Ve schéma superreakčního přijímače uveřejněném v AR 10/1971 je rozpor mezi schématem zapojení a osazovacím schématem součástek na DPS, konkrétně je v osazení na DPS obrácená polarita elektrolytického kondenzátoru oproti schématu zapojení. Protože jsem v této oblasti začátečník , nedokážu posoudit, která ze dvou možností zapojení toho kondenzátoru je správná. Přikládám obrázek zapojení předmětného uzlu.
Přepokládám, že správně je schéma zapojení přijímače a nikoli osazovací schéma (tedy že kladný vývod elektrolytu je připojený na Betu T2). Můžete mi tuto domněnku potvrdit?
Já bych ten kondenzátor dal plusem doleva. Jinak ten vývod tranzistoru se jmenuje báze a ne beta. Ještě teda nevím, jestli v tom schematu není něco vlevo.
Zaslal: pá srpen 15 2025, 11:46 Předmět:
To schéma moc nedává smysl. Ten tranzistor nemá vůbec nastavený pracovní bod. Je to správně obkreslené?
Jinak v uvedeném schématu by měla být polarita (-) na bázi (ne betu) tranzistoru, takže osazovací schéma je správné.
Tranzistor má tyto vývody báze, kolektor, emitor. Beta se označuje proudový zesilovací činitel (nebo taky h21)
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9785 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá srpen 15 2025, 11:49 Předmět:
šipka ven - NPN, kolektor na plus, ten elyt je asi fakt zakreslen naopak _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
šipka ven - NPN, kolektor na plus, ten elyt je asi fakt zakreslen naopak
Moc děkuju za rychlou reakci, píšeš, že je asi zakreslený opačně , ale ve kterém schematu je tedy špatně?
Pro úplnost vzhledem na přechozí rekce přikládám celé schéma a DPS.
Příloha zbavena zbytečného okolí a diakritiky v názvu souboru - příště už sám, jo?
Hill
Zaslal: pá srpen 15 2025, 12:19 Předmět: