Zdravím Bastlírnu.
Nemá někdo z Vás oměřenou hodnotu trimru, který je skuplován s knoflíkem regulace vzduchu teplo/zima pro klapku V68 u Fábie 1. Naměřil jsem 2K5 ačkoliv na trimru je 4K7. Může být ale paralelní odpor. To vzhledem k více vrstvém spoji je nemožné najít. Měřená hodnota na běžci odpovídá natočení, někde uprostřed je 1K2. Je to taková poslední naděje, vidím spíš chybu regulace v čínskej švábech porovnávání napětí na běžcích potenciometrů. Vlastní klapka vypadá OK . Bude to těžkej smutek, protože kupovat nový díl na obrázku je malčikovstvo. Zatím to chodí nic a plná a to vždy. Vlastní pohyb je v krocích, to nevím jestli je OK. Ke středu to dříve nebo později dojede.
Napětí na středu poti klapky se mění od 0,5 do 3,6V pravidelně bez tarokování. Na pinu 3 klapky je stále +5V. Najednou tomu hrkne a klapka se nehýbe, dáš naplno a zase to jede. Přitom napětí na pinu 10/T18 se nezměnilo.Vypadá to na problém vyhodnocení napětí na poti v regulaci nebo můstku hejbání s motorkem. Možná vaklkontakt, ale vidím takto blbnout druhou sestavu.Zapojil jsem si to na stole podle připojeného náčrtku. Třeba má někdo řešení, které jsem přehlédnul. Až se to přestane hejbat, zapojím to natvrdo přes nearetovaný přepínač s 0 uprostřed ,polyswitch 0,2A a bude pokoj. Zatím se to snažím řešit opravou.
Dík Luboš
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so prosinec 10 2022, 20:51 Předmět:
Nejspíš to bez auta nerozchodíš . Mám také tuto chybu , už jsem s tím auto koupil . Cena v servisu je obří , neb ti hned řeknou , že je třeba odmontovat palubku . Když se dostaneš na pořádnou diagnostiku , tak ti to určí obvodovou chybu . Podle ní mám někde dva zkraty . Sám mechanik mi říkal , že se mu stalo , že znova namontoval palubku a přesto si další dráty skřípl .. No dej vědět , co jsi vybádal , také jsem si původně myslel , že chyba bude v motoru . Takže mám oba dva i elektroniku , ale bohužel . Demontovat palubovku auta před šrotem nebudu . Začni diagnostikou a dej sem výsledky .
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2567 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: ne prosinec 11 2022, 8:36 Předmět:
Na škoda forum kdysi byla info, že si servo dojede do obou krajních poloh, ty si "odečte" a jezdí mezi nimi. Když je v dráze vydřená drážka, stačí zkrátit běžec a zase to nějakou dobu funguje. Mám tedy verzi s klimatizací, ale tohle by mělo být stejné.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 683 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne prosinec 11 2022, 11:55 Předmět:
Tak vidím, že jednotka řízení také není bez problému. Klapky jsem zatím viděl 3ks s V154 tedy 4ks. 2x byl špatný kontakt běžce na dráhu a šlo to snadno naměřit při protáčení motorem. U třetí byl přechoďák na komutátoru. Motor nemá uhlíky pouze planžety. Stačí to ponořit 1cm do benzínu a protočit. Pro jistotu jsem to rozříznul a rozebral ale bylo to čisté. Je docela honička to dostat zpět.
Z přiložené fotografie potenciometru nevím jak bych zkrátil běžec, protože pokus o otevření poti skončí destrukcí. Vypadá, že to má dělící rovinu uprostřed nasazení na čep kola ale je to narvaný do sebe. Vypláchnout benzinem, opatrně nadzvihnout a injekční stříkačkou vpravit diavu , olej na šicí stroje nebo dle vlastní úvahy. To je možné řešení. Mám ještě podobné nové klapky Valeo a hodnoty R jsou v podstatě identické.
Z přiloženého obrázku složení klapky je jasné, že potenciometr nechodí do krajních poloh ale pohybuje se od cca600ohm do 4K2 v rozsahu asi 90st. a je posazen mírně íčmo.
Jinak sestava (s klimatizací) chodí mimo auto bez připojených snímačů teploty a BUS. V případě,že změním výrazně požadovanou hodnotu teploty , motor dostane asi 8V jede plynule, zataví se před požadovanou hodnotou a zbytek dokrokuje?????. Možna je to OK. Napájecí napětí na poti je 5V. Napětí na běžci jede s polohou bez poskakování. Napájecí zdroj má 12V a celé to bere cca 0,1A Také nevím, jak dalece do toho dokážou kecat ty termočlánky, když jsou připojené nebo dokonce v poruše. Problém je okolo středu, tam se to chová z mého pohledu podivně. Očekával jsem, kam to postavím, tam to dojede a bez kecání. Nemám ale 100proc. jednotku je z vrakoviště.
Nalezení koncové polohy musí ošéfovávat nějaké měření nadproudu a patrně si to zapamatuje napětí na běžci poti klapky. Nic jiného jsem tam nenašel.
K vyndání klapky V68 z auta. Je u pravého kolena řidiče. Je třeba demontovat plast pod volantem, celé krytí šaltrpáky, tim obnažíš klapku u kolena. Povolíš šroub svislé výztuhy dole na tunelu. Někdo ti musí výstuhu přidržet vykloněnou k dveřím řidiče. Tak lze, sice blbě, ale vyndat V68 bez demontáže palubky. Klapka je na 4 cvacích a má ještě tuším 2 šrouby.
V plastu pod volantem jsem vyříznul díru 10x4cm v místě konektoru V68. V momentě, kdy byla klapka v poloze chladno jsem vytáhnul konektor. Objevila se „žlutá chyba“, která za 2dny zhasla.
Jezdil jsem celé léto. Na podzim jsem zastrčil konektor, klapka šla nastavit na teplo. Nešahám. Teplotu reguluju větrákem a přepínáním nahoru/dolu. Jde to bez problému.
Luboš
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po prosinec 12 2022, 10:02 Předmět:
To není řešení , takto reguluji taky . Právě , ještě tam jsou asi 3 nebo 4 snímače . Chtěl jsem to předělat natvrdo se dvěma přepínači , vyzkoušel jsem seriový odpor s motorem . Optimálně to chodilo s 68Ω , ale do konce roku jde auto pryč , tak si s tím již hlavu nedělám . Kupoval jsem to v létě , kde jsem neměl u hajzla bazárníka potřebu regulovat topení . Měl jsem zbystřit , když na zadním sedadle ležel volně tento ovládací panel .
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po prosinec 12 2022, 14:46 Předmět:
K infu - nedal .
Ale nikde jsem neviděl výpis celé diagnostiky PŘED zásahem . Zde bude zrádná první myšlenka , je tam servomotor , dělá to ten . A už to jede nakřivo .
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2567 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: út prosinec 13 2022, 19:35 Předmět:
Mám vyměněný panel, protože servisákovi neporadím, a situace stejná.
Něco osvětlue i https://forum.skodahome.cz/topic/86797-topeni/ takže se do toho ještě cpe čidlo teploty v interiéru a další.
Dneska rachtala klapka interiér exteriér (původní), to vydržela docela dlouho
Nejhorší na tom je, že ten termistor "měřící" teplotu v introši auta je nejen u každýho typu, ale i u odlišný vejbavy jinde. Někdy je pod krytkou nahoře na "kšiltu" přístrojovýho štítu na vršku palubky, jindy je v konzoli mezi výdechama nad ovládáním topení/klimy, luxusnější varianty mají ty čidla 2 kvůli vícero "zónám" atd. A dohledat kterou přesně verzi má to který auto, to je vořech. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út prosinec 13 2022, 20:17 Předmět:
Doteď jsem neviděl jediný výpis diagnostiky . To ho tajíte , nebo jste chytřejší než mašina ?????????? Ten svůj jsem sice viděl , ale vyhodil s tím , že na to se můžu 1,2,3 po počtu poruch .
Nwm , reostat je pro mne něco jiného ....
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2567 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: út prosinec 13 2022, 21:48 Předmět:
Opraveno
Jedno to odkazované vlákno má tři stránky a je tam výpis, jak konkrétně hledat vadu s wagem. Já jsem svůj výpis z diagnostiky taky neviděl, navíc ten garážový maník ani nezjistil, že topení funguje stále stejně blbě. Jezdím s jiným autem a řidič chudinky Fabie na ní krutě kašle. Prostě je topení naplno, funí na okno a když je moc teplo, otevře se okno.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út prosinec 13 2022, 21:58 Předmět:
Znám . Ale opravdu to vyřeší manuál s jedním vypínačem-tlačítkem a jedním přepínačem + odpor 68Ω . A chce to vyříznout flexou rámeček s ŘJ . Práce na hoďku ? Pro sebe by to bastlíři stačilo .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.