Zaslal: po červen 30 2025, 15:20 Předmět: Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto?
Mám Octavii 1 Combi s motorem 1.8T 110 kW benzín (AGU) a můžu říct, že jsem naprosto spokojený. To auto předběhlo dobu a neojebali ho.
Jenže: vozu je 25 let, některé díly přestávají být už dnes a pochopitelně to nebude lepší.
Takže se rozhoduju, co ojetého (nejspíš opět kombi) pořídit místo něj, aby to mělo alespoň srovnatelné užitné vlastnosti:
• benzínový motor s dostatečným kroutícím momentem už v nízkých otáčkách (moje AGU má ploché maximum v rozmezí 1750 - 5000 n/min a pro mě je to těžce návykové), pokud možno nepřímý vstřik (jezdím převážně kratší trasy), jednoduché a spolehlivé turbo nevadí. "Atmosféře" jsem nějak odvykl, ale za předpokladu rozumného výkonu bych si snad zvykl zpět...
• dlouhodobá odolnost karoserie a podvozku proti korozi.
• cenově přijatelný neautorizovaný servis a široce dostupné náhradní díly. Netrvám na "koncernu", ale právě z tohoto důvodu bych mu dal přednost.
• obecně co nejméně elektroniky (moje O1 jí má řekl bych "tak akorát" a že jí tam tedy není málo - výbava Elegance). Fakt nesnáším šmatlací televizi uprostřed palubky bez možnosti auto ovládat normálními spínači s haptickou odezvou. Oprávněně zakazují manipulaci s founy za jízdy, šmatlací televize je ovšem "v pořádku".
• stáří tak do 6 let a najeto max. 100.000 km (O1 jsem kupoval tuším se 73.000 km).
Já vím, že jsme už úplně fprdeli a podobná auta se prakticky nevyrábějí. V poslední době jsem toho prošel opravdu hodně a je to skutečně tragédie.
Naposledy jsem se třeba koukal na video o motoru 1.5 TSI Evo II (O4 vybavenou tímto motorem jsem nedávno řídil) a jako technikovi je mi zcela jasné, že tento soubor kurvítek prostě nemá šanci na dlouhodobou výdrž a ani opravitelnost (tím méně za rozumné peníze). Mimochodem: proti 1.8T AGU je to akceleračně naprostá bída, byť mají papírově stejný výkon a ta 1.5 má opět papírově dokonce o něco vyšší kroutící moment...
Tiše doufám, že víc hlav víc ví a třeba někoho něco napadne, nebo by dokonce o čemsi konkrétním věděl.
Díky za smysluplné a rozumné příspěvky. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ze dvou možností často volím tu třetí.
Naposledy upravil JirkaZ dne po červen 30 2025, 16:31, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19557 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červen 30 2025, 15:43 Předmět:
Mám naprosto stejnej problém, navíc potřebuju něco, co má vevnitř 2,7 m na dýlku ale zvenku je tak dlouhý, aby se vešlo do mý garáže. A to je problém, čím novější generace auta, tím delší deformační zóny a tím narůstá venkovní dýlka a nebo se zkracuje vnitřek. Zatím mám ropáka C4 Picasso, drží, vyhovuje ale 15 let je už 15 let. Asi to je neřešitelný. _________________ Jirka
Nenapsal jsi cenovou relaci. Ale odpovědí by mohla být dvoulitrová Mazda 6.
Jinak zeťák dělá v Boleslavi na kvalitě. Sám má Oktávku s novou 1,5TSI a nedá na ni dopustit. Co do výkonu (jako druhé auto má laděný osmiválec), spotřeby i spolehlivosti. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.