Včera vraj v aku flexke fungoval, cez noc v nabíjačke, dnes nič. Články majú spolu 18V. Druhý aku funguje. Po otvorení je viditeľná vypálená poistka. Čím ju nahradiť?
Kľudne tú poistku nahraď drôtikom - prúdové zaťaženie si nájdeš na webe, alebo tou 20A auto poistkou... ale čo ma skôr irituje je ten zhnednutý fľusanec .. čo spôsobilo jeho vznik?? prečo tak zhnedol?? Podľa mňa je to "pozostatok" nejakej kur _ vítkovej technológie...
V jednom komentári pod jedným z videí niekto tvrdí, že tam je pôvode 3A poistka. Že na starších to bolo uvedené a že to niekto potvrdil aj meraním. Tak neviem, či je 20A v poriadku.
Akýkoľvek "motorček" podobného zariadenia si tromi ampérmi určite nevystačí... Tých 20A krátkodobých pri rozbehu by som bral...ale ani prevádzkových po rozbehu 15+A pri tej karbine by som nebral ako dostačujúci .. veď nechceš lízať!! Potrebuješ "drať" !
Veď si len zober, čo vie spraviť karboška na bežnú sieť s príkonom povedzme len 800+ W... určite hodne práce .. a tá aku ? Akú potrebuje výkonnú batériu, aby sa aspoň priblížila 800 watom ?? No nech má iba 20V - tak potom musí dať 40A prúd minimálne ...
Pri takýchto zariadeniach/strojoch dostáva na prdel všetko... batéria, BMS, kontakty, spínače.... všetko je namáhané "obrovskými" prúdmi...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19746 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá srpen 01 2025, 22:40 Předmět:
Těhle batérek z Lídlu jsem rozkuchal asi 10 na levný a celkem slušný 18650-ky. Ale ani v jedný nebyl ten rozlitej sajrajt uprostřed desky. Příčina ??? _________________ Jirka
To nie je rozliaté. To je normálny auto-dielenský prach, napríklad z rezania niečoho hrdzavého, zaolejovaného... Nafúkalo to tam cez škáru okolo zaisťovacej západky. Schválne som to tam nechal, nech je vidieť, jak to majú parksajďaci perfektne vyriešené.
Už keď je to tak "domrvené" že do "baterky" sa dostane takýto sajrajt (ja som sa ešte s takým niečim síce nestretol) , ktorý je určite asi aj vodivý... lebo obsahuje kovové piliny/prach.. tak to očisti - umy a prelep to aspoň balíkovou hnedou páskou... aby sa ten bordel na plošák znovu nedostal po nejakom čase zas...
Ten sajrajt vie v pohode vyradiť spínanie vstupno-výstupných mosfetov pri použitom BMS či už cez riadiaci obvod alebo iným spôsobom..Prípadne keď je výstup "na priamo" Tak odstavý cez nejaký kontrol-pin pripojené zariadenie, ktoré vyhodnotí baterku, ako vadnú... Je to bežná prax, že baterka je svojimi silovými pólmi síce vyvedená priamo na kontakty, ale elektronika "spustenia" zariadenia komunikuje s "kontrolným" IC v baterke a pri takejto "anomálii" to skrátka nespustí...
(mám "rázovú uťahovačku" Parkside.. a musím baterku po ukončení práce odopnúť, lebo je nejaká vada v riadiacom obvode v uťahovačke.. a za 2-3 dni vie vymláti baterku tak, že už ani nabíjačka ju nechce oživiť...pritom funguje normálne. Skúšal som aj zohnať náhradný riadiaci modul, ale u Ps je to nedostupné.. )
Založen: Sep 20, 2023 Příspěvky: 101 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: út srpen 05 2025, 13:54 Předmět:
samec napsal(a):
V jednom komentári pod jedným z videí niekto tvrdí, že tam je pôvode 3A poistka. Že na starších to bolo uvedené a že to niekto potvrdil aj meraním. Tak neviem, či je 20A v poriadku.
3A je málo, měl jsem v Narex AKU 20A BMS a při šroubování vrutů občas vypínala, nakonec jsem ji vyměnil za 30A. 3A může mít motor i při rozběhu naprázdno. Nehledě na to že v aku flexách jsou výkonnější motory řady RS7xx
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.