No dobre ,keď je to s atmelom tak by mi naozaj nepomohla ,lebo ho naprogramovať neviem . Kábel na k-line je jednoduchý ten mi ide ok,ale potrebujem aj HEX-CAN.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: po únor 14 2011, 20:48 Předmět:
Ahojte,
trochu řeším doplnění mého Daewoo Matiz o některé funkce - např. otáčkoměr. Je podle znalejších reálné načítat ze zásuvky diagnostiky nějakým PICem "zajímavé" údaje? (otáčky, spotřeba...)
Bohužel se mi nějak nedaří vygooglit některé informace, protože moc nevím, co hledat. Prosím o nakopnutí, případně radu, že do toho nemá cenu šťourat.
Jaký typ dignostiky je v mém vozidle? (Daewoo Matiz, r.v. asi 2005)
Popis komunikace, elektrické parametry, příp. podobný projekt pro inspiraci?
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po únor 14 2011, 22:16 Předmět:
Mělo by tam být OBD. Takže otáčkoměr by šel udělat například uP + ELM327. Přípdně se pokusit sehnat schéma k celému autu a zjistit jestli do konektoru na palubce nevede náhodou signál otáček motoru(pro případ jiné výbavy). Pak by bylo jednodušší udělat otáčkoměr.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út únor 15 2011, 7:46 Předmět:
Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: so únor 19 2011, 20:29 Předmět:
Po troše hledání je zde pár info, kdyby někdo hledal totéž:
OBD II je ve všech současných autech. Přesné roky výroby lze hledat, ale za jednodušší považuji nalézt zásuvku u sebe v autě (obvykle do 3 stop od volantu a přístupná bez nářadí). Používají se 3 standardy. Bohužel to nejsou otevřené standardy, za normy se platí. Který protokol auto používá lze poznat podle použitých pinů v zásuvce. Samozřejmě podle standardu jdou obvykle jen základní věci, ostatní je podle výrobce a téměř nemožné zjistit. Prostě si to hlídají.
Nicméně minimálně otáčky, kilometry, teploty, spotřeba a případné chybové kódy by měly chodit podle normy.
viz
http://www.sterntech.com/obdii_protocols_iso.php http://www.obdii.com/connector.html
Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.
To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.Jinak odkazy na program jsou super,mám jen VAG.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt březen 03 2011, 8:22 Předmět:
Velous napsal(a):
To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.
Já mám zásuvku naprosto standardní, podle dostupných pinů to bude ODBII. Najde se mezi koleny spolujezdce - zespodu na okraji palubky. Přikrytá černou plastovou krytkou s integrovaným pull-up rezistorem.
Včera jsem si na nepájivém poli zbastlil převodník na RS-232. Některý další den to půjdu vyzkoušet a pak se začnu snažit s uP.
Konektor zatím neřeším. Stačí tři kolíky. Co jsem viděl, tak stačí do DPS naletovat do správných míst kolíky a celé to zasunout do konektoru. Ceny za konektory jsou šílené, takže v případě úspěchu to vidím na nějaký vlastní konektor připojený na dráty - jsou dobře přístupné.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.