už mal radenie na podlahe, to bol rok 1985, vtedy zároveň skončil dovoz sem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34563
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 15:35    Předmět: Citovat

Takovej jsme nikdy neměli, vždycky jen s hustou mřížkou. A šaltrklacky vždycky pod volantem, díky tomu jsem taky pozdějc mnohem snáz jezdil Avii A-30, která taky až kamsi do konce osmdesátek měla klacek pod volantem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1744
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 15:37    Předmět: Citovat

Nevšim, protože seš vemeno ignorantský. Bodejť by sis pak všim, jak vypadala převodovka.
328 je co za typ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8321
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 16:54    Předmět: Citovat

Soused měl Wartburga s plechovou maskou, stále dvojtakt. Podle značky (ADD, byla to první pražská s tenkými písmeny) to bylo někdy tak 1988. Fofrklacek to mělo už na zemi.
A to, že něco EKKARovic familie něco nevlastnila/nepotkala neznamená, že to neexistuje.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3534
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 16:58    Předmět: Citovat

Přesně jak psal Hubert. Wartburgy z konce výroby měly šaltpáku na podlaze. s jedním jsem taky jezdil. Byl kamaráda, já vystřídal tři s řazením pod volantem.
Ona i ta Octavia mohla mít řazení na podlaze. Předělávalo se to ze Š1202. Táta měl takhle jednu předělanou.
W328 by mě taky zajímal. Jestli von si to neplete s Bavorákem.
A ano, převodovka z Wartburga vypadá jinak.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.


Naposledy upravil ransom dne út říjen 21 2025, 17:03, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8321
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 17:01    Předmět: Citovat

Wartburg 328 asi byl speciální model pro EKKARojc familii... Ani gůgl to nezná.
Oktavii s řazením na zemi jsem potkal, byl to kombík z konce výroby (se zadními světly ze Š100/110) a to schema bylo opačně, jednička tam, kde je nyní u aut pětka, dvojka od sebe a dozadu, tři a čtyři stejně a zpátečka co je normálně dvojka. Zda to bylo "samodomo" nebo z výroby, nevím.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3534
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2025, 17:08    Předmět: Citovat

Mimochodem, kdyby někdo chtěl pěknou víkendovku, tak převzácný Wartburg 313:

https://www.mobile.de/cz/vozidel/podrobnosti.html?id=438082134&vc=Car&s=Car&ms=25300%3B%3B%3B&searchId=9044b40d-3486-a6f9-fc1d-2c965485b7fb&ref=seo&refId=9044b40d-3486-a6f9-fc1d-2c965485b7fb

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund