Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přebíjení akumulátoru zahradní traktor - John Deere RX75

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ferdinand



Založen: Feb 24, 2017
Příspěvky: 71

PříspěvekZaslal: st květen 07 2025, 17:15    Předmět: Přebíjení akumulátoru zahradní traktor - John Deere RX75 Citovat

Zdravím, řeším takovou záludnost. Mám sekací traktor John Deere RX75 s motorem Kawasaki FC290V s elektrickým startováním. Je tu použita elektroinstalace 12V. Startér je 600 W. Na doporučení servisního manuálu používám aku s 250 A startovacím proudem z motorky. Problém je, že na plný plyn přebíjí klidně 22 V.

Ze servisního manuálu jsem zjistil následující. Osazovaly se dvě varianty jednofázových alternátorů. Slabší, ze kterého vede pouze jeden vodič, za kterým je pouze usměrňovač a má za ním být DC 12 V, 3 A. Silnější (kvůli světlu atd.), ze kterého vedou dva vodiče a v tomhle případě tam byl regulátor, za kterým mělo být 12 V a 13 A. Mám tu slabší verzi jen na dobíjení.

Co mám dělat, když mi to přebíjí? Nechápu, že tam není regul. Napadlo mě ho tam dodat. Koupil jsem takový univerzál, co se používá do Briggs a Straton sekaček. Má ale na vstupu dva vodiče. Proč jde z mého altíku jen jeden vodič, je alt ukostřen patrně na stator? Můžu ten regul použít? Můžu druhý vodič do regulu natáhnout kostru?
Čekám, až dojde náhradní usměrňovač, jestli třeba není regulace v něm. Vcera jsem starý kuchnul, ale nic v něm extra není co k vidění. Už fakt nevím, jak to zbastlit. Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19708
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt květen 08 2025, 5:40    Předmět: Citovat

Nepíšeš , kolik dává při zapnutých světlech , jestli je to OK , a předpokládám , že bude , musíš mít rozsvíceno vždy . Pokud to bude stejné , či to chceš změnit , potom přes rozumný odpor dát zkratový regulátor . Pod tímto heslem zde hledej .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 866
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: čt květen 08 2025, 9:07    Předmět: Citovat

Tebou uváděné hodnoty jsou poněkud chaotické až podivné.
Provedl bych obecná základní měření. Měřit vždy na svorkách akumulátoru!
Jaký je akumulátor? Kolik má amperhodin?
Napětí na acu naprázdno, když neběží motor je jaké? Jaké je napětí na svorkách odpojeného acu při zatížení tak 100A po dobu 2s? Nemělo by chodit pod 8V. Dobíjení bude patrně na principu, že „chodí přes cívku“ permanentní magnet a je přiřazen jednocestný usměrňovač. Regulátor říkáš není. Změřit napětí na svorkách akumulátoru při roztočeném motoru a zároveň měřit proud do něj. Případně připojit jiný podobný funkční akumulátor do 50Ah. Jak se hodnoty změnily. Na proud musíš použít multimetr, který umí RMS nebo ručičkový deprez. Jinak naměříš blbosti, protože jde o nabíjení pulzem. Na světla bude druhá cívka. Něco jako měl fichtl JAWA50.
Do změny tovární elektroinstalace bych se příliš nehrnul.
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2726
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt květen 08 2025, 10:34    Předmět: Citovat

On nemá světla. Jen se o nich zmiňuje, že jiné traktory JD je mají.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 866
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: čt květen 08 2025, 12:03    Předmět: Citovat

Uvádím obecný postup, který platí vždy. Ještě bych doplnil preventivní kontrolu „kostry“,když už je nějaký problém, tam to často začíná.
Vyčistit kontakty baterie. Povolit a vyčistit ukostření baterie na karoserii, propojení kasle na motor.
Propojení těla alternátoru na motor. Atd. Vyčistit namazat utáhnout. Co je mastné není „rezavé“. Už se to na EB řešilo. Přechodové odpory!!!
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund