Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 8087 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 14 2025, 18:05 Předmět: Škoda Fabia I, 1,2HTP - problém s motorem, neznámá kontrolka
Mám jako náhradní vozidlo Fabi I, 1,2HTP, r.v. 2004.
Měli ji půjčenou tcháni, ale volali mi, že to nějak blbě jede, že se s tím bojí jezdit. Tak jsem ji dovezl domů a zkouším ji.
Problém je následující - hlavně za studena nejde motor za plynem. Třeba přijížím ke křižovatce, vymáčknu spojku, podřadím, a najednou můžu šlapat na plyn jak chci, motor nejde do otáček a auto cuká. Ale když znovu vymáčknu spojku a trochu to protůruju, tak se to najednou zlepší a můžu jet dál.
Občas jsem si všiml, že ve chvíli, kdy to blbne, tak mě chvilkově problikne nějaká kontrolka.
Dnes jsem si stačil všimnout, která kontrolka to je, ale piktogram jsem nestačil zaznamenat - je to červená pod kontrolkou potkávaček.
Netuší někdo, co to je za kontrolku? A co by mohlo tak zlobit, že auto takhle občasně blbne?
Díky
Fabia_kontrolky.jpg
Komentář:
Velikost:
119.37 kB
Zobrazeno:
80 krát
_________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Feb 11, 2016 Příspěvky: 68 Bydliště: Uherský Brod
Zaslal: st květen 14 2025, 18:14 Předmět:
Něco mi říká, že je tam kontrolka zajištění zadních sedadel nebo tak něco. U některý Fabií byl vzadu tříbodový pás, tak aby se to při nehodě nesklopilo i s člověkem
A za tepla a studena to startuje normálně?
Poměrně typické závady s tímhle projevem jsou vadné čidlo teploty chladící kapaliny - je potřeba vyměnit za nové. Nebo prodřená PUR hadice za vzduchovým filtrem. Nová tvarovaná hadice stojí nesmysl. Provizorně se to nechá opravit hliníkovou lepící páskou na klimatizace, trvale se to opraví teplem smrštitelnou bužírkou s lepidlem na vnitřní straně.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 8087 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 14 2025, 18:33 Předmět:
Jo, to už jsem taky našel, ale podlě mě to trojbodový pás nemá. A určitě jsem někdy jel se sklopenými sedadly vzadu, tak by to mělo svítit, ne?
Blbý je, že ten piktogram nejde vidět bez toho, aby pod ním svítila kontrolka (třeba piktogramy světel jdo vidět furt). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Stretol som sa kedysi s problémom, že susedovie auto ("nejaké Korando") ledva vyšlo z dvora... plyn "doslova" nereagoval... po niekoľkých preradeniach man. prevodovky a opakovaných štartoch, to zrazu išlo v normále... Samozrejme preradenie je vždy spojené so spojkou - pedálom - a tam bol problém...pri nezatlačenej spojke na podlahu sa štart nevydaril.. niekoľkokrát spojku musel "nadupať" a až potom to blaflo, ale ostalo to v nejakom bezp. režime, že motor "neťahal"... Chyba bola v podlahovom "zhrdzavenom" spínači pedále spojky... po vyčistení to potom zase na čas nemalo problém.. nemá aj fábia nejaký taký spínač?? (možno umiesnený inde - nie na podlahe pod nohami...) - som neznalý takýchto problémov u Škodoviek... poslednú som mal žehličku 120L-ku Tam také fičuriny neboli.
Založen: Feb 11, 2016 Příspěvky: 68 Bydliště: Uherský Brod
Zaslal: st květen 14 2025, 19:03 Předmět:
U dvoubodovych pasu by to nedavalo smysl. Ja si pamatuju, ze to svitilo u kamose a mel snad spatny nejaky spinac u zadni sedacky.Ale je to uz dost davno tak presne nevim
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 8087 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 14 2025, 19:08 Předmět:
HF-Tech - vida, napadlo mě, že za studena to startuje jaksi dýl, než to chytne. Zkusím teda mrknout na to čidlo. Něco si vybavuji, že když jsme měl kdysi Feldu 1,6, tak se mi taky posralo, a příznaky byly podobné.
Případně ještě zkusím příští týden diagnostiku, kamoš má originál _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5415 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: st květen 14 2025, 19:30 Předmět:
Co hlavni svazek z motorove jednotky v motorovem prostoru? Neni zpuchrela a zhnila kabelaz od RJ? Docela casty problem u fabek starsi vyroby...to pak umelo delat psi kusy.
Zkorodovaný hlavní svátek by samozřejmě byl problém. Myslím, že při garančkách ho dole rozmotavali. Když už voda natekla, tak aspoň vytekla.
Čidlo teploty chladící kapaliny bylo u mé bývalé F1.4 čtyř drátové - dva dráty na palubní desku a dva do řídící jednotky. Pokud je na ukazateli teploty na palubovce vše OK (tj. např. po zahřátí se teplota ustálí uprostřed ukazatele), tak je třeba ji porovnat s hodnotou z ŘJ. A pak to ještě zkontrolovat třeba ráno. Když je venku 5°C, nemůže mít voda 20°C a naopak.
Vloni jsem haťapku s nájezdem 415 kkm poslal do Nechanic. V tom místě je červená kontrolka, která svítí, pokud máš sklopená zadní sedadla - často jsem v ní vozil dlouhý věci, tak vím, že tam je. No a pak, když jsem opěradla zase nacvakl zpátky (a blbě dorazil), tak si občas blikla.
S jízdníma vlastnostma auta to nic nedělalo.
To čidlo teploty nemá moc smysl kontrolovat. Nejčastější závada je, že je uvnitř vakl, který se projeví až po zahřátí nebo při vibracích. Zastudena v klidu nenaměříš nic podezřelého. Nové čidlo stojí drobné a vyměněné je za chvíli.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33816 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 14 2025, 21:48 Předmět:
dred napsal(a):
Stretol som sa kedysi s problémom, že susedovie auto ("nejaké Korando") ledva vyšlo z dvora... plyn "doslova" nereagoval... po niekoľkých preradeniach man. prevodovky a opakovaných štartoch, to zrazu išlo v normále... Samozrejme preradenie je vždy spojené so spojkou - pedálom - a tam bol problém...pri nezatlačenej spojke na podlahu sa štart nevydaril.. niekoľkokrát spojku musel "nadupať" a až potom to blaflo, ale ostalo to v nejakom bezp. režime, že motor "neťahal"... Chyba bola v podlahovom "zhrdzavenom" spínači pedále spojky... po vyčistení to potom zase na čas nemalo problém.. nemá aj fábia nejaký taký spínač?? (možno umiesnený inde - nie na podlahe pod nohami...) - som neznalý takýchto problémov u Škodoviek... poslednú som mal žehličku 120L-ku Tam také fičuriny neboli.
Tohle je nejrelevantnější připomínka. Prvogenerační fábule a ochcáfky tím trpívaly nejvíc - STRAŠNĚ KOMPLIKOVANOU KONSTRUKCÍ A JEŠTĚ KOMPLIKOVANĚJŠÍM FUNKČNÍM PROVÁZÁNÍM BRZDOVÝHO SPÍNAČE. Je to v tom, že koroze a sůl v tom spínači vyvolá nedokonalý spoje a svody, který zblbnou veškerou palubní elektroniku. Pozdější generace už mají tohle ošetřený, ale u prvogeneračních ochcávek a fábek jsou s tím problémy doposavad. Je potřeba ten spínač vyměnit a propucovat všecku drátovačku kolem něj. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16182 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt květen 15 2025, 6:56 Předmět:
Jarek443 napsal(a):
Něco mi říká, že je tam kontrolka zajištění zadních sedadel nebo tak něco. U některý Fabií byl vzadu tříbodový pás, tak aby se to při nehodě nesklopilo i s člověkem
Naprosto zbytečná kontrolka, při nehodě se sklopí celé auto.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12424 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: čt květen 15 2025, 8:56 Předmět:
Jarek443 napsal(a):
je tam kontrolka zajištění zadních sedadel nebo tak něco. U některý Fabií byl vzadu tříbodový pás
jo, je to tak
mám jedničkovou fábku a když jedu přes nějaké výmoly, tak mi ta kontrolka občas problikne . . .
když jsem si toho všiml poprvé taky jsem se vyděsil "co se děje" . . .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.