Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3764 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: ne srpen 10 2025, 11:07 Předmět: krovinorez Riwall RPB 510 problém s benzínom.
Kamos mi ho predal za 50e lebo mal s nim problemy.Ja som vymenil hadicky,prefiltroval spinu v nadrzi a aj tak zdechyna motor na nedostavanie zmesy!.Zjavne problem bud spina v karburatore alebo nieco ine.Po zhasnuti motora na opakovane dusenie,nedostatok zmesy,som vytiahol hadicku prepadu a v nadrzky bol tlak,bolo pocut vyfucanie vzduchu z nadrzky.Hadicka prepadu je asi 5cm v nadrzky,teda v benzine,to nemoze byt problem,ze sa nevracia dostatocne zmes do nadrzky? dik Ak nie bude to uz len treba vybrat karburator a prfuáknut.Video nenaslo by sa na rozobratie karburatora,aby nemusel spekulovat.Sitko je z vonka ciste,kontroloval.Dufam ze prechadza cez sitko dostatocne benzin. _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1323 Bydliště: BB SK
Zaslal: ne srpen 10 2025, 11:37 Předmět:
odhliadnuc od toho, že si kúpil pokazený krovinorez za polovicu ceny nového, môžeš skúsiť zohnať opravnú sadu membrán do karburátora, čo nie vždy prinesie želaný výsledok, alebo kúp za dvacku karbec nový. Benzín je čerstvý, alebo odvlani ?
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3764 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: ne srpen 10 2025, 12:01 Předmět:
Ivan,ja mam len to co mi daju,je vyhodene, kupim za facku aj smejd ,ktory potom da sa povedat opravim ako sa len da!Benzinom to nemoze byt aj ked je dvojrocny.Problem je najskor v tom tlaku v nadrzky!teraz ked jem ma napa,ze ci to nebude tym bazmekom v zatvaracom vyku nadrzky!Tam by mal byt neaky ventyl na nasavanie vzduchu ak sa nemylim.Ja som doma kosacka ja na chalupe,takze neviem pozriet ci tam neni nieco upchate.Co sposobuje ten tlat v nadrzke,ten ventil v zatke alebo este nieco ine? Ivan,many mam, ale co sa da opravit,verim ze aj toto neako, tak opravujem a ne-kupujem.Video ,co ide ako vybrat karbos neni?Vecar po 20.-tej ked nebude horuco, sietkovat polystyren na dome. _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
O tej nádržke to píšeš dosť nejasne - ..."som vytiahol hadicku prepadu a v nadrzky bol tlak"....
A ďalej - .."ze ci to nebude tym bazmekom v zatvaracom vyku nadrzky!Tam by mal byt neaky ventyl na nasavanie vzduchu ak sa nemylim"...
Tak máš tam tlak (resp. pretlak), alebo podtlak ???
"ventil" na ovetranie / nasávanie vzduchu tam byť musí... lebo spotrebou benzínu by vznikol v nádržke podtlak a čerpadielko by už potom nevládalo dodávať palivo do karburátora
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34177 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 10 2025, 12:57 Předmět:
Ventil na zavzdušnění nádrže tam bejt nemusí, protože naopak do nádrže se zavádí přez zpětnej ventilek pulsace tlaku z klikový skříně, aby palivo bylo pod mírným přetlakem. Je to nutný kvůli stabilní dodávce paliva při různý vzájemný poloze nádrže a karburátoru. Obdoba - modelářský motory akrobatickejch RC modelů, tam je taky za chodu motoru nádrž tlakovaná z karteru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Není to tak. Tyto karburátory pracují na principu čerpání benzínu z nádrže pomocí podtlaku z klikovky působící na membránu. Tato membrána čerpá benzín pulsováním s pomocí membránových ventilků. Přebytek benzínu jde zpět do nádržky. Jak ubývá v nádržce benzín tak musí dovnitř nasát vzduch zvenčí. U pil se to děje průchodem v nádrži kde je něco jako "sintr". U křovinořezů je ventil ve víčku nádrže. V nádržce není přetlak.
A.jpg
Komentář:
Velikost:
117.18 kB
Zobrazeno:
8 krát
B.jpg
Komentář:
Velikost:
54.79 kB
Zobrazeno:
8 krát
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3764 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: ne srpen 10 2025, 14:19 Předmět:
dred napsal(a):
O tej nádržke to píšeš dosť nejasne - ..."som vytiahol hadicku prepadu a v nadrzky bol tlak"....
A ďalej - .."ze ci to nebude tym bazmekom v zatvaracom vyku nadrzky!Tam by mal byt neaky ventyl na nasavanie vzduchu ak sa nemylim"...
Tak máš tam tlak (resp. pretlak), alebo podtlak ???
"ventil" na ovetranie / nasávanie vzduchu tam byť musí... lebo spotrebou benzínu by vznikol v nádržke podtlak a čerpadielko by už potom nevládalo dodávať palivo do karburátora
--------------------------
dred dobry postreh!!!! To ma tiez napadlo az neskor.Ani sam neviem ci z nadrze presne isiel tlak vonka ako som napisal,alebo tam bol podtlak, a tahalo vzduch dovnutra.To bola sekunda co sa to udialo.Skor si len myslim ze tam bol podtlak. Keby niekto mal tento krovinorez zeby pozrel na uzaver ci tam je ventil na nasavanie vzduchu po ubytku benzinu. _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 715 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: ne srpen 10 2025, 16:34 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Ventil na zavzdušnění nádrže tam bejt nemusí, protože naopak do nádrže se zavádí přez zpětnej ventilek pulsace tlaku z klikový skříně, aby palivo bylo pod mírným přetlakem. Je to nutný kvůli stabilní dodávce paliva při různý vzájemný poloze nádrže a karburátoru...
Takovou blbost jsem ještě neslyšel. U zahradní, lesní a podobné techniky teče palivo do karburátoru buď samospádem, nebo je z nádrže nasáváno, jak píše MiraSt. Aby bylo palivo nasáváno v jakékoli poloze nádrže, bývá sací filtr na dostatečně dlouhé hadičce a někdy má i kovové závaží, takže má vždy tendenci se usadit v nejnižším místě nádrže. To zpětné vedení benzínu od karburátoru do nádrže podle mně slouží jenom pro ruční pumpičku. Při běhu motoru a pumpování membránou impulzy z klikové skříně motoru, je po naplnění komory v karburátoru další přísun benzínu uzavírán přes membránu ventilkem, podobně jako u spádových karburátorů plovákem s jehlou.
Nefunkční přivzdušňovací ventil v uzávěru nádrže by se podle mně projevil až po nějaké době chodu motoru. Pokud má motor problém s chodem hned po nastartování, budou špatné membrány v karburátoru. Ty tvrdnou stářím a moc jim neprospívá ani moderní benzín s přídavkem lihu a bůh ví čeho ještě, co do něj dnes musí být přimícháváno. U některých motorů je spojen karburátor s klikovkou impulsní hadičkou a ta může být časem při netěsnosti také zdrojem problémů se špatným čerpáním paliva z nádrže a špatným chodem motoru.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3764 Bydliště: SK -Žember-ovce
Zaslal: ne srpen 10 2025, 16:49 Předmět:
Doplnim co som hned nenapisal,ze motor zacne dusit az po chvili normalneho kosenia ,mozno 2minuty.Ako keby dochadzal benzin! Ale to fucanie ci sanie podtlaku po vytiahnuti hadicky ma prekvapilo!Este neviem toto, s krovinozerom mi dal majitel aj tenkostenne ako silikonove hadicky,ci aj to nebude problem ze sa nasavacia scucne,stiahne ak benzin prechadza cez filter tazsie,ventil vo vicku slabo otvara.Ta hadicka moze byt aj dost problem podla mna !!!predtym tam boli hrubostenne cierne gumene!!! Ja idem este na vypratavanie domu po obkladacovi, ktorý obkladal budovu RVHP v ....... ,potom zateplovat dom ,tak iba teoreticky s vami riesime moznu pricinu.dik za pocho!!!
-------------------------------
Po obkladacovi z vypratavania domu som nasiel vo veciach aj asi 50 odznakov z ruska ked chodil obkladat po svete ,ak niekto ich che ,viem obrazok sem dat,ale aj poslem prvemu zadara na slov alebo czech! Boli tam aj many z 39 roku vzacne.Tie poslem PP ak ich chce,nech ich preda,ja nemam cas ani chut zarabat na burzach.Za chvilu tam idem,ale vela uz ludia porozoberali zo zbierok. _________________ Zbieram hlavne nefunkčné náramkové hodinky PRIM,prípadne rôzne opravím.
No ale... Příznaky jsou jasné. Nejde benzín protože se do nádrže nedostává vzduch. Proto to fučanie.
Na obrázku je ventilek ve víčku nádrže. Je tvořený měkkou gumou a vypadá to jako sevřené rty. Dovnitř pustí, ven ne. Asi ho máš slepený.
Ventil.jpg
Komentář:
Velikost:
261.25 kB
Zobrazeno:
5 krát
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.