Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 1064 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: st duben 12 2023, 7:22 Předmět: Nová auta a autorádia např. Dacia Sandero
Vezl jsem rodiče partnerky k doktorovi a abych nemusel do svého vozu dávat sedačky, vzal jsem si i její auto. Dacii Sandero s příplatkem za "entrtejment". Už loni, když jsme s tím jeli s dětma do Turecka jsem zjistil, že ten "entrtejment" nedokáže přehrát 99% kodeků, které zvládne i 10 let stará LCD PHILIPS bez DVBT2, a že ani to zbylé 1% dětem nepustím v koloně na hranicích. Už tenkrát jsem ten "entrtejment" bral jako nutné zlo, když nemůžu čekat na nové auto půl roku.
Ale zpátky ke včerejšku. Rodiče jsem vysadil u doktora a čekání jsem si chtěl vyplnit tak, jak jsem ze svého auta zvyklý - poslechem rádia. Rádio ale po cca 15 minutách ohlásilo "úsporný režim". To znám z televizí, stačí potvrdit, že stále poslouchám... OMYL! - rádio se neptá, rádio oznamuje! No nic, tak budu muset každých 15 minut restartovat klíčkem (myslím si). Jenže po tom "restrartu" rádio hrálo už jen 5 minut, pak jsem ho na podobnou dobu ještě nějak rozehrál otevíráním dveří, ale pak už to jen psalo "úsporný režim", "slabá baterie" nebo myslím dokonce "nastartujte"... A to je kvůli START-STOPu ještě posílená baterka. Kde jsou ty časy, kdy autorádio hrálo celé odpoledne i večer.
Takže napříště si holt s sebou vezmu tranzistorák, stejně jako to za mého dětství táta dělal u Moskviče...
Corolla 1.6 '12, ešte k tomu v sivej farbe, jak by jeden povedal "na všetky životné mordy". Až na neobvyklú dĺžku stieračov a typu žiaroviek predných svetiel (HB4/HB3) zatiaľ bez kurvítok po elektrickej či mechanickej stránke. Jak tak čítam, asi si ju budem ešte dlho opatrovať. Naštartujte, radio na baterke nestačí hrať... uf.
Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2558 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: st duben 12 2023, 8:42 Předmět:
houmr: u inych znaciek, co som vypozoroval, ako cakajuci spolujazdec stacilo nechat kluc v zapalovani a radio hralo.
Ked to hlasi slaba baterka, nebude problem s baterkou? caste kratke trasy, alebo malo jazdenia, alebo baterka pomaly odchadza? _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 1064 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: st duben 12 2023, 9:02 Předmět:
Auto 3/4 roku staré, pravidelná souvislá jízda ve všední dny 2x30km bez chcípání, nemyslím si, že by byla baterie vybytá tak, aby nemohla zvládnout puštěné rádio. navíc i po další půhodině rozsvíceného nápisu "úspora energie" nebo něco takového i s podsvícenými budíky to auto normálně nastartovalo. Ty podsvícené budíky s palubním počítačem určitě mít menší spotřebu než polohlasem puštěné běžné rádio mít nebudou...
Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2558 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: st duben 12 2023, 9:23 Předmět:
ja len premyslam nad cim, ci sa nahodou nesnazis riesit nasledok a nie pricinu.
Ale ako som tak zbezne prebehol odkazy, tak mozes byt rad, ze ti hraje na radio v dacii sa stazuje dost ludi, najcastejsie, ze sa vypne po minute a potom stav, ked sa zapne na 10ty pokus.
Ale padlo tam take nieco, ze mas stlacit zapinacie tlacidlo na radiu (nemam daciu) a potom ti ostane hrat az kym ho nevypnes. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Jan 28, 2011 Příspěvky: 55 Bydliště: Nitra
Zaslal: st duben 12 2023, 9:45 Předmět:
Pozor chlapci - nové autá majú inteligentné nabíjanie batérie a tá v tom čase mohla byť naozaj vybitá. Totiž nové autá nabíjajú iba rekuperáciou, keď spomaľuješ, pretože nejaký vymyslel, ze pri jazde ušetrí palivo, keď nenabíja. Inak dlhá trasa nie je zárukou nabitia batérie.
Vlastná skúsenosť - nový Karoq a po 1,5 týždni, keď sa 4 dni nejazdilo, baterka vybitá na 5V.
Riešenie - odpojenie snímača na baterke - výhoda vypnutý štart-stop a nabíjanie batérie v "núdzovom režime" teda tak, ako sa batérie nabíjali od čias Forda.
Prečítajte si o inteligentnom nabíjanií batérií nových áut, ale pred tým si dajte diazepam.
Berlingo 2011 to taky dělá a to je tam nová nabitá 72Ah baterka, mám pocit, že to s napětím vůbec nesouvisí _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Já třeba nechápu jednu věc.
Proč tam prohoba nedají nějakou baterku, které takovej režim nevadí.
Třeba 4S lifepo má přesně napětí jako 6S olovo. Lifepo má naopak rádo, když se nenechává odstavené nabíté na 100%.
Takže by byla jen miniaturní úprava v podobě komunikace BMS baterky s vozem a možná by to ještě chtělo izolovaný box s vyhříváním.
Oni ušetří pár gramů CO2, ale kolik CO2 stojí co 3-4 roky měnit speciální baterku. Aby to ve výsledku nebylo pro přírodu ještě horší jak se na celé to inteligentní nabíjení vyprdnout.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33711 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 12 2023, 12:09 Předmět:
dracekvo napsal(a):
Já třeba nechápu jednu věc.
...
Oni ušetří pár gramů CO2, ale kolik CO2 stojí co 3-4 roky měnit speciální baterku. Aby to ve výsledku nebylo pro přírodu ještě horší jak se na celé to inteligentní nabíjení vyprdnout.
Už konečně lidi jednou pochopte, že v Bruseli se nehraje na to, jestli je něco správně, ale kolik za to kdo dostane do kešeně? Celý tyhle tyjátry jsou jen a jen vo tom, kolik €urodotačních peněz se nasype komu do kapsy, aby držel hubu o tom, že celej €uroekologickej program směřuje akorát k tomu, aby Evropa jako kontinent šla do prdele ekonomickou sebedestrukcí řízenou ekofašistickou lobby? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st duben 12 2023, 13:37 Předmět:
Tak my jsme vždycky na hudbu tancovali, patrně dnešní auta musí jezdit po parkovišti dopředu dozadu a dokola, aby autorádio hrálo... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.